Καλημέρα σας κύριες και κύριοι.

Πάει προς απόσυρση το πολυνομοσχέδιο για κοινή Αρχή Ενέργειας, Νερών και Αποβλήτων; Σε τι αποσκοπεί το «τσουβάλιασμα» σε μία Αρχή;

*** Από τις 11 Μαρτίου λέγαμε από αυτή εδώ τη στήλη ότι το περίφημο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποτελεί ουσιαστικά ένα τερατούργημα, γιατί αντί να λύνει προβλήματα πάει να δημιουργήσει έναν υδροκέφαλο αχανή οργανισμό, που θα “πνιγεί” στις ίδιες του τις ευθύνες για το Περιβάλλον, την ενέργεια και τα νερά, με…αποσμητικό τα απόβλητα. Ήδη, το πολυνομοσχέδιο αυτό δέχεται ευθείες βολές και σφοδρή κριτική από παντού, ακόμα και από κυβερνητικούς βουλευτές και φορείς, δημάρχους και παράγοντες που κινούνται στο ίδιο πολιτικό μήκος κύματος με το κυβερνών κόμμα. Αντιδρούν βέβαια και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, καθώς και όλες οι περιβαλλοντικές οργανώσεις. Και για το λόγο αυτό αναβλήθηκε χθες η ψήφισή του και πάει για την ερχόμενη εβδομάδα. Στο τότε σχόλιό μου ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ότι “Δεν ξέρω σε τι ακριβώς αποσκοπεί το τσουβάλιασμα σε μία αρχή, δύο πολύτιμων αγαθών – του νερού και της ενέργειας – μαζί με ένα άσχετο σε καθαρά κοινωνική βάση βρώμικο προϊόν, που προέρχεται από κάθε είδους δραστηριότητα σε στεριά και θάλασσα, τα απόβλητα. Και πραγματικά, πέραν όσων αναφέρει ή καταγγέλλει η αντιπολίτευση στο σύνολό της, δεν ξέρω ποιου ή ποιων λευκών κολάρων ιδέα ήταν, να διαλυθεί η σημερινή Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και να μετατραπεί με συνοπτικές διαδικασίες σε Ρ.Α.Α.Ε.Υ. (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων)”

*** Αντιδράσεις όμως και μάλιστα έντονες και με οξείες αιχμές υπήρξαν και στον φιλοκυβερνητικό Τύπο, με χαρακτηριστικότερο το κύριο άρθρο της χθεσινής “Καθημερινής”, που το παραθέτω αυτούσιο, για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του: Τίτλος:”Ένα βιαστικό νομοθέτημα” και ακολουθεί το κείμενο-πολιτική μαχαιριά: “Το ούτως αποκαλούμενο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο αποτελεί ένα παράδειγμα πολύ κακής νομοθεσίας. Χωρίς καμία σοβαρή προεργασία ή μελέτη, προωθούνται αλλαγές που αφορούν την καρδιά της προστασίας του περιβάλλοντος στον τόπο μας. Η βιασύνη με την οποία προωθήθηκε δημιουργεί εύλογες απορίες, όπως και το γεγονός ότι πολλές διατάξεις του μοιάζουν –ακόμη και στον πλέον καλοπροαίρετο παρατηρητή– ως ικανοποίηση σειράς ρουσφετιών και φωτογραφικές ρυθμίσεις. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών, πριν κερδίσει τις εκλογές, σαν ένας πολιτικός που πιστεύει στις μεταρρυθμίσεις και δίνει μεγάλη σημασία στο περιβάλλον. Η οριστική απόσυρση του νομοσχεδίου-εκτρώματος είναι επιβεβλημένη σε μια στιγμή που οι πολίτες θέλουν τον πρωθυπουργό να νομοθετεί και να κυβερνά χωρίς συμβιβασμούς με το χθες, πιστό σε όσα πρέσβευε ως βουλευτής”.

*** Μετά από αυτά και πολλά άλλα που έχουν διαδραματιστεί στο παρασκήνιο και δεν λέγονται ή δεν γράφονται, μάντης δεν είμαι, αλλά προβλέπω οριστική απόσυρση του εν λόγω νομοσχεδίου, καθώς θίγει το κέντρο της προσωπικής σφραγίδας της πολιτικής του ίδιου του πρωθυπουργού.

Attica Bank: “Η μπάλα στην εξέδρα”! Το θολό τοπίο, οι «εξαφανισμένες» προβλέψεις των 300 εκατ., η ένοχη ανοχή της Επ. Κεφαλαιαγοράς και το βαρέλι δίχως πάτο!

*** Και ενώ οι εξελίξεις στην Attica Bank είναι και πάλι καυτές και δυστυχώς αρνητικές, με την εν αμφιβόλω συμμετοχή της Thrinvest στην επικείμενη αύξηση κεφαλαίου και όλοι περιμένουν μια αντίδραση, επίσημη ή ανεπίσημη από την τράπεζα, τσακ έρχεται το πολυπόθητο mail, αλλά, μη έχων ουδεμία σχέση με την επικαιρότητα και τις εξελίξεις στην τράπεζα! Αφορούσε την μηνιαία έκδοση του Attica Economic Review: «Προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή – Προκλήσεις και προοπτικές για την ελληνική οικονομία». Αυτό, όπως ξέρετε, λέγεται “πετάω τη μπάλα στην εξέδρα”. Όχι ότι δεν είναι αξιόλογη η μελέτη και τα συμπεράσματά της, κάθε άλλο,άλλωστε στη συνέχεια θα βρείτε ένα πολύ ενδιαφέρον απόσπασμά της. Αλλά όλοι περίμεναν μια τέτοια μέρα, μετά τα δημοσιεύματα που είχαν επίκεντρο την τράπεζα και την πιθανή αποχώρηση των Μπάκου-Καϋμενάκη-Εξάρχου, μια τοποθέτηση της Διοίκησης της τράπεζας, επί των εξελίξεων, που να ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Οι ευθύνες Στουρνάρα – Πατέλη για το «φιάσκο»! Πάει στα βράχια έτσι η Attica bank! Ο SSM δεν επιτρέπει στο ΤΧΣ να συμμετάσχει στην ΑΜΚ χωρίς την ταυτόχρονη παρουσία ιδιώτη επενδυτή!

*** Εδώ που έχει φθάσει η κατάσταση πάντως, με το συνεχές θολό τοπίο γύρω από τα κεφάλαια που πραγματικά χρειάζεται η τράπεζα, δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει κανείς που θα δεχτεί να πετάξει τα λεφτά του σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο! Τα 450 εκατ. της αύξησης δεν φτάνουν ούτε για ζήτω! Θα χρειασθούν τουλάχιστον άλλα τόσα, ενώ σημειώνεται ότι ακόμη και σήμερα η Διοίκηση της τράπεζας συνεχίζει να «αποκρύπτει» την επίπτωση των 300 εκατ. ευρω που έπρεπε να μπουν στις προβλέψεις, παραπλανώντας το επενδυτικό κοινό, υπό την ένοχη ανοχή της Επ. Κεφαλαιαγοράς!

***Σε κάθε περίπτωση οι ευθύνες του Ι. Στουρνάρα και του Αλ. Πατέλη για το φιάσκο που προμηνύεται αλλά και για την εικόνα όπως έχει διαμορφωθεί, μέσα από αλλεπάλληλες παλινωδίες, με το μόρφωμα – κλώνο – κακέκτυπο της Ellington, είναι τεράστιες! Και το ζήτημα της Attica bank έτσι όπως την ώρα τούτη εξελίσσεται, πάει στα βράχια, καθώς ως γνωστόν ο SSM αλλά και η ΕΚΤ δεν επιτρέπουν στο ΤΧΣ και γενικότερα στο δημόσιο να συμμετάσχουν από μόνα τους, αν προηγουμένως δεν εξευρεθεί ιδιώτης επενδυτής! Και ιδιώτης την ώρα τούτη δεν υπάρχει, ούτε θα βρεθεί, αν προηγουμένως δεν ξεκαθαρίσουν όλα!!!

Εθνική: Τα κέρδη του 1,07 δις από έσοδα τόκων και προμηθειών/ Σίγουρα λεφτά…

*** Τα καθαρά κέρδη της Εθνικής τράπεζας για το 2022 διαμορφώθηκαν σε 1,070 δισ. ευρώ, αντανακλώντας την ισχυρή οργανική κερδοφορία της τράπεζας, αυξημένη κατά 45% σε ετήσια βάση, σε 664 εκατ. ευρώ. Από που προήλθαν αυτά τα τεράστια κέρδη; Από τη ίδια πηγή και των άλλων τραπεζών: Βασικοί συντελεστές της επίδοσης αυτής ήταν η ισχυρή ανάκαμψη των καθαρών εσόδων από τόκους, η εντυπωσιακή αύξηση των καθαρών εσόδων από προμήθειες, καθώς και η αποκλιμάκωση του κόστους πιστωτικού κινδύνου στις 70 μονάδες βάσης καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, παρά τη διατήρηση των οργανικών ροών μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (ΜΕΑ) σε αρνητικά επίπεδα. Αναλυτικότερα για την Εθνική, σε προσεχή σχόλια.

Την Παρασκευή ο χρησμός της Moody’s

*** Την Παρασκευή το βράδυ είναι προγραμματισμένη η πιστοληπτική αξιολόγηση της Moody’s, η οποία έχει το Ελληνικό αξιόχρεο τρία επίπεδα κάτω από την επενδυτική βαθμίδα (“Βa3”, σταθερή προοπτική). Πιθανή η άνοδός μας κατά ένα σκαλί, αυτό “ψιθυρίζουν” κάποιοι αναλυτές, αλλά οι τελευταίες εξελίξεις, διεθνώς, στην Ε.Ε. και στα καθ’ ημάς, δυσκολεύουν την κατάσταση. Υπομονή, δύο και σήμερα έμειναν.

Σοβαρά προβλήματα μεταφορών/Αποκομμένο σιδηροδρομικά το λιμάνι του Πειραιά

*** Μεγαλώνουν ημέρα με την ημέρα το προβλήματα μεταφορών, τα οποία σχετίζονται άμεσα με την διακοπή των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από και προς το λιμάνι του Πειραιά πρωτίστως, με μικρότερες συνέπειες και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Όσο η γραμμή παραμένει κλειστή αναγκαστικά, το λιμάνι του Πειραιά και η χώρα χάνουν τον κομβικό τους ρόλο ως hub προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Προβλήματα βέβαια παρατηρούνται ήδη και στην εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά προς το παρόν είναι λίγο πολύ ελεγχόμενα. Το λιμάνι του Πειραιά έχει αποκοπεί από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την κεντρική και ανατολική Ευρώπη προς Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία μέσω Σερβίας αλλά και μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπου έστελνε αλλά και παραλάμβανε εμπορευματοκιβώτια-εμπορεύματα. Για να έχουμε μία πρώτη εικόνα, από τις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Η τιμή μεταφοράς της παλέτας από το λιμάνι του Πειραιά στη Θεσσαλονίκη οδικώς και σιδηροδρομικώς κοστίζει 50 και 40 ευρώ αντίστοιχα. Υπολογίζεται πως το αυξημένο κόστος μεταφοράς οδικώς θα επιβαρύνει τις διεθνείς μεταφορές έως και 30%.Από την πλευρά της η Cosco τηρεί στάση αναμονής αναμένοντας τις κυβερνητικές αποφάσεις, οι οποίες, με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν χθες, φαίνεται ότι ικανοποιούν την κινεζική πλευρά.

Attica Economic Review: Δυσοίωνες προβλέψεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής

*** Πάμε τώρα να δούμε τι αναφέρει το Attica Economic Review Φεβρουαρίου 2023 με τίτλο «Επιβράδυνση της οικονομίας, υπό συνθήκες προσωρινή», το οποίο συντάσσεται σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ, για τις προκλήσεις και τις προοπτικές για την ελληνική οικονομία από την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή παρουσιάζει το ειδικό θέμα του:

– Ακόμα και αν πετυχαίναμε τους παγκόσμιους στόχους μετριασμού σήμερα, το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής θα συνεχίσει να εξελίσσεται στο μέλλον, καθιστώντας απαραίτητες τις δράσεις προσαρμογής, αναφέρει το Attica Economic Review και το ΙΟΒΕ.
Σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο, η Συμφωνία των Παρισίων, η Ατζέντα 2030 του ΟΗΕ, οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία μέσω της νέας Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Προσαρμογή και τον Ευρωπαϊκό Κλιματικό Νόμο στοχεύουν στην αναγνώριση του κλιματικού κινδύνου και σε δράσεις για την αποτελεσματικότερη προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.

– Στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος, εκτιμάται ότι έως το 2100 η μη λήψη μέτρων προσαρμογής και μετριασμού θα οδηγήσει σε σωρευτικό κόστος €701 δισ., ωστόσο με τα κατάλληλα και έγκαιρα μέτρα το κόστος μπορεί να μειωθεί στα €123 δισ.
Κυρίως δημόσιοι εθνικοί και ευρωπαϊκοί οι πόροι για τη χρηματοδότηση της προσαρμογής στην Ελλάδα, ωστόσο σημαντικό παραμένει το κενό μεταξύ των αναγκών και των διαθέσιμων χρηματοδοτήσεων.

– Ο ιδιωτικός τομέας αντιμετωπίζει πολλαπλά είδη κλιματικού κινδύνου και συμμετέχει στην προσαρμογή μέσω της ανάπτυξης σχετικής κλιματικής καινοτομίας, μέρος της οποίας μπορεί να χρηματοδοτηθεί από βιώσιμη χρηματοδότηση (πράσινα ομόλογα, δάνεια και ομόλογα με ρήτρα βιωσιμότητας κτλ.). Η ασφάλιση αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο για την υποστήριξη της προσαρμογής, ειδικά μετά από κάποιο καταστροφικό κλιματικό γεγονός. Ωστόσο δεν είναι ακόμα υποχρεωτική, ενώ παράλληλα τίθενται θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης σχετικά με την δυνητική αύξηση των ασφαλίστρων τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τον κλιματικό κίνδυνο.

ΚΟΥΙΖ 1

Έχουμε ξεφύγει εντελώς…Μαθητές υποχρεώνονται ουσιαστικά (με “σύσταση” του σχολείου, ε;) να αγοράσουν βιβλίο συζύγου υπουργού! Είναι δυνατόν, όλα μπίζνες και απροκάλυπτες για να μην πω τίποτα χειρότερο;…

ΚΟΥΙΖ 2

Αλήθεια, ποιος Νηογνώμονας ελέγχει τα δικά μας πλεούμενα , ειδικά τα επιβατηγά και με ποιο δυναμικό και μέσα διεκπεραιώνει το έργο του;

ΚΟΥΙΖ 3

Γιατί δεν έχει υπογραφεί ακόμα η σύμβαση για την πώληση του 67,68% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στον όμιλο Γκριμάλντι;

O «σερίφης» δήμαρχος Αλίμου στοχοποιεί αυθαίρετα επιχειρηματίες της περιοχής κατά βούληση και θέλει να «μοιράσει» τα καταστήματα σε εκλογικούς φίλους του!

Ο Δήμαρχος Αλίμου κ. Κονδύλης, ως «σερίφης», εισέβαλε σε πάρκινγκ, το οποίο βρίσκεται στην συμβολή των λεωφόρων Ποσειδώνος και Καλαμακίου, δίπλα σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος της παραλίας Αλίμου, και ανέστειλε με στυλ «αποφασίζω και διατάσσω» την λειτουργία του πάρκινγκ.

Πιο συγκεκριμένα, στις 07/03/2023, ο Δήμος Αλίμου κατέλαβε με την χρήση μηχανημάτων το εν λόγω χώρο parking o οποίος ανήκει, βάσει διαγωνισμού, εδώ και 26 έτη στο κατάστημα της παραλίας.

Προφανώς επειδή πλησιάζουν εκλογές ο Δήμαρχος αποφάσισε να παρανομήσει, επιλεκτικά πάντα, και να κλείσει μια υγιή επιχείρηση, αφήνοντας άνεργους δεκάδες εργαζόμενους.

Επιλέγει ποιο κατάστημα και ποιο πάρκινγκ θα εξακολουθεί να λειτουργεί και ποιο θα κλείσει. Με τι κριτήρια;

Μάλλον προσωπικά, αλλιώς δεν εξηγείται η προσωπική εμπάθεια απέναντι σε ορισμένα καταστήματα και επιχειρηματίες, τους οποίους συνεχώς και αυθαίρετα στοχοποιεί.

Μήπως τελικά έχουν βάση οι πληροφορίες ότι θέλει να δώσει τα καταστήματα σε δικούς του ανθρώπους που θα τον βοηθήσουν στην επανεκλογή του;

Σίγουρα οι πράξεις του αυτές θα απασχολήσουν την Δικαιοσύνη, στην οποία ο Δήμαρχος δεν είναι άγνωστος, όπως για παράδειγμα η υπόθεση κακουργηματικής απιστίας, όπου ο Δήμαρχος έχει κληθεί και καταθέσει στην Εισαγγελία Διαφθοράς και Οικονομικού Εγκλήματος, ως ύποπτος για την αγορά πινάκων αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ με χρήματα του Δήμου με απευθείας ανάθεση, χωρίς προκήρυξη.

Ποια ακριβώς είναι τα κατορθώματα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με τους σιδηρόδρομους

Επειδή πολλά λένε τον τελευταίο καιρό τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το ποιος έχει και δεν έχει ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη, εμείς να τους θυμίσουμε τα παρακάτω τα οποία έγιναν επί δικής τους διακυβέρνησης:

● Ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι χαμηλότατου τιμήματος και χωρίς να γίνει καμία συμφωνία για επενδύσεις των Ιταλών στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
● Συνεχίστηκε η μείωση, χρόνο με το χρόνο, του προσωπικού του ΟΣΕ συνολικά και των σταθμαρχών ειδικότερα. (Προσελήφθησαν μόνο 13 σταθμάρχες, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν και εξετάστηκαν όπως ακριβώς και ο κατηγορούμενος.)
● Σταμάτησε να υλοποιείται και μπλόκαρε η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση.
● Διορίστηκε η έως σήμερα διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η οποία μεταξύ άλλων έχει στις αρμοδιότητές της την ασφάλεια του δικτύου, ενώ έχει εγκρίνει τον υφιστάμενο Κανονισμό Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, καθώς και τα Σχέδια Ασφαλείας ΟΣΕ και Hellenic Train.
● Επικαιροποιήθηκε για τελευταία φορά ο Κανονισμός Κυκλοφορίας του ΟΣΕ.

Ενώ πρόσφατα, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε τη θεσμοθέτηση Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων από την κυβέρνηση.

*** Αυτά και για σήμερα κυρίες μου και κύριοι. Το Χρηματιστήριο τρέχει και οι διστακτικοί βρίσκονται σε μέγα δίλημμα, “να μπω τώρα (που είναι υψηλές οι τιμές) ή να μη μπω (και να περιμένω να υπάρξει γενναία διόρθωση); Οι αγορές έχουν ρίσκο, αλλά χρειάζονται και αποφασιστικές κινήσεις. Την καλημέρα μου!