Γεγονός είναι πως τα πολυχρηστικά μοντέλα ολοένα και σπανίζουν, με τα SUV να αποσπούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Γεγονός είναι επίσης ότι δύσκολα βρίσκεις επταθέσιο μοντέλο, με λογικές διαστάσεις, χωρίς να καταφύγεις στη λύση των μεγάλων SUV ή των  διαμορφωμένων Van, με το ανάλογο υψηλό κόστος.

Τέλος, με την αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, οι εταιρείες σχεδόν έχουν αποκλείσει πιο παραδοσιακές, αλλά οικονομικές μεθόδους μετακίνησης, όπως το υγραέριο (LPG) και το φυσικό άεριο (CNG).

Υπάρχει όμως κάποιο μοντέλο που να συνδυάζει όλα τα παραπάνω; Η απάντηση είναι ναι, καθώς η Dacia με το Jogger πρωτοτυπεί και προσφέρει κάτι το ξεχωριστό. Κινητήρα διπλού καυσίμου, με υγραέριο ή βενζίνη, επταθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού με το μήκος να ξεπερνά οριακά τα 4.5 μέτρα (4.54).

Στοχεύει δηλαδή σε ένα κοινό που επιθυμεί ένα αυτοκίνητο πολλαπλών ρόλων, να μπορεί κατά περίπτωση να μεταφέρει συνολικά επτά επιβάτες, με το χώρο αποσκευών και το εσωτερικό, να διαμορφώνεται ανάλογα τις ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα να κινείται οικονομικά, αφού το υγραέριο είναι σημαντικά πιο φτηνό από τη βενζίνη.

Εξωτερικά το Jogger θυμίζει περισσότερο station wagon μοντέλο, ενώ διαθέτει και κάποιες «περιπετειώδεις» λεπτομέρειες με τα πλαστικά προστατευτικά και τη διχρωμία στην μπροστινή μάσκα. Η τελευταία είναι κοινή για όλα τα μοντέλα της εταιρείας, με τα δύο «D» να δεσπόζουν στο κέντρο και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που θυμίζουν βέλη.

Η μεσαία σειρά καθισμάτων

Παρατηρώντας το από το πλάι, δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς από το μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.9 μέτρα (2.897), περίπου όσα και μίας λιμουζίνας  Mercedes E-Class. Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο όμως, κατέστη εφικτή η τοποθέτηση επτά θέσεων και οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες της μεσαίας σειράς των καθισμάτων. Στο πίσω μέρος, η πέμπτη πόρτα είναι σχεδόν κάθετη, κατεβαίνοντας χαμηλά, ώστε να διευκολύνεται η φόρτωση βαριών αντικειμένων.

Η πίσω πόρτα αποκαλύπτει κι έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, που σχεδόν φτάνει τα 700 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη (696 λίτρα) σε περίπτωση που αφαιρεθούν τα δύο πρόσθετα καθίσματα. Ακόμα όμως και με την τρίτη σειρά των καθισμάτων αναδιπλωμένη, η χωρητικότητα φτάνει τα 565 λίτρα. Σε περίπτωση δε που έχει αφαιρεθεί η τρίτη σειρά καθισμάτων και αναδιπλωθεί η δεύτερη, τότε δημιουργείται χώρος φόρτωσης 1.807 λίτρων. Χαράς ευαγγέλια για επαγγελματίες, αν συνυπολογιστεί και το γεγονός πως το ωφέλιμο φορτίο του Jogger φτάνει τα σχεδόν 800 κιλά.

Το εσωτερικό δείχνει στιβαρό, με συνδυασμό, σκουρόχρωμων, σκληρών και μαλακών πλαστικών στην έκδοση Extreme των φωτογραφιών, με πιο ανοιχτόχρωμες πινελιές στους αεραγωγούς και στο εσωτερικό των θυρών.

Κάτω από το καπό του Jogger βρίσκεται ένα τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, με διπλή λειτουργία βενζίνης ή υγραερίου, που αποδίδει 100 ίππους ή 90 ίππους αντίστοιχα και 170 ή 160 Nm ροπής αντίστοιχα. Η εναλλαγή μεταξύ των καυσίμων, γίνεται από τον σχετικό διακόπτη αριστερά από το τιμόνι, χωρίς ν’ αντιλαμβάνεται ο οδηγός τη μετάβαση.

Το βάρος του Jogger κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα για το μέγεθός του (1.252 κιλά για το επταθέσιο), με την Dacia ν’ ανακοινώνει 13.2 δευτ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 172 χλμ./ώρα. Ωστόσο οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι πιο ζωηρές, χάρη στην αρκετά σφιχτή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων, με τον γρήγορο επιλογέα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η με τρίτη σχέση στο όριο των στροφών, το ταχύμετρο μόλις που αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα.

Άνεση στο δρόμο

Στο δρόμο το Jogger έχει στόχο την άνεση, με τη ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson μπροστά – ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να είναι αρκετά μαλακή, χωρίς ωστόσο να “πλέει” στην ευθεία. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, χωρίς να τρομάζουν και τηρουμένων των αναλογιών, το Jogger θα κινηθεί με ασφάλεια. Είναι άλλωστε διαφορετικός ο προσανατολισμός του. Στόχος του Jogger είναι να μεταφέρει επιβάτες και αποσκευές ή τον εξοπλισμό του επαγγελματία, με όσο το δυνατόν πιο οικονομικό τρόπο και σε αυτό τα καταφέρνει πολύ καλά.

Η μέση κατανάλωση υγραερίου κυμάνθηκε στα 11.8 λίτρα/100χλμ., κινούμενο κυρίως εντός πόλης ενώ με τη χρήση βενζίνης στα 6.9 λίτρα/100χλμ. Μπορεί η τιμή της κατανάλωσης με υγραέριο να τρομάζει, ωστόσο θα πρέπει να υπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου που κυμαίνεται τα 0.8 ευρώ/λίτρο, ενώ μία μέση τιμή λίτρου βενζίνης είναι τα 1.8 ευρώ.

Αυτό συνεπάγεται ότι το κόστος/χλμ με τη χρήση υγραερίου είναι 0.094 ευρώ, ενώ με τη χρήση βενζίνης 0.124 ευρώ. Επιπροσθέτως το Jogger κάνοντας χρήση και των δύο καυσίμων, μπορεί να διανύσει ακόμα και 700 χλμ., χωρίς να χρειαστεί στάση γι’ ανεφοδιασμό.

Ίσως να ταίριαζε στο χαρακτήρα του ένας κινητήρας diesel, με περισσότερα αποθέματα ροπής και αντίστοιχα χαμηλό κόστος μετακίνησης, καλώς ή κακώς όμως, τα diesel μοτέρ, τείνουν να εξαφανιστούν, ειδικά στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων.

Η τιμή του Jogger ξεκινάει από τα 23.980 ευρώ για την πενταθέσια έκδοση βενζίνης, με τον TCe των 100 ίππων ενώ η έκδοση Extreme της δοκιμής  με το διπλό  καύσιμο και τις επτά θέσεις από τα 28.370 ευρώ, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, οθόνη πολυμέσων με ασύρματη σύνδεση κινητού, προβολείς LED και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με κάμερα.

Διαβάστε ακόμη: