Ανάμεσα στους Γάλλους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους, ο Pissarro ήταν ο πιο διάσημος. Συνήθως, ο Pissarro αντιμετώπιζε κάθε νέο θέμα του με μεγάλο ενθουσιασμό, γράφοντας στον γιο του Lucien το 1897: «Χαίρομαι που μπορώ να ζωγραφίσω αυτούς τους δρόμους του Παρισιού που οι άνθρωποι ονομάζουν άσχημους, αλλά που είναι τόσο “ασημένιοι”, τόσο φωτεινοί και ζωτικοί. ” Αλλά δεν περιορίστηκε στις απόψεις του στο Παρίσι. Κατασκόπευε επίσης από τα παράθυρα των ξενοδοχείων στους ζωντανούς δρόμους και τα λιμάνια της Ρουέν, της Ντιπέ και της Χάβρης και ζωγράφισε πολλές από τις σκηνές που απεικόνιζαν οι ιμπρεσιονιστές στα πρώτα τους χρόνια. Ασχολήθηκε ακόμη και με πρώιμα θέματα ιμπρεσιονιστών, μελετώντας την επίδραση του καιρού και περνώντας τον χρόνο σε μια σειρά από πίνακες, όπως έκανε και ο Monnet την ίδια σχεδόν εποχή. Στις αρχές του 1897 ο Pissarro εγκαταστάθηκε στο Grand Hotel de Russie, στο Παρίσι, κοντά στο παλιό του στούντιο στην rue des Trois-Freres. Εδώ, δουλεύοντας από ένα δωμάτιο στον επάνω όροφο, ζωγράφισε δεκατρείς όψεις της λεωφόρου της Μονμάρτρης, δείχνοντάς την σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες και σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, αλλά μόνο μία φορά τη νύχτα.

Ο πίνακας

Ο Pissarro ζωγράφισε αυτήν την εμβληματική αστική άποψη της Montmartre όπως την είδε από το δωμάτιο του ξενοδοχείου του στο Hôtel de Russie στη γωνία της Boulevard des Italiens και της Rue Drouot. Ο καλλιτέχνης, ο οποίος τότε δούλευε σε μια σειρά από απόψεις της πόλης του Λονδίνου, του Παρισιού, της Ρουέν, της Ντιέπης και της Χάβρης, έκανε check in στο ξενοδοχείο τον Φεβρουάριο του 1897 και δημιούργησε μια σειρά από πίνακες της Λεωφόρου σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Ήταν πολύ εντυπωσιασμένος με τη λεωφόρο και το γεγονός ότι όχι μόνο μπορούσε να «βλέπει σε όλο το μήκος των λεωφόρων» αλλά είχε «σχεδόν μια πανοραμική θέα στις άμαξες, τα λεωφορεία, τους ανθρώπους, ανάμεσα σε μεγάλα δέντρα, μεγάλα σπίτια».

Ο καλλιτέχνης πιθανότατα επηρεάστηκε από τη σειρά έργων ζωγραφικής του Monnet που δημιουργούσε εκείνη την περίοδο και από τις προηγούμενες σκηνές του Manet Urban. Από αυτή τη σειρά που δημιούργησε ο Pissarro, η Boulevard Montmartre είναι η μόνη νυχτερινή σκηνή και πρόκειται για μια αριστοτεχνική ερμηνεία του εκπληκτικού παιχνιδιού των φώτων στους υγρούς,  σκοτεινούς δρόμους. Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Pissarro ούτε το παρουσίασε ούτε το υπέγραψε.

Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή

Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr