Με τη συμμετοχή πανίσχυρων επενδυτικών fund του πλανήτη, εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων και μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών, συγκροτούνται οι κοινοπραξίες που θα συμμετέχουν στην έναρξη του μεγάλου διαγωνισμού για την Αττική Οδό.
Έναν περίπου μήνα πριν από το μεγάλο «ραντεβού» που είναι προγραμματισμένο για τις 20 Απριλίου, έγκυρες πληροφορίες επιβεβαιώνουν ότι τρία τουλάχιστον επενδυτικά σχήματα είναι έτοιμα για τη μεγάλη αναμέτρηση.
Το πρώτο συγκροτείται από την εταιρεία Μυτιληναίος και τη γαλλική Vinci, επαναλαμβάνοντας μία συμμαχία που δοκιμάστηκε στον διαγωνισμό της Εγνατίας. Στο ίδιο σχήμα είχε ενταχθεί τότε και η ΑΒΑΞ, η οποία όμως στη δημοπρασία για τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, θα διατηρήσει τους πολύχρονους δεσμούς συνεργασίας με την Ελλάκτωρ. Εκτός απροόπτου από τον διαγωνισμό θα απέχει η EGIS, η οποία σήμερα ελέγχει ένα πολύ μικρό ποσοστό της Αττικής Οδού αλλά το καλοκαίρι μπήκε μαζί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην παραχώρηση της Εγνατίας εξασφαλίζοντας το 25% των μετοχών.
Ως επικρατέστερος τρίτος πόλος στο ίδιο σχήμα εμφανίζεται το γαλλικό επενδυτικό fund Ardian παρότι οι δύο όμιλοι έχουν προσεγγιστεί και από άλλους μεγάλους διεθνείς μνηστήρες.
Μετά την απόκτηση του ΔΕΔΔΗΕ με τίμημα έκπληξη 1,3 δισ. ευρώ, το αυστραλιανό πανίσχυρο fund της Macquarie προσδένεται στο ίδιο άρμα με τον όμιλο Κοπελούζου.
Με ισχυρή παρουσία στον τομέα των υποδομών και σε εταιρείες όπως το ΔΑΑ, η Fraport Greece, η ΔΕΠΑ Υποδομών, ο ΔΕΣΦΑ και τα άλλα μεγάλα επενδυτικά πρότζεκτ με τις πλωτές εγκαταστάσεις αεριοποίησης και αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, ο όμιλος Κοπελούζου μπαίνει για πρώτη φορά στο στίβο των μεγάλων οδικών έργων παραχώρησης.
Με ξένους μνηστήρες και μεγάλα επενδυτικά fund φέρονται να συνομιλούν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Intrakat ενώ από πλευράς επενδυτών το ενδιαφέρον της δεν έχει κρύψει ούτε First Sentier Investors. H αυστραλιανή εταιρεία έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο διαχειριστή κεφαλαίων με πελατειακή βάση που εκτείνεται σε όλη την Ασία, την Αυστραλία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Η εταιρεία διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία 175 δισ. δολ σε υποδομές. Ανάμεσα σε αυτές είναι δίκτυα μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας και διανομής φυσικού αερίου στη Σουηδία, δίκτυα ενέργειας στις χώρες της Φιλανδίας και της Γερμανίας, εταιρία ύδρευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο κ.α.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και από άλλους διεθνείς παίκτες ενώ ισχυρές τράπεζες μεταξύ των οποίων οι Goldman Sachs, J&P Morgan ζητούν στοιχεία του διαγωνισμού για τους πελάτες τους.
Όλες οι εκτιμήσεις μιλούν για τίμημα έκπληξη, με κυβερνητικές πηγές να προβλέπουν ακόμη και τριπλάσιο τίμημα σε σχέση με εκείνο που δόθηκε για την Εγνατία και ανήλθε σε 1,5 δισ. ευρώ.
Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό έχουν οριστεί οι Lazard και η Τράπεζα Πειραιώς, η δικηγορική εταιρεία ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ως νομικός σύμβουλος, και οι εταιρείες AVARIS, Tolplan και Infrata ως τεχνικοί σύμβουλοι.
Οι υποψήφιοι επενδυτές θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης του υφιστάμενου οδικού άξονα, η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Στο διαγωνισμό δεν θα ενταχθούν τα υπόλοιπα έργα των επεκτάσεων προς Λαύριο, Ραφήνα ή Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού.