Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η τέχνη δεν παραμένει πίσω. Η Shyevin S’ng και η Kendall Warson αντιλαμβάνονται πως η τεχνολογία μπορεί να αναμορφώσει την εμπειρία των ερασιτεχνών και επαγγελματιών τέχνης. Έτσι, δημιούργησαν την Cohart, μια διαδικτυακή αγορά τέχνης με στόχο να κάνει την τέχνη προσιτή για όλους.

Η εποχή που απαιτούνταν προγραμματισμός ραντεβού και ατελείωτες αναμονές σε γκαλερί πέρασε. Πλέον, μπορούμε να ανακαλύπτουμε και να αγοράζουμε έργα τέχνης από τον καναπέ μας. Η Cohart συνδυάζει την πλοηγιστική ευκολία με την ασφάλεια της ηλεκτρονικής αγοράς, επιτρέποντάς μας να εξερευνούμε την τέχνη με αυτοπεποίθηση.

Η πλατφόρμα της Cohart προσφέρει έναν χώρο όπου καλλιτέχνες και αγοραστές μπορούν να συναντηθούν και να αλληλεπιδράσουν. Εδώ, η τέχνη γίνεται προσιτή για κάθε προφίλ, από τον συλλέκτη μέχρι τον πρωτάρη.

Με την Cohart, η τεχνολογία δεν είναι απλώς μέσον, αλλά κινητήρια δύναμη για την ανανέωση του κόσμου της τέχνης. Επανασυνδέει τους καλλιτέχνες με το κοινό, μετατρέποντας την εμπειρία της γκαλερί σε κάτι πρωτοποριακό και ενδιαφέρον.

Η Shyevin S’ng και η Kendall Warson, δημιουργοί της Cohart / Photo: instagram@joincohart

Photo: Instagram@joincohart

Έχοντας διανύσει περισσότερα από 15 χρόνια ως γκαλερίστα, έχει βιώσει από πρώτο χέρι το σημερινό οικοσύστημα της τέχνης, παρατηρώντας ότι ο καλλιτέχνης πληρώνεται πάντα τελευταίος, ακόμα και αν είναι αυτός που δημιουργεί το έργο τέχνης. «Ελπίζουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί κάτι ουσιαστικό που θα γεφυρώσει όλα τα κενά για τους ενδιαφερόμενους στον κόσμο της τέχνης. Η Kendall και εγώ μοιραστήκαμε τις απόψεις μας σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους ο κόσμος της τέχνης είναι άδικος για τους καλλιτέχνες και πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός φωτεινότερου μέλλοντος» συμπληρώνει.

Ο Λονδρέζος καλλιτέχνης, Dylan Gill πουλά πίνακες του μέσω της εφαρμογής Cohart / Photo: instagram@joincohart

Εργο της @lydiacecilia.art που πουλήθηκε στο Cohart / Photo: instagram@joincohart

Εργο της charmaineolivia / Photo: instagram@joincohart

Πώς λειτουργεί η Cohart ως ψηφιακή γκαλερί τέχνης;
Αρχικά, η πλατφόρμα καλωσορίζει επαληθευμένους καλλιτέχνες από όλα τα υπόβαθρα και τα επίπεδα εμπειρίας για να μοιραστούν την τέχνη τους και να δημιουργήσουν σχέσεις με άλλους καλλιτέχνες και λάτρεις της τέχνης. Όπως και σε άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες, η Cohart σας επιτρέπει να ακολουθήσετε, να δείτε, να μοιραστείτε και να στείλετε απευθείας μηνύματα στον ιδιοκτήτη προκειμένου να αγοράσετε ένα έργο. Υπάρχει επίσης μια λειτουργία livestream που επιτρέπει στους καλλιτέχνες και τους πιθανούς αγοραστές να επικοινωνούν online, καθιστώντας τη διαδικασία αγοράς πιο προσωπική και διαφανή. Αφού επικυρωθούν όλα, η ομάδα Cohart θα φροντίσει για τη διασφάλιση της αυθεντικότητας και της ασφαλούς αποστολής κάθε έργου.

Η Shyevin ενθαρρύνει επίσης τους καλλιτέχνες να είναι όσο το δυνατόν πιο διαφανείς. «Αυτό βοηθά τους καταναλωτές να αποκτήσουν μια καλύτερη ιδέα για το έργο και μια βαθύτερη σύνδεση με τον καλλιτέχνη πριν προβούν σε αγορά. Επιτρέπουμε, επίσης, μια πολιτική επιστροφής 48 ωρών. Έτσι, αν το έργο τέχνης δεν σας αρέσει, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων» εξηγεί. Η Cohart στοχεύει επίσης να μετατρέψει τους καταναλωτές σε επιμελητές, εντοπίζοντας το γούστο τους και παρέχοντας συστάσεις για έργα τέχνης που μπορεί να τους αρέσουν καθώς και άμεση σύνδεση με τον καλλιτέχνη.

Αλλά, όσο ενδιαφέρον και αν ακούγεται για την επόμενη γενιά, η περιήγηση στη διαδικτυακή γκαλερί τέχνης, το Cohart έχει σχεδιαστεί ειδικά για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των καλλιτεχνών πάνω απ’ όλα. Παρέχοντάς τους μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα για τη δημιουργία μιας κοινότητας και την αποτελεσματική πώληση των έργων τους. Παραδοσιακά, οι γκαλερί τέχνης είναι γνωστό ότι χρεώνουν τους καλλιτέχνες με προμήθεια 50% επί των πωλήσεών τους. Ωστόσο, η Cohart έρχεται με μια αντίστροφη λογική: αντί να επιβάλει προμήθειες στους καλλιτέχνες, προσφέρει τη δυνατότητα να κερδίζουν 85% από τις πωλήσεις των έργων τους, προσδίδοντας τους την ανεξαρτησία και την ελευθερία να αναπτύξουν τη δική τους ταυτότητα και καριέρα. «Μόνο περίπου το 15% των καλλιτεχνών εκπροσωπούνται σε γκαλερί, οι οποίες ξεφεύγουν παίρνοντας το 50% έως 70% των πωλήσεων επειδή είναι τόσο ανταγωνιστικό να πάρει κανείς εκπροσώπηση εξ αρχής”, δήλωσε η Warson σε συνέντευξη της. «Ως αποτέλεσμα, η πλειονότητα των καλλιτεχνών είναι εγκλωβισμένη στο καπρίτσιο των ιστότοπων και των αλγορίθμων που δεν δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες τους. Αυτοί οι καλλιτέχνες είναι μικρές επιχειρήσεις που χρειάζονται ισχυρά, εύχρηστα εργαλεία, υποδομές και πλατφόρμες για να τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν».

Εν κατακλείδι, η Cohart αντιπροσωπεύει την εξέλιξη του κόσμου της τέχνης προς μια πιο ανοικτή, διαφανή και δημοκρατική κατεύθυνση. Στοχεύοντας στην ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα σε καλλιτέχνες και λάτρεις της τέχνης, δημιουργεί μια κοινότητα όπου η τέχνη γίνεται πραγματικά προσβάσιμη και ενθαρρύνει την καινοτομία και την έκφραση.

Το επόμενο βήμα
Η ιδέα έχει πιάσει τόπο. Μετά από 18 μήνες η εταιρεία έκλεισε πάνω από 1,6 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις, με τα έργα να πωλούνται κατά μέσο όρο 7.000 δολάρια το καθένα. Και για το 80% των αγοραστών ήταν η πρώτη φορά που αγόραζαν τέχνη κάπου αλλού εκτός από φίλους, ιστοσελίδες εσωτερικής διακόσμησης ή αγορές όπως το Wayfair ή το Ikea.

Η Courtside Ventures και η Slauson & Co. συνδιοργάνωσαν την επένδυση της Cohart και μαζί της συμμετείχαν η BDMI, η Alumni Ventures, η Wilson Sonsini, η 11:11 Media της Paris Hilton και μια ομάδα στρατηγικών επενδυτών, μεταξύ των οποίων η επικεφαλής περιεχομένου της Canva Silvia Oviedo Lopez, η ιδρύτρια της The Council Margaret Coblentz, η Connie Wang της Montage Ventures, ο πρώην στέλεχος της Sotheby’s James Turnbull και ο διεθνώς αναγνωρισμένος καλλιτέχνης Kurt Perschke. Στο πλαίσιο της επένδυσης, η Hilton εντάσσεται στην εταιρεία ως στρατηγικός σύμβουλος.

Επιπλέον, η εταιρεία θα επενδύσει στην ανάπτυξη προϊόντων και τεχνολογίας, στις λειτουργίες και στο μάρκετινγκ. Τον επόμενο χρόνο, η Cohart θα λανσάρει την πλήρη εμπειρία του προϊόντος της σε Android και διαδίκτυο, η οποία θα περιλαμβάνει μια εξατομικευμένη εμπειρία με AI, πρόσβαση σε livestream επισκέψεις στο στούντιο για άμεση αλληλεπίδραση με τους καλλιτέχνες και τη δυνατότητα μεταπώλησης αντικειμένων με δικαιώματα για τον καλλιτέχνη. «Δημιουργούμε νέους διασκεδαστικούς και συναρπαστικούς τρόπους για να ασχολούνται οι χρήστες μας με ενθουσιασμό με το εμπορικό σήμα Cohart», δήλωσε η Warson. «Θα παρουσιάσουμε προσωπικές και εικονικές εκδηλώσεις για τους χρήστες και τους στρατηγικούς μας συνεργάτες. Θα συνεχίσουμε να είμαστε ευέλικτοι, ακούγοντας τι θέλει περισσότερο η κοινότητά μας, δημιουργώντας εργαλεία που υποστηρίζουν το όραμά μας για έναν “νέο κόσμο της τέχνης”».

Το όραμά τους με την Cohart είναι να αποτελέσουν μια αγορά για τη σύγχρονη τέχνη και τους οπαδούς της «νέας τέχνης», η οποία θα βασίζεται σε κινητά τηλέφωνα. Η πλατφόρμα προσφέρει εργαλεία και υποδομές ώστε οι εικαστικοί καλλιτέχνες να μπορούν να ανακαλύπτονται και να πωλούν την τέχνη τους. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη στο iOS.

Διαβάστε ακόμη: