Η Citigroup Inc. δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να εκτοπίσει περισσότερες θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον τραπεζικό κλάδο από ό,τι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα, καθώς η τεχνολογία είναι έτοιμη να ανατρέψει την καταναλωτική χρηματοδότηση και να καταστήσει τους εργαζόμενους πιο παραγωγικούς.
Περίπου το 54% των θέσεων εργασίας σε όλο τον τραπεζικό τομέα έχουν μεγάλη πιθανότητα να αυτοματοποιηθούν, ανέφερε η τράπεζα την Τετάρτη σε νέα έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα επιπλέον 12% των ρόλων σε ολόκληρο τον κλάδο θα μπορούσε να ενισχυθεί με την τεχνολογία, διαπίστωσε η Citigroup.
Οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να πειραματίζονται περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη, ωθούμενες από την υπόσχεση ότι θα τις βοηθήσει να αυξήσουν την παραγωγικότητα των υπαλλήλων και να μειώσουν το κόστος.
Στη Citigroup, για παράδειγμα, η εταιρεία δήλωσε ότι θα εξοπλίσει τους 40.000 προγραμματιστές της με τη δυνατότητα να πειραματιστούν με διαφορετικές τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, ενώ ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη για να ελέγξει γρήγορα εκατοντάδες σελίδες κανονιστικών προτάσεων.
Η JPMorgan Chase & Co. συγκεντρώνει ταλέντα και ο διευθύνων σύμβουλος Τζέιμι Ντίμον δήλωσε ότι πιστεύει ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους εργοδότες να συρρικνώσουν την εβδομάδα εργασίας σε μόλις 3,5 ημέρες.
Η Deutsche Bank AG χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τη σάρωση χαρτοφυλακίων πλούσιων πελατών. Η ING Groep NV τη χρησιμοποιεί για να ελέγχει για πιθανούς κακοπληρωτές.
Η γενεσιουργή τεχνητή νοημοσύνη «έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στον τραπεζικό κλάδο και να βελτιώσει την κερδοφορία», δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της Citigroup, Ντέιβιντ Γκρίφιθς.
«Στη Citi, επικεντρωνόμαστε στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης με ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο για να ενισχύσουμε τη δύναμη της Citi και των εργαζομένων μας», συμπλήρωσε.
Ακόμη και αν η τεχνητή νοημοσύνη αντικαταστήσει ορισμένους ρόλους σε ολόκληρο τον κλάδο, δήλωσε η Citigroup, η τεχνολογία ενδέχεται να μην οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, oι χρηματοπιστωτικές εταιρείες θα χρειαστεί πιθανότατα να προσλάβουν μια πληθώρα διευθυντών τεχνητής νοημοσύνης και στελέχη συμμόρφωσης με επίκεντρο την τεχνολογία για να τις βοηθήσουν να διασφαλίσουν ότι η χρήση της είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς.
Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες δεν οδήγησαν πάντα σε περικοπές θέσεων εργασίας. Σε ένα παράδειγμα που προσέφερε η Citigroup, ο αριθμός των ανθρώπινων ταμειακών μηχανών αυξήθηκε κατακόρυφα μεταξύ της δεκαετίας του 1970 και των μέσων της δεκαετίας του 2000, ακόμη και μετά την εισαγωγή των αυτόματων ταμειακών μηχανών.