Μια οργανωμένη απάτη ψευδών reviews στο Amazon που ενδεχομένως εμπλέκει 200.000 άτομα έχει αποκαλυφθεί από μια ομάδα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Η ομάδα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο SafetyDetectives αποκάλυψε μια βάση δεδομένων με πάνω από 13 εκατομμύρια μηνύματα μεταξύ προμηθευτών και πελατών που επιθυμούν να παρέχουν ψευδείς κριτικές σε αντάλλαγμα δωρεάν προϊόντων.

“Το Κόλπο”

Σύμφωνα με τα δεδομένα, αυτοί οι πωλητές της Amazon στέλνουν στους “πελάτες” μια λίστα με είδη και προϊόντα για τα οποία χρειάζονται κριτικές πέντε αστέρων.Αφού ο πελάτης αγοράσει το προϊόν και γράψει μια κριτική, θα στείλει μήνυμα στον προμηθευτή με έναν σύνδεσμο για το προφίλ του στο Amazon και τα στοιχεία του PayPal, προτού λάβει μια επιστροφή χρημάτων για το προϊόν.

Με την επιστροφή χρημάτων εκτός ιστότοπου αλλά μέσω PayPal, οι συναλλαγές φαίνονται νόμιμες και έτσι επιτρέπεται στους πελάτες να διατηρήσουν και το προϊόν πέρα από την επιστροφή των χρημάτων ως πληρωμή για την καλή κριτική που έκαναν.Οι πωλητές έστελναν επίσης οδηγίες στους “πελάτες” για να κάνουν τις κριτικές τους πιο αξιόπιστες και να αποφύγουν τον εντοπισμό από την ομάδα εποπτείας της Amazon.

Σε αυτά περιλαμβάνονται η αναμονή λίγων ημερών πριν από τη δημοσίευση και η διασφάλιση ότι οι κριτικές είχαν πολλές λέξεις και μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου και δεν ήταν μόνο λίγες θετικές λέξεις.Το Amazon και άλλοι διαδικτυακοί γίγαντες τεχνολογίας, όπως το Facebook, έχουν υποστεί αυξανόμενη πίεση από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) για να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν την αύξηση ψευδών κριτικών στις πλατφόρμες τους.Τον Απρίλιο του Facebook ανακοίνωσε ότι έχει μπλοκάρει και αποσύρει 16.000 groups που πωλούσαν ψεύτικες κριτικές σε εταιρείες και επαγγελματίες.

H δύναμη της κριτικής

Έρευνα που διεξήχθη από το τον οργανισμό προστασίας των καταναλωτών Which? αναφέρει ότι οι κριτικές πέντε αστέρων κάνουν τους πελάτες να έχουν περισσότερες από δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν προϊόντα.

Η έρευνα έχει δείξει ότι οι άνθρωποι διατρέχουν τεράστιο κίνδυνο να παραπλανηθούν από ψεύτικες κριτικές, κάτι που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό δεδομένου ότι οι άνθρωποι ψωνίζουν στο διαδίκτυο περισσότερο από ποτέ κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.Οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα για να σταματήσουν τους πωλητές που παραπλανούν το σύστημα.Ειδικά στο Amazon ο μηχανισμός τοποθέτησης και προβολής των εμπόρων λαμβάνει υπόψη του τις κριτικές παράλληλα με την τιμή και αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία ώστε να διαφυλάξει την εικόνα της.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.