Σε μια εποχή που τα dad sneakers, τα σανδάλια με κάλτσες και τα Crocs είναι στη μόδα, πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται περισσότερο για το πόσο άνετα είναι τα παπούτσια που φοράνε παρά για το πώς φαίνονται.
Παρόλο που η πανδημία μπορεί να φαίνεται σαν μια μακρινή ανάμνηση, η επιρροή της στα υποδήματα έχει παραμείνει: Η άνεση εξακολουθεί να κυριαρχεί, ακόμη και όταν οι τάσεις της ένδυσης, όπως τα παντελόνια που αντικατέστησαν τα loungewear της εποχής του Coved, έχουν εξελιχθεί.
Το αποτέλεσμα είναι ότι, αν και οι fashionistas έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους στα παντελόνια, «δυσκολευτήκαμε να αφήσουμε τα άνετα παπούτσια», λέει η Γκαμπριέλα Σαντανιέλο, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων λιανικής A Line Partners, μιλώντας στο Barron’s.
«Ακόμα και αν κοιτάξετε κάποιες από τις τάσεις στα ψηλοτάκουνα, πρόκειται για τις πλατφόρμες με χοντρό τακούνι», όπως αυτές που έγιναν δημοφιλείς από την τραγουδίστρια της ποπ Σαμπρίνα Κάρπεντερ, οι οποίες είναι πιο άνετες στη χρήση από τις γόβες στιλέτο», λέει.
Εν μέσω αυτού του θριάμβου του βολικού έναντι της εμφάνισης, οι μεγαλύτεροι νικητές ήταν σχετικά νέοι συμμετέχοντες που διαθέτουν εξαιρετική άνεση, καινοτομία ή συνδυασμό αυτών.
Η Deckers Outdoor Corp., στην οποία ανήκουν η Hoka και η Ugg, είδε τις μετοχές της να εκτοξεύονται περίπου 86% υψηλότερα φέτος, ενώ η On Holding, η εταιρεία με έδρα την Ελβετία, της οποίας τα αθλητικά παπούτσια διαθέτουν χαρακτηριστικές διάτρητες σόλες, λιτά σχέδια και ένα λογότυπο με στοιβαγμένα γράμματα, έχει εκτοξευθεί 109%.
Η Birkenstock και η Crocs, εξακολουθούν να σημειώνουν διψήφια ποσοστά αύξησης φέτος. Η Birkenstock εξακολουθεί να σημειώνει άνοδο σχεδόν 65% από την αρχική δημόσια προσφορά της τον Οκτώβριο του 2023.
Η Adidas και η Birkenstock
Στις πιο παραδοσιακές μάρκες, παρόλο που οι αμερικανικές μετοχές της Adidas έχουν αυξηθεί κατά 19% φέτος, δεν έχουν ανακτήσει τα υψηλά τους επίπεδα από την εποχή της πανδημίας και ουσιαστικά δεν έχουν πάει πουθενά από τις αρχές του 2022. Η Nike είχε ένα κακό 2024, σημειώνοντας πτώση 29%.
Η πραγματικότητα είναι ότι τα «άσχημα παπούτσια» έχουν αιχμαλωτίσει πιο αποτελεσματικά το πνεύμα της εποχής σε όλες τις ηλικιακές και δημογραφικές ομάδες.
Πολλοί αναλυτές συμφωνούν. Το 80% των αναλυτών που παρακολουθούνται από την FactSet έχουν αξιολόγηση Buy ή το αντίστοιχο για την On. Περισσότερο από το 70% προτείνει στην Crocs και το 85% είναι θετικό για την Birkenstock. Η Deckers μοιάζει με την εξαίρεση, με μόλις το 54% να την αξιολογεί ως Buy, πιο κοντά στο 50% που έχει αυτή την αξιολόγηση για τη Nike και την Adidas.