Ένα ήταν το συμπέρασμα στις ΗΠΑ από την Black Friday. Οι Αμερικανοί καταναλωτές προσέχουν το πορτοφόλι τους και περιμένουν μεγαλύτερες εκπτώσεις, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις των λιανοπωλητών για μια υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών και πιθανώς πεσμένα εταιρικά αποτελέσματα στις αρχές του επόμενου έτους.

Οι καταναλωτές φαίνεται πλέον ότι δεν ξοδεύουν με τον ίδιο ρυθμό που ξόδευαν τα τελευταία δύο χρόνια, όταν οι γιορτές ήταν ευκαιρία για μεταπανδημικές σπατάλες. Oι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις της Black Friday σε καταστήματα δεν θα είναι διαθέσιμες για αρκετό καιρό, αλλά η Salesforce Inc. αναμένει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 1% τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με την αύξηση αυτή να είναι η πιο αργή εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια. Οι πωλήσεις κυμάνθηκαν σε αυτό το ποσοστό την Ημέρα των Ευχαριστιών και φάνηκε να ανεβάζουν ταχύτητα τη Μαύρη Παρασκευή, δήλωσε η εταιρεία λογισμικού.

Αρκετοί καταναλωτές δήλωσαν ότι δεν εντυπωσιάστηκαν από τις εκπτώσεις της Παρασκευής – και το πιθανότερο είναι να περιμένουν από τους λιανοπωλητές να προσφέρουν καλύτερες πωλήσεις. Σε εμπορικό κέντρο του Νιου Τζέρσεϊ, η Alyssa Fanelli δήλωσε ότι έμεινε με άδεια χέρια ενώ έψαχνε στα Macy’s για γαμήλια παπούτσια. Η μάρκα που της αρέσει προσέφερε έκπτωση 25%. «Αυτό δεν είναι προσφορά Black Friday», είπε η Fanelli, «απλά μια κανονική τιμή πώλησης».

Πάντως, οι λιγότερες από τις αναμενόμενες εκπτώσεις οφείλονται στο γεγονός ότι οι έμποροι λιανικής έχουν φροντίσει να ξεστοκάρουν το επιπλέον εμπόρευμα που είχαν στα χέρια τους. «Τα αποθέματα είναι στο όριο φέτος», δήλωσε αναλύτρια της Jane Hali & Associates. «Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη πίεση για την κίνηση των αποθεμάτων όσο πέρυσι», πρόσθεσε.

Άλλες εταιρείες δεδομένων προβλέπουν μια παρόμοια υποτονική περίοδο αγορών την περίοδο των Χριστουγέννων. Η Adobe Analytics αναμένει ότι η αύξηση των διαδικτυακών εσόδων στις ΗΠΑ κατά τους επόμενους δύο μήνες θα είναι 4,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αν και ο ρυθμός αυτός είναι ταχύτερος από πέρυσι, είναι πολύ χαμηλότερος από τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 13% πριν από την πανδημία. Η Mastercard, εν τω μεταξύ, βλέπει ότι οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ μέσω διαδικτύου και στο κατάστημα θα αυξηθούν κατά 3,7% φέτος σε σχέση με πέρυσι. Ο ρυθμός αυτός ανάπτυξης είναι μικρότερος από πριν την πανδημία.

Οι καταναλωτές είναι «τώρα πολύ συνειδητοποιημένοι ως προς τις τιμές», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights. Τα προκαταρκτικά στοιχεία της Adobe έδειξαν ότι οι online πωλήσεις την Black Friday αυξήθηκαν κατά 7,4% σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω των μεγάλων εκπτώσεων σε προϊόντα όπως παιχνίδια, ρούχα και υπολογιστές. Τα στοιχεία αυτά δεν έχουν προσαρμοστεί για τον πληθωρισμό.

Η Adobe, η Salesforce και η Mastercard παρακολουθούν διαφορετικές συναλλαγές, οπότε ο ρυθμός αύξησης που καταγράφουν είναι διαφορετικός, ακόμη και αν η γενική πορεία των προβλέψεών τους είναι παρόμοια. Τα περισσότερα από τα δεδομένα παρακολουθούν τις διαδικτυακές πωλήσεις, γεγονός που αντανακλά τη δυσκολία παρακολούθησης των πωλήσεων στα καταστήματα σε πραγματικό χρόνο, καθώς και τη συνεχή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και τη μετατόπιση από τις εκπτώσεις των Black Fridays του παρελθόντος.

Διαβάστε ακόμη: