Τον Ιούλιο, οι πιστοί πελάτες της Chanel έλαβαν είδηση ότι ο οίκος μόδας ανέβασε τις τιμές στις πολυτελείς τσάντες του για άλλη μια φορά.
Οι κλασικές προσφορές του φέρεται να κοστίζουν 9% έως 15% περισσότερο, ανάλογα με το μοντέλο.
Τώρα, το γαλλικό maison έχει κάνει ακόμα περισσότερες αλλαγές, με την εισαγωγή μιας νέας πολιτικής πωλήσεων για την αγαπημένη της Classic Flap Bag και Coco Handle Bag. Σύμφωνα με το HIGHXTAR, οι πελάτες θα περιορίζονται σε μία μόνο τσάντα κάθε χρόνο.
Για τα άλλα δερμάτινα είδη του, δεν θα μπορεί κανείς να αγοράζει περισσότερα από δύο είδη ετησίως.
Ενώ ορισμένοι αγοραστές μπορεί να απογοητεύονται από τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές, οι νέοι κανόνες αποκλειστικότητας πιθανότατα θα βοηθήσουν στην αύξηση της ζήτησης για τη μάρκα.
Άλλοι θα μπορούσαν να στραφούν στην αγορά μεταπώλησης, η οποία θα μπορούσε να δει μια αύξηση στις προσφορές της Chanel καθώς οι πρώτοι ιδιοκτήτες προσπαθούν να εξαργυρώσουν την αυξανόμενη όρεξη… για τις πολυπόθητες τσάντες του οίκου.
Timeless Classic Flap Bag και Coco Handle: Τα φωτεινά αντικείμενα του πόθου
Η σειρά Flap Bag ξεκίνησε στις 2 Φεβρουαρίου του 1955. Από τα σχεδιαστήρια της Chanel έβγαιναν ήδη εξαίσιες τσάντες για τουλάχιστον 25 χρόνια, όμως η καινούργια, που ονομάστηκε Chanel 2.55 από την ημερομηνία γέννησής της, διέφερε σημαντικά. Ενώ μέχρι τότε οι γυναίκες έπρεπε να κρατούν την τσάντα από το χερούλι της, τώρα μπορούσαν να την κρεμάσουν στον ώμο τους και να έχουν για πρώτη φορά και τα δύο χέρια τους ελεύθερα. Άλλη μια συνεισφορά της Κοκό Σανέλ στη γυναικεία άνεση.
Η Classic Flap Bag δημιουργήθηκε το 1983 από τη φαντασία του Karl Lagerfeld. Ο δαιμόνιος σχεδιαστής πάτησε πάνω στη 2.55, της έβαλε δερμάτινο λουρί (αντί για αλυσίδα), της έβγαλε το κλασικό τετράγωνο και περιστροφικό κούμπωμα της Coco (γνωστό και ως «η κλειδαριά της Δεσποινίδας») και ενσωμάτωσε το δικό του CC κούμπωμα. Το 2005, στα 50ά γενέθλια της 2.55, ο Karl παρουσίασε μια νέα έκδοσή της. Από τότε μέχρι και σήμερα σε παραγωγή βρίσκεται η λαγκερφελντική 2.55 και η Timeless Classic Flap Bag, για την οποία επιβλήθηκε ο περιορισμός στη Νότια Κορέα.
Κάθε Flap Bag, ας την πούμε ελληνιστί «φάκελο», στο εσωτερικό της έχει επένδυση από μπορντό δέρμα – λέγεται ότι το χρώμα παραπέμπει στην ποδιά που φορούσε η Κοκό Σανέλ ως παιδί στο ορφανοτροφείο. Κάθε Flap Bag στο εσωτερικό της έχει επίσης πολλές τσεπούλες που κλείνουν με φερμουάρ – λέγεται ότι στη μία η Κοκό έκρυβε τα ραβασάκι των εραστών της, σε μια δεύτερη το κραγιόν της και σε μια τρίτη τα χρήματά της.
Η Coco Handle μοιάζει με τη Flap Bag, μόνο που έχει τραπεζοειδές σχήμα, χερούλι και αποσπώμενη αλυσίδα για τον ώμο. Κυκλοφόρησε το 2015 ως κομμάτι της συλλογής Φθινόπωρο-Χειμώνας και χόρτασε κραξίδι γιατί έμοιαζε πολύ με άλλες τσάντες του οίκου. Κανείς δεν περίμενε ότι η Coco Handle θα μακροημερεύσει, όμως 6 χρόνια μετά γίνεται ανάρπαστη. Είναι 35% με 40% φθηνότερη από μια Classic Flap Bag βεβαίως βεβαίως.
Απλά μαθήματα πολιτικής (παρα)οικονομίας
Αλήθεια, τι φοβήθηκαν οι άνθρωποι της Chanel και έθεσαν τους περιορισμούς; Πως δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή την τρελή ζήτηση για τα πολυτελή προϊόντα τους ή ότι θα πληθωριστεί η γοητεία του οίκου; Τίποτα από τα δύο. Στην πραγματικότητα είδαν να αναπτύσσεται μια μορφή παραοικονομίας και αισχροκέρδειας γύρω από το όνομα Chanel.