Η Boeing Co. ξεκίνησε τη διεξαγωγή δοκιμαστικών πτήσεων του αεροσκάφους 777-9 με τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές στο αεροσκάφος, επιτυγχάνοντας ένα ορόσημο προς την πιστοποίηση του αεροσκάφους jumbo μετά από χρόνια προβλήματα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση αργά την Παρασκευή με το προσωπικό της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η επίτευξη της λεγόμενης Άδειας Επιθεώρησης Τύπου σηματοδοτεί την έναρξη των πτητικών δοκιμών πιστοποίησης, ένα βασικό βήμα σε μια από τις πιο εκτεταμένες προσπάθειες εμπορικών δοκιμών που έχει αναλάβει ποτέ η Boeing.
“Οι πτητικές δοκιμές πιστοποίησης θα συνεχίσουν να επικυρώνουν την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τις επιδόσεις του αεροσκάφους”, ανέφερε η Boeing σε ανακοίνωση που έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. “Εκτιμούμε την αυστηρή εποπτεία της ρυθμιστικής μας αρχής”.
Η FAA αρνήθηκε να σχολιάσει την προσπάθεια πιστοποίησης, αλλά σημείωσε ότι “η ασφάλεια οδηγεί πάντα το χρονοδιάγραμμα”. “Γενικά αυτού του είδους η ενδελεχής διαδικασία διαρκεί πολλούς μήνες”, ανέφερε η ρυθμιστική αρχή σε δήλωση που έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Το επίτευγμα, το οποίο αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Air Current, ενισχύει την εμπιστοσύνη στην πρόβλεψη της Boeing ότι το ογκώδες δικινητήριο αεροσκάφος της είναι σε καλό δρόμο για να βγει στην αγορά το 2025 μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Η Boeing έχει καταγράψει περίπου 480 παραγγελίες για το 777-9, καθώς και δύο άλλα σχεδιαζόμενα μοντέλα: το μικρότερο επιβατικό αεροσκάφος 777-8 και ένα μεταφορικό αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων.
The 777-9 began certification flight testing at Boeing Field in Seattle, an important step as we work under the oversight of our regulator to get the airplane certified and deliver it to customers around the world. pic.twitter.com/xayL7ncLKw
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) July 13, 2024
Οι πιλότοι της Boeing έχουν ήδη συγκεντρώσει περισσότερες από 3.500 ώρες πτήσης σε 1.200 δοκιμαστικές πτήσεις από τον Ιανουάριο του 2020, οπότε και το πρώτο 777X βγήκε στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών διαθέτει τέσσερα ειδικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για να δοκιμάσουν κάθε πτυχή της ασφάλειας και της λειτουργίας του, από τη σταθερότητα και τον έλεγχο μέχρι τον θόρυβο της καμπίνας.
Το 777X, το οποίο διαφημίζεται ως ο πιο αποδοτικός αντικαταστάτης του τετρακινητήριου αεροσκάφους 737 της Boeing και του A380 της Airbus SE, βρίσκεται σε εξέλιξη για περισσότερο από μια δεκαετία και αρχικά είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020. Οι καθυστερήσεις έχουν απογοητεύσει πελάτες όπως η Emirates, η Qatar Airways και η Deutsche Lufthansa AG, αναγκάζοντάς τους να ανακαινίσουν και να συνεχίσουν να πετούν με γερασμένα αεροσκάφη που σκόπευαν να αντικαταστήσουν.
Το αναβαθμισμένο αεροσκάφος ευρείας ατράκτου βρέθηκε στο πλαίσιο του αυστηρότερου ρυθμιστικού ελέγχου των προϊόντων της Boeing που ακολούθησε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα των αεροσκαφών 737 Max το 2018 και το 2019, τα οποία στοίχισαν συνολικά τη ζωή σε 346 άτομα. Η FAA και οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές απαίτησαν εκτεταμένες δοκιμές και επανασχεδιασμό αρκετών εξαρτημάτων του 777X, συμπεριλαμβανομένου ενός κρίσιμου συστήματος αεροηλεκτρονικής και ηλεκτρονικών στοιχείων ενεργοποίησης-ελέγχου.
Η εμπορική είσοδος των δύο τελευταίων μοντέλων Max καθυστέρησε επίσης, καθώς η FAA απαίτησε από την κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων να ξανακάνει μηχανολογικές μελέτες και να επανασχεδιάσει ένα σύστημα αποπαγοποίησης του κινητήρα που είναι επιρρεπές σε αστοχία σε ορισμένες συνθήκες.