Με εντυπωσιακά οικονομικά δεδομένα έκλεισε το 2023 για την εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Costamare Inc συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Είχε έσοδα ύψους $1,5 δισ. και καθαρά κέρδη $350 εκατ. για το 2023 ενώ στο τέλος  του έτους η ρευστότητα της ανήλθε σε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο τέλος του έτους. Στόχος της μεταξύ άλλων να συνεχίσει την επέκτασή της στην αγορά ξηρού φορτίου.

 Ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc., σχολίασε:

«Το 2023 ήταν μια χρονιά ανάπτυξης για την Costamare. Η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 1,5 δισ. δολαρίων και παρήγαγε καθαρά κέρδη ύψους περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ρευστότητα ανήλθε σε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο τέλος του έτους.

Μετά τη στρατηγική μας απόφαση το 2021 να εισέλθουμε στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου σε μια κατάλληλη στιγμή του κύκλου, αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια του 2023 τη νεοσύστατη εμπορική μας πλατφόρμα σε φορέα εκμετάλλευσης που διαχειρίζεται στόλο 51 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατ. δολάρια στη νέα επιχείρηση, έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα του οποίου τα θεμελιώδη μεγέθη βλέπουμε θετικά».

Όσον αφορά στη Neptune Maritime Leasing ανέφερε:

«Η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά σε συνετή βάση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, έχοντας πλέον ολοκληρώσει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 23 πλοία συνολικής αξίας περίπου 250 δολάρια εκατ. Δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε περαιτέρω την επιχείρηση χρηματοδοτικής μίσθωσης με βάση έναν υγιή αγωγό που επεκτείνεται κατά τα επόμενα τρίμηνα».

Για  τον ιδιόκτητο στόλο χύδην ξηρού φορτίου ανέφερε:  

«Υλοποιούμε τη στρατηγική μας για την ανανέωση του στόλου μας και την αύξηση των μέσου μεγέθους. Κατά τη διάρκεια του έτους πήραμε την απόφαση να πουλήσουμε 12 πλοία μικρότερου μεγέθους και συμφωνήσαμε να  αποκτήσουμε τρία πλοία capesize και ένα πλοίο ultramax. Με την επιφύλαξη των συνθηκών της αγοράς, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την επέκτασή μας στην αγορά ξηρού φορτίου».

Για την αγορά containerships τόνισε:

«Τα πρόσφατα γεγονότα συνέβαλαν θετικά στην προσφορά και τη ζήτηση δυναμική, ωθώντας προς τα πάνω τα κουτιά και τις τιμές ναύλωσης. Αυτές οι πρόσφατες εξελίξεις μετριάζουν τις επιπτώσεις των υπερπροσφοράς στην αγορά containerships, καθώς η χωρητικότητα αναμένεται να παραμείνει περιορισμένη τουλάχιστον μέχρι την κινεζική Πρωτοχρονιά. Έχουμε εξασφαλίσει προληπτικά απασχόληση για το 95% και το 78% των ανοικτών ημερών μας για το 2024 και το 2025 αντίστοιχα, θέτοντας τα συμβατικά μας έσοδα για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια με εναπομείναντα χρόνο διάρκεια χρονοναύλωσης 3,6 ετών».

Διαβάστε ακόμη: