Ενδείξεις ανάκαμψης μπορεί να εμφανίζονται στον κλάδο των προϊόντων πολυτελείας και καταναλωτικών αγαθών της Κίνας, δήλωσε αναλυτής από την Bank of America, παρόλο που η χώρα δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν τον καταναλωτή πληθωρισμό σε χαμηλό 18 μηνών.
«Όσον αφορά στην πολυτελή [κατανάλωση] – βλέπουμε αρκετά ισχυρή ανάκαμψη», δήλωσε η επικεφαλής στρατηγικής μετοχών της τράπεζας για την Κίνα, Winnie Wu.
Η κινεζική αλυσίδα Haidilao κατέγραψε άνοδο σχεδόν 80% στα έσοδα για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η αγορά πολυτελείας της Κίνας υποχώρησε 10% το 2022, για πρώτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με την Bain & Company.
Ανάκαμψη το 2023
Ωστόσο, η εταιρεία συμβούλων αναμένει ότι «η ανάπτυξη θα επανέλθει το 2023 αφού η Κίνα θα ξεπεράσει τις πιο πρόσφατες επιπτώσεις του Covid-19». «Αναμένουμε να επιστρέψουν οι θετικές συνθήκες πριν από το τέλος του πρώτου τριμήνου», ανέφερε η έκθεση Φεβρουαρίου. Ο Wu, ωστόσο, υποστήριξε ότι δεν έχει ακόμη παρατηρηθεί μια καλή συνολική ανάκαμψη στον καταναλωτικό τομέα της Κίνας. «Μέχρι στιγμής βλέπουμε ανάμεικτα σήματα. Οι λιανικές πωλήσεις δεν είναι αρκετά καλές», είπε.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή της Κίνας για τον Μάρτιο σημείωσε άνοδο 0,7% σε ετήσια βάσης, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας. Η μέτρηση υπολείπεται των προσδοκιών των αναλυτών του Reuters για αύξηση 1% και συνεχίζει να κινείται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2021. Σε μια έκθεση μετά τη δημοσίευση των στοιχείων του πληθωρισμού, η Goldman Sachs είπε ότι ο αναμένεται να «επιταχυνθεί μέτρια» τους επόμενους μήνες, ενισχυμένος από την οικονομική ανάκαμψη. Ωστόσο, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα σημείωσε ότι η μέτρηση θα πρέπει να παραμείνει «πολύ κάτω από τον στόχο του 3% της PBOC».