Αν κάτι έχουν δείξει ως τώρα οι αμερικανικές εκλογές είναι ότι η εποχή των παραδοσιακών ΜΜΕ (ιδίως οι τηλεοράσεις) έχει τελειώσει. Πλέον οι υποψήφιοι επιλέγουν άλλους τρόπους επικοινωνίας, όπως το διαδίκτυο, περιγράφει το AXIOS σε δημοσίευμά του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι βραδινές τηλεοπτικές ειδήσεις αφορούν μόλις 20 εκατομμύρια Αμερικανούς και μάλιστα προχωρημένης ηλικίας. Και αυτό γιατί οι κάτω των 35 ετών δεν ενημερώνονται καθόλου από παραδοσιακά ΜΜΕ, αλλά προτιμούν πλατφόρμες βίντεο όπως το Tik Tok, influencers, podcasts.

Έτσι, τα επικοινωνιακά επιτελεία των Ντόναλντ Τραμπ και Κάμαλα Χάρις, προσαρμόστηκαν και έχουν κάνει ειδικά στοχευμένες καμπάνιες αξιοποιώντας τους νέους τρόπους προσέγγισης του κοινού, την τεχνολογία και το κλίμα της εποχής.

Και όπως εξηγεί το AXIOS έχουν αναλύσει τόσο τα κοινά, που μπορούν με κάθε τους εμφάνιση σε εκπομπές που δεν ανήκουν σε αυτό που θα αποκαλούσαμε «παραδοσιακές» και σε μέσα πέραν της τηλεόρασης (π.χ. με ένα podcast) να προσεγγίζουν και να αγγίζουν πολύ πιο αποτελεσματικά τους ψηφοφόφους στους οποίους στοχεύουν και στηρίζονται για τις κρίσιμες επερχόμενες εκλογές.

«Η ηγεμονία των κυρίαρχων μέσων ενημέρωσης στη διαμόρφωση του κυρίαρχου αφηγήματος στις προεδρικές εκλογές καταρρέει το 2024», γράφει το Axios και εξηγεί φέρνοντας ως παράδειγμα πχ την εμφάνιση του Τραμπ στον Joe Rogan ή το podcast της Χάρις στην Alex Cooper, την podcaster πίσω από το δημοφιλές «Call Her Daddy» που μιλά για τις σχέσεις και το σεξ.

«Κάποτε οι Αμερικανοί πολίτες στο σύνολο τους ενημερώνονταν από κάποια βασικά ΜΜΕ. Αυτή η εποχή όμως έχει παρέλθει, με την επέλαση του διαδικτύου και τον social media που έχουν διαμορφώσει μια διαφορετική πραγματικότητα στον κόσμο της ενημέρωσης», εξηγεί το AXIOS.

H κατακερματισμένη πραγματικότητα της ενημέρωσης

Και εξηγεί το AXIOS:

«Και οι δύο προεκλογικές εκστρατείες- τόσο του Ντόναλντ Τραμπ όσο και της Κάμαλα Χάρις έχουν στοχεύσει σε συγκεκριμένες κατηγορίες πιθανών ψηφοφόρων. Και το κάνουν αυτό με ανορθόδοξες, ενίοτε μακροσκελείς εμφανίσεις στα μέσα ενημέρωσης και με διαφημιστική στόχευση ακριβείας. Ο πρώην πρόεδρος Τραμπ προσέγγισε πολύ περισσότερους άνδρες ψηφοφόρους με την τρίωρη συνομιλία του με τον Rogan (33 εκατομμύρια προβολές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου) από ό,τι θα μπορούσε να έχει προσεγγίσει με δώδεκα ή περισσότερες εμφανίσεις στο Fox News, το CNN και το MSNBC μαζί. Και τα τρία ειδησεογραφικά δίκτυα έχουν πολύ μεγάλη τηλεθέαση, με μέση ηλικία που κυμαίνεται από 67 έως 70 ετών», γράφει το AXIOS δείχνοντας ότι παρά την τηλεθέαση, η συγκεκριμένη στόχευση κοινού και μάλιστα με νέους τρόπους είναι πιο αποτελεσματική.

Και συνεχίζει:

«Η αντιπρόεδρος Χάρις προσέγγισε περισσότερες νεαρές γυναίκες στο podcast «Call Her Daddy» της Alex Cooper, μια εκπομπή για το σεξ και τις σχέσεις, από ό,τι θα μπορούσε να προσεγγίσει στο «60 Minutes» του CBS και στο «The View» του ABC μαζί».

Εικόνα
Σημειώνει δε ότι οι διάδραση, η συζήτηση που προκαλείται μετά από κάθε τέτοια εμφάνιση, «τα memes και οι συνεντεύξεις σε podcast μεγάλου μήκους διαμορφώνουν τη συζήτηση τόσο αποφασιστικά όσο και κάθε πρωτοσέλιδο».

«Αυτή η νέα κατακερματισμένη πραγματικότητα της ενημέρωσης είναι το μέλλον – όχι μόνο των εκλογών, αλλά και του τρόπου με τον οποίο η Αμερική μαθαίνει για τις επιχειρήσεις, τα προϊόντα, την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τα τρέχοντα γεγονότα. Είναι ο τρόπος με τον οποίο θα διαμορφώνεται η πραγματικότητα και θα σκληραίνουν οι ”αλήθειες”». «Εκεί θα ακονίζουν και θα διαδίδουν οι πολιτικοί τις ιδέες τους – ή τα ψέματά τους. Εκεί θα διαμορφώνονται και θα προωθούνται οι τάσεις και η παραπληροφόρηση. Εκεί θα κρίνονται και θα πωλούνται προϊόντα και brands».

Τι συμβαίνει σε ένα τραπέζι της μέσης αμερικανικής οικογένειας

Και συνεχίζει φέρνοντας σαν παράδειγμα το πόσο διαφορετικοί μπορεί να είναι αλλά και το πόσο διαφορετικά μπορεί να ενημερώνονται τα μέλη της ίδιας οικογένειας, που ωστόσο ανάμεσά τους υπάρχει ηλικιακό χάσμο. Η τηλεόραση παίζει τον ρόλο της αλλά το αφήγημα διαμορφώνεται πλέον από γρήγορα βίντεο ή τα podcasts, τις κοινωνικές πλατφόρμες ή το YouTube, γράφει το αμερικανικό πρακτορείο.

Επικαλείται δε, τον Ben LaBolt, διευθυντή επικοινωνία και ανώτερο σύμβουλο του Λευκού Οίκου που είπε: «Είτε είσαι πρόεδρος είτε διευθύνων σύμβουλος, όταν φτάνεις στις βραδινές ειδήσεις, προσεγγίζεις μόνο συνολικά 20 εκατομμύρια Αμερικανούς και διαπιστώνουμε όλο και περισσότερο ότι οι Αμερικανοί 35 ετών και κάτω δεν αντλούν καθόλου ειδήσεις από παραδοσιακά μέσα. Οι πλατφόρμες των βίντεο, οι influencers και άλλες μορφές επικοινωνίας – ιδίως τα podcasts – πρέπει να αποτελούν μέρος του μείγματος των μέσων ενημέρωσης αν θέλει κάποιος να προσεγγίσει ένα νεότερο, ποικιλόμορφο κοινό», πρόσθεσε ο LaBolt.

Το φαινόμενο Χάρις και Τραμπ

Η Κάμαλα Χάρις εστιάζει στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης περισσότερο από ό,τι ο Τραμπ. Αλλά το επιτελείο της εστιάζει εξίσου στο να τεμαχίζει τις εμφανίσεις της σε μικρά αποσπάσματα. Όταν κάθισε στην εκπομπή «60 Minutes», τα σχόλιά της σχετικά με την κατοχή ενός περιστρόφου Glock (που αποκόπηκαν γρήγορα και δημοσιεύτηκαν από την εκστρατεία της) είχαν σύντομα 1 εκατομμύριο προβολές στο TikTok.

Αυτή η μετατόπιση – εν μέρει αντίδραση στην κατακόρυφη πτώση της εμπιστοσύνης στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και εν μέρει μια πραγματικότητα των νεότερων ανθρώπων που καταβροχθίζουν ειδήσεις και πληροφορίες σε νέες πλατφόρμες, έχει αναδιατάξει το οικοσύστημα της πληροφόρησης σε άλλα επίπεδα.

Η συντάκτρια του Axios Media Trends, Sara Fischer, η οποία παρακολουθεί τις επιχειρήσεις των μέσων ενημέρωσης παρουσίασε μερικά πρόσφατα παραδείγματα της «νέας παγκόσμιας τάξης»

Η Χάρις στόχευσε τους αναποφάσιστους Λατίνους στο Nueva Network με τη Stephanie «Chiquibaby» για μια ραδιοφωνική συνέντευξη τον περασμένο μήνα. Το Nueva είναι το μεγαλύτερο ανεξάρτητο ισπανόφωνο ραδιοφωνικό δίκτυο στις ΗΠΑ. Η Χάρις προσέγγισε τους νέους μαύρους άνδρες στο podcast «All the Smoke», το οποίο εστιάζει στο NBA. Στόχευσε σε νεαρές μαύρες γυναίκες στο «The Shade Room», ένα διαδικτυακό πολιτιστικό brand που απευθύνεται κυρίως σε νέους μαύρους.

Από την άλλη, οι μακροσκελείς συνεντεύξεις του Τραμπ δίνουν προτεραιότητα σε νέους συντηρητικούς και φιλελεύθερους άνδρες. Εμφανίστηκε σε μια ζωντανή ροή με τον αμφιλεγόμενο streamer Adin Ross – που φιλοξενήθηκε στην εξειδικευμένη πλατφόρμα live straming βίντεο Kick, η οποία είναι γνωστή για πιο χαλαρή μετριοπάθεια από έναν αντίπαλο όπως το Twitch. Στο αποκορύφωμά των θεατών, είχε πάνω από 580.000 θεατές.

Ο Τραμπ κάθισε σε podcasts με κωμικούς και ηθοποιούς όπως ο Theo Von. Η συζήτηση με τον Von συγκέντρωσε 14 εκατομμύρια προβολές στο YouTube, την πιο ισχυρή πλατφόρμα βίντεο της χώρας. Ο Τραμπ πήγε επίσης στο podcast «Impaulsive» του Λόγκαν Πολ – σύμφωνα με πληροφορίες, μια σύσταση του 18χρονου γιου του Τραμπ, Μπάρον.

Διαβάστε ακόμη: