Αντιμέτωποι με σοβαρές απειλές είναι οι επιβαίνοντες του υποβρυχίου το οποίο παραμένει εξαφανισμένο στα βάθυ του Ατλαντικού Ωκεανού, ενώ η έρευνα για τον εντοπισμό του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς.
Βετεράνος του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, σε επιστημονική εργασία του προ μερικών εβδομάδων, είχε προειδοποιήσει για τους κινδύνους υγείας που διατρέχουν οι εγκλωβισμένοι.
Ο Δρ. Dale Molé, πρώην διευθυντής υποθαλάσσιας ιατρικής και ακτινοθεραπείας του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ, περιέγραφε λεπτομερώς το «εχθρικό» περιβάλλον στα εμπορικά υποβρύχια σκάφη, με τους επιβάτες να κινδυνεύουν από την εξάντληση των αποθεμάτων οξυγόνου, τα τοξικά επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και την κατακόρυφη πτώση της θερμοκρασίας.
Το σκάφος Τιτάν, που εξακολουθεί να αγνοείται, διαθέτει έναν καθαριστή διοξειδίου του άνθρακα για την απομάκρυνση της περίσσειας ποσότητας, αλλά στα περισσότερα σκάφη αυτό είναι περιορισμένης χωρητικότητας.
Υπάρχει, επίσης, κίνδυνος υποθερμίας λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στα βάθη του ωκεανού, καθώς και υπεραερισμού που προκαλείται από κρίσεις πανικού.
Μιλώντας σήμερα στην DailyMail, ο Δρ. Dale Molé έκανε λόγο για «αγώνα με τον χρόνο» για τη διάσωση των επιβαινόντων, συμπληρώνοντας πως υπάρχει και το ενδεχόμενο να είναι ήδη νεκροί.
Σημειώνεται πως το υποβρύχιο καταδύθηκε την Κυριακή και τα ίχνη του χάθηκαν περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά αργότερα. Στην έρευνα για τον εντοπισμό του συμμετέχουν δυνάμεις από ΗΠΑ και Καναδά, ενώ μερική αισιοδοξία δημιουργεί ένα «γδούπος», όπως περιγράφεται, που ακούγεται στην περιοχή της έρευνας.
Υπάρχει πιθανότητα να βρίσκεται στην επιφάνεια του ωκεανού – αλλά επειδή οι επιβάτες βρίσκονται μέσα σε καλά βιδωμένη κάψουλα, δεν υπάρχει τρόπος να βγουν από μέσα.
Ο Δρ Molé σημείωσε πως η έλλειψη οξυγόνου μπορεί να λογίζεται ως το μεγαλύτερο πρόβλημα, αλλά, στην πραγματικότητα, η μεγαλύτερη ανησυχία είναι το διοξείδιο του άνθρακα.
«Σε ένα υποβρύχιο, θα έχουν κάποιο σύστημα καθαρισμού τού διοξειδίου του άνθρακα. Αν χάσουν την ισχύ της μπαταρίας, τότε αυτό το σύστημα δεν θα λειτουργεί πλέον. Το αυξανόμενο επίπεδο διοξειδίου του άνθρακα είναι αυτό που σκοτώνει πρώτα τους ανθρώπους όταν βρίσκονται σε ένα αεροστεγές περιβάλλον, όχι το επίπεδο του οξυγόνου» επεσήμανε.
Και η υποθερμία, όμως, είναι ένας σοβαρός κίνδυνος. Τόσο ο εξοπλισμός, όσο και τα ίδια τα άτομα παράγουν θερμότητα, ωστόσο η μέση θερμοκρασία στα βάθη του ωκεανού είναι 5 βαθμοί Κελσίου.
Οι επιβαίνοντες ενδέχεται να αρχίσουν να τρέμουν και σταδιακά θα επηρεαστεί και η αναπνοή τους. «Μερικά από τα πρώτα πράγματα που επηρεάζονται είναι η κρίση» και στη συνέχεια επηρεάζονται τα χέρια και τελικώς το άτομο χάνει τις αισθήσεις του.
Μια άλλη πιθανότητα είναι «κάποιο είδος ατυχήματος που έμοιαζε περισσότερο με καταστροφική ρήξη του δοχείου πίεσης» συνέχισε ο ίδιος και εξήγησε πως σε αυτό το σενάριο, όλοι οι επιβαίνοντες του υποβρυχίου θα πέθαναν ακαριαία.
Εγκλωβισμένοι σε μια ολοένα και πιο αγχωτική κατάσταση, οι επιβάτες του υποβρυχίου είναι επίσης πιθανό να πανικοβληθούν. Μπορεί να αρχίσουν να αναπνέουν γρήγορα και βαθιά, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει υπερβολική εκπνοή διοξειδίου του άνθρακα με πολύ λίγη εισπνοή οξυγόνου.