Όσοι αμφισβήτησαν την Attica Bank –πλέον CrediaBank–, διαψεύστηκαν πανηγυρικά. Μεθοδική, στιβαρή και ξεκάθαρη στη στρατηγική της, η τράπεζα πέτυχε μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια έναν πλήρη μετασχηματισμό που δεν άφησε περιθώριο για αμφιβολίες. Τα στόματα που κάποτε μιλούσαν για «αδύναμο κρίκο» έχουν πλέον σιωπήσει, καθώς η CrediaBank έλαμψε στην αγορά και στην αποτίμηση, θέτοντας τον πήχη ψηλότερα απ’ όσο πολλοί είχαν φανταστεί.
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου 2025 δεν ήταν απλώς θετική. Ήταν εντυπωσιακή, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής, με πρωταγωνίστρια μια τράπεζα που έχει ήδη καθιερωθεί ως ο πέμπτος πυλώνας του τραπεζικού συστήματος της χώρας.
Η στρατηγική που αποδίδει καρπούς
Με επαναλαμβανόμενα προ προβλέψεων κέρδη ύψους €20,1 εκατ. για το α’ τρίμηνο του 2025 –αύξηση 132% σε ετήσια βάση– η CrediaBank ξεπερνά τις προβλέψεις, αποδεικνύοντας ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός δεν ήταν απλά φιλόδοξος αλλά και εφαρμόσιμος.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Ελένη Βρεττού, επιβεβαίωσε ότι η Τράπεζα ακολουθεί μια σταθερή πορεία που στηρίζεται σε μετρήσιμα αποτελέσματα και όχι σε επικοινωνιακές φούσκες. Με κύρια όπλα τη συνεχή αναδιάρθρωση, τη συγκράτηση κόστους και την έξυπνη επέκταση σε υγιή χαρτοφυλάκια, η Τράπεζα άλλαξε κατηγορία.
Το τραπεζικό περιβάλλον αλλάζει – και η CrediaBank ηγείται
Σε μια περίοδο όπου η τραπεζική αγορά απαιτεί ξεκάθαρες απαντήσεις και όχι ευχολόγια, η CrediaBank απέδειξε γιατί είναι αναγκαία και απαραίτητη. Στην καρδιά αυτής της επιτυχίας βρίσκεται το μοντέλο διοίκησης που εφάρμοσε η κα Βρεττού: ένα μείγμα ρεαλισμού και φιλοδοξίας που απέδωσε εκεί που άλλοι έμειναν στα λόγια.
Η αγορά μίλησε: η Attica/CrediaBank κερδίζει την εμπιστοσύνη όλων
Όπως γράφαμε και χθες, η κυβέρνηση, οι μέτοχοι, αλλά και οι θεσμικοί παράγοντες θέλουν μια ισχυρή πέμπτη συστημική τράπεζα. Τα αποτελέσματα δείχνουν καθαρά πως η CrediaBank είναι παρούσα, δραστήρια και δυναμική.
Με καθαρή πιστωτική επέκταση €232 εκατ. το πρώτο τρίμηνο και νέες εκταμιεύσεις €671 εκατ., η Τράπεζα όχι μόνο συμμετέχει στον τραπεζικό ανταγωνισμό, αλλά οδηγεί τον ρυθμό ανάπτυξης. Το μερίδιο αγοράς της στις νέες χρηματοδοτήσεις διαμορφώθηκε στο εντυπωσιακό 13,7%, ποσοστό που σπάνια βλέπει κανείς σε μη συστημικές τράπεζες. Ο δείκτης NPE στο 2,9% απλώς επιβεβαιώνει τη σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι του κινδύνου.
Το brand άλλαξε – η στρατηγική όχι
Η μετονομασία της Attica Bank σε CrediaBank δεν ήταν μια απλή αλλαγή ταυτότητας. Ήταν μια δήλωση προθέσεων. Μια αποτύπωση της νέας φιλοσοφίας: άμεση, αξιόπιστη, ευέλικτη τραπεζική. Η Ελένη Βρεττού, με συγκροτημένο λόγο, τόνισε ότι στόχος δεν είναι να γίνει η μεγαλύτερη τράπεζα, αλλά η καλύτερη για τον πελάτη. Και αυτό το βλέπει κανείς στα στοιχεία: λειτουργικά έξοδα μειωμένα κατά 11%, απόδοση στα ίδια κεφάλαια με στόχο 20% έως το 2027, και επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη στα €280 εκατ.
Η κίνηση που ξεχώρισε: HSBC Malta
Η πρόταση εξαγοράς της HSBC Malta ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Η αγορά αντέδρασε θετικά, η μετοχή κατέγραψε άνοδο 6,74%, και οι επενδυτές είδαν μια τράπεζα που δεν φοβάται να σηκώσει το βλέμμα ψηλά.
Εάν ολοκληρωθεί η εξαγορά, η CrediaBank θα γίνει η πρώτη ελληνική τράπεζα που αποκτά ενεργητική παρουσία εκτός συνόρων με αυτό το μέγεθος. Πρόκειται για μια καθαρά στρατηγική κίνηση που την απομακρύνει από τον τίτλο της “μικρής τράπεζας” και την φέρνει στον πυρήνα των μεγάλων τραπεζικών παικτών της Ευρωζώνης.
Η διοίκηση Βρεττού έγραψε ιστορία
Η Ελένη Βρεττού απέδειξε ότι μια διοίκηση με σχέδιο, ευελιξία και τόλμη μπορεί να μετατρέψει μια μικρή τράπεζα σε μεγάλο κεφάλαιο. Δεν υποσχέθηκε «θαύματα». Παρέδωσε αποτελέσματα. Και αυτά τα αποτελέσματα σφραγίστηκαν με αναβάθμιση από τη Moody’s (Ba2 με θετικές προοπτικές), με εκτόξευση των επαναλαμβανόμενων εσόδων, με μείωση των κόκκινων δανείων κάτω από 3%, και με κεφάλαια υπό διαχείριση που ξεπερνούν τα €800 εκατ.
Η πορεία της τράπεζας δεν είναι πλέον υπό αμφισβήτηση. Είναι ένα case study μετασχηματισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Μπροστά στη νέα εποχή
Η αγορά χρειάζεται πέντε πυλώνες. Όχι τέσσερις και μία τράπεζα “σε αναμονή”. Η CrediaBank απέδειξε, χωρίς αλαζονεία αλλά με επιμονή και καθαρή δουλειά, ότι ανήκει εκεί. Πλάι στις συστημικές. Με λόγο, με παρουσία και –κυρίως– με αποτελέσματα. Στο πρόσωπο της Ελένης Βρεττού και της ομάδας της, αποτυπώνεται μια νέα εποχή για την ελληνική τραπεζική: σύγχρονη, αξιόπιστη, διεθνής.
Η CrediaBank δεν έγινε απλώς μια καλύτερη τράπεζα. Έγινε η τράπεζα που δεν μπορεί κανείς πλέον να αγνοήσει.