Παρότι πολλά περιβαλλοντικά project και σχετικοί κυβερνητικοί σχεδιασμοί ανά την Ευρώπη πάνε πιο πίσω, λόγω της γενικευμένης ενεργειακής κρίσης, εντούτοις, ακόμη και οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων πρέπει να εξετάσουν όλες τις πτυχές της βιωσιμότητας στις μέρες μας, όπου μπορούν.
Έτσι και η Aston Martin ανακοίνωσε, πρόσφατα, μια νέα φιλόδοξη στρατηγική βιωσιμότητας.
Το «Racing. Green» υπογραμμίζει νέους στόχους σε όλες τις πτυχές της επιχείρησης με επίκεντρο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη δημιουργία ενός καλύτερου περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με αυτό, ο κατασκευαστής έχει προσχωρήσει στο κλαμπ των μελών του Science Based Targetsimitative, τα οποία δεσμεύονται να δράσουν, παρέχοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να θέτουν στόχους μείωσης των εκπομπών με επιστημονική προσέγγιση.
Το φιλόδοξο σχέδιο της εταιρίας είναι να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές από όλα τα εργοστάσια παραγωγής της έως το 2030 με μείωση 30% στις εκπομπές ρύπων της αλυσίδας εφοδιασμού.
Σε συνδυασμό με αυτό, η νέα πρωτοβουλία στοχεύει στην επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού έως το 2039.
Οι σκιαγραφημένοι στόχοι θα βασιστούν περαιτέρω στην πρόοδο της αειφορίας, που έχει σημειώσει, μέχρι στιγμής, η βρετανική φίρμα, ήτοι μείωση 44% των εκπομπών στις δραστηριότητές της στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ 2020 και 2021, με 100% χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής του Ηνωμένου Βασιλείου από το 2019.
Ως μέρος της νέας πρωτοβουλίας, η Aston Martin πρόκειται να εγκαταστήσει περισσότερα από 14.000 ηλιακά πάνελ στον χώρο της StAthan στην Ουαλία.
Εκεί παράγεται το 20% των ετήσιων ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου. Το πρόγραμμα Racing.Green στοχεύει, επίσης, στο να εξαλείψει όλα τα απορρίμματα πλαστικών συσκευασιών εντός τριών ετών, να αντιμετωπίσει τη μείωση της κατανάλωσης νερού κατά 15%, να μεγιστοποιήσει τη χρήση βιώσιμων υλικών και να ενισχύσει τη βιοποικιλότητα σε όλες τις τοποθεσίες, όπου βρίσκονται μονάδες της ΑΜ.
Θα μελετηθεί, εξάλλου, ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάζονται τα οχήματα, ώστε να είναι σύμφωνος με τη νέα ατζέντα της εταιρίας για την κλιματική αλλαγή.
Το 2024 η εταιρία θα λανσάρει το πρώτο της plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα, τη Valhalla και, στη συνέχεια, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία θα κυκλοφορήσει το 2025.
Η εταιρία στοχεύει, τέλος, σε μια πλήρως ηλεκτροκίνητη συλλογή Sport/GT και SUV έως το 2030 .
Μιλώντας για την πρόσφατη ανακοίνωση, ο Τομπίας Mόερς, διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin Lagonda τόνισε: «Η Aston Martin επιταχύνει. Μεταμορφώνουμε την επιχείρησή μας και πιστεύουμε ότι τώρα είναι η ώρα να προκαλέσουμε τους εαυτούς μας να κάνουμε μια μεγαλύτερη διαφορά, να γίνουμε μια κορυφαία αειφόρος επιχείρηση υπερπολυτελείας παγκοσμίως».
«Ενώ ασπαζόμαστε την ηλεκτροκίνηση, πιστεύουμε ότι οι φιλοδοξίες μας για τη βιωσιμότητα πρέπει να είναι ευρύτερες από την απλή παραγωγή οχημάτων χωρίς εκπομπές και θέλουμε να καθοδηγήσουμε τις αρχές βιωσιμότητας σε ολόκληρη την δραστηριότητα, με μια ομάδα εκπρόσωπο της κοινωνίας που παράγει με περηφάνια προϊόντα με μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και θετική συνεισφορά στις κοινότητες όπου δραστηριοποιούμαστε».