Οι φωτογραφίες που τραβά ο Brad Wilson κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Πώς λες σε ένα καγκουρό να σταθεί ακίνητο ή σε μία τίγρη να ποζάρει; Πώς συνεργάζεσαι με μία κυριολεκτική οχιά;
Το κενό της επικοινωνίας και την πιθανότατη αδιαφορία των ζώων για τις επιθυμίες των ανθρώπων ακόμα κι αν είναι φιλόζωοι φωτογράφοι, έρχεται να συμπληρώσει η τεχνική του Αμερικανού φωτογράφου, που την τελευταία δεκαετία έχει στρέψει τον φακό του σε άγρια και προστατευόμενα ζώα, συνεργαζόμενος με καταφύγια και ζωολογικούς κήπους.
Τοποθετώντας τα ζώα μπροστα από το ίδιο φόντο (ή, πιο σωστά, μεταφέροντας και κουβαλώντας το ίδιο φόντο πίσω από διαφορετικά ζώα), ο Wilson συγκέντρωσε τα καλύτερα κλικ του στο βιβλίο The Other World: Animal Portraits, με πορτρέτα ζώων, που πείθουν τον θεατή ότι σχεδόν ποζάρουν συνειδητά στον φακό για κάποιο… διαβατήριο.
«Οι προκλήσεις είναι πολλές» «Προφανώς, ζώα όπως οι τίγρεις και τα φίδια είναι δυνητικά επικίνδυνα, οπότε πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν εργαζόμαστε γύρω τους. Η μεγαλύτερη πρόκληση ωστόσο ήταν να βρω την ήρεμη και συναρπαστική στιγμή, που η λήψη μιας ασυνήθιστης εικόνας είναι δυνατή. Για τις τίγρεις (ή οποιαδήποτε μεγάλη γάτα), είναι συνήθως μια απειροελάχιστη στιγμή που σε κοιτούν στα μάτια, προσφέροντας μια εντονότερη αίσθηση σύνδεσης. Στα φίδια, η αληθινή πρόκληση είναι να βρω μια ενδιαφέρουσα οπτική σύνθεση καθώς κινούνται στο χώρο».
Μου κάνει εντύπωση αυτό το «γύρω από τα ζώα». Ο τρόπος που το διατυπώνει – δεν δουλεύει «με» τα ζώα, αλλά «γύρω από» αυτά. Αποπνέει ευαισθησία και σεβασμό. «Στήνω ένα εφήμερο στούντιο σε κάθε περιοχή, και δουλεύω με τα ζωα, χρησιμοποιώντας φώτα και μαύρο φόντο», εξηγεί.
Τον ρωτώ τι σκοπεύει να κάνει στο μέλλον, ποια είναι τα σχέδια του – τουλάχιστον αυτά που μπορεί να μας αποκαλύψει. Φαίνεται πως δεν είναι έτοιμος να αποχωριστεί τα πορτρέτα του, αλλά ήδη σκέφτεται και το επόμενο βήμα: «Είμαι πάντοτε ανοικτός για περισσότερα πορτρέτα ζώων, αν προκύψουν νέες ευκαιρίες, αλλά θα εξερευνήσω και νέα ζητήματα, για τον αντίκτυπο των ανθρώπων στο περιβάλλον».
Οι φωτογραφίες δημοσιεύονται με τη γραπτή άδεια του φωτογράφου. Όλες έχουν τραβηχτεί σε καταφύγια και ζωολογικούς κήπους των ΗΠΑ.