Ακόμα ένα βήμα για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ Τέρνα έκανε την περασμένη Παρασκευή το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).
Απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο τον φάκελο του διαγωνισμού που έχει προηγηθεί και ανέδειξε ανάδοχο την ΓΕΚ Τέρνα, με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.
Βάσει της διαγωνιστικής διαδικασίας το προαναφερόμενο τίμημα θα καταβληθεί εφάπαξ κατά τον χρόνο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης και η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να προέλθει από έναν συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα και τραπεζικού δανεισμού.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τόσο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργου Περιστέρη, όσο και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον κατασκευαστικό Όμιλο, στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025.
Η σε ισχύ σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με παραχωρησιούχο, την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, λήγει στις αρχές Οκτωβρίου και όπως έχει ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση δεν θα παραταθεί.
Θα μεσολαβήσει δηλαδή ένα διάστημα κατά το οποίο ο αυτοκινητόδρομος θα περάσει στο δημόσιο χωρίς να υπάρχει παραχωρησιούχος. Πιθανότατα η κοινοπραξία που λειτουργεί σήμερα τον οδικό άξονα να συνεχίσει να το πράττει έναντι κάποιου αντιτίμου μέχρι την παράδοσή του στη ΓΕΚ Τέρνα.
Σημειώνεται πως με τη νέα παραχώρηση τα διόδια για τα ΙΧ θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ, από 2,8 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
- Γιάννης Καραγεώργης: Καταδικάστηκε στην Ολλανδία σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη
- Ακρίβεια: Το κόστος των ακτοπλοϊκών εκτροχιάζει τον προϋπολογισμό των διακοπών
- Όλο και ακριβότερα τα οικόπεδα στην Αττική- Ποιες είναι οι ακριβότερες περιοχές
- Στον ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύουν να γίνουν όλοι γραφικοί (αν δεν έχουν ήδη γίνει)