Σταθερός ή και μεγαλύτερος σε σχέση με πέρυσι είναι ο προϋπολογισμός της πλειονότητας (60%) των Ελλήνων για την προετοιμασία των Χριστουγέννων, καθώς η εορταστική περίοδος είναι υψηλής προτεραιότητας, με την Ελλάδα να κρατά τα σκήπτρα πανευρωπαϊκά στον ενθουσιασμό για τις γιορτές. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της NielsenIQ, σύμφωνα με την οποία ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών θα εκμεταλλευτεί τυχόν εκπτώσεις, για να εξισορροπηθεί το κόστος στο πλαίσιο της συνολικής ανόδου των τιμών.
Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τα έξοδα για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, όπως δώρα και ταξίδια, το 45% μεταξύ 800 ερωτηθέντων εκτιμά ότι θα διατηρήσει ίδιο προϋπολογισμό στα φετινά Χριστούγεννα. Το 15% του συνόλου σκοπεύει μάλιστα να ξοδέψει περισσότερα, ενδεχομένως ανάλογο ποσό με την άνοδο των τιμών.
Αντιθέτως, το 40% θα προτιμούσε να μειώσει τον προϋπολογισμό, ενώ περίπου ένας στους τρεις (35%) δηλώνει επιφυλακτικός, διότι δέχεται πιέσεις από την άνοδο στις τιμές των καυσίμων και του ρεύματος και κατά συνέπεια ενδέχεται να μειώσει τα σχετικά έξοδα. Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια ομάδα ανησυχεί και για την πανδημία.
Ειδικότερα, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι:
- Οι αυξημένες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας καθώς και τα πιθανά σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα αμετάβλητα και με παραδοσιακό τρόπο.
- Απολαμβάνουν τη στιγμή με καλή παρέα: η πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων και ο ενθουσιασμός τους για τη εορταστική περίοδο βρίσκεται στη κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους καταναλωτές στη Ρουμανία και Πορτογαλία.
- Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί , προσεκτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Αγορές ανεξαρτήτως τιμής
Οι τρεις συχνότερες κατηγορίες τροφίμων στις οποίες στρέφονται οι Έλληνες κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι το τυρί (81%), το φρέσκο κρέας (74%) και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%). Παράλληλα, ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) αναμένεται με βεβαιότητα ότι θα μπουν στο καλάθι.
Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ η οποία πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, παρότι μία μερίδα αναζητά προωθητικές ενέργειες, οι καταναλωτές δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Ενδεικτικά, το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα αγοράσει πολυτελή προϊόντα στην κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στην κατηγορία των ποτών πολυτελείς μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Αναμονή για εκπτώσεις
Ιδιαίτερα υψηλό είναι το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνει ότι θα προετοιμαστεί για τα Χριστούγεννα στις προσφορές της Black Friday και της Cyber Monday. Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ομάδα αυτή σκοπεύει είτε να αγοράσει εκ των προτέρων προϊόντα είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα (28%) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές στην Ελλάδα είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν την Black Friday ή και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων. Επίσης, το ένα τρίτο των αγοραστών βρίσκεται σε επιφυλακή, ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά, όσο και για προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
Ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια – οι πιο δημοφιλής κατηγορίες στο καλάθι των δώρων
Ανάμεσα στα Χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες αγοραστές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «Εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.
Επίσης, το 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας φαινοται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%)
Διαβάστε ακόμη:
- Χάθηκαν στοιχεία οφειλετών και παραγράφονται χρέη τους!
- Κιμ Καρντάσιαν: Ποζάρει με τα εσώρουχά της
- «Salt Bae»: Πλήρωσαν 161.000 ευρώ για τις «χρυσές» μπριζόλες του
- Εκατοντάδες πρόβατα περπατούν κυκλικά για 14 συνεχόμενες μέρες στην Κίνα
- Τέλη κυκλοφορίας 2023: Αναρτήθηκαν στο myCar – Όσα πρέπει να ξέρετε – Βήμα, βήμα η διαδικασία