Τα τελευταία iPhones και ρολόγια της Apple κυκλοφόρησαν την Παρασκευή, αποτελώντας ένα τεστ για το αν ο νέος σχεδιασμός των smartphones και οι μετριοπαθείς αλλαγές στα smartwatch μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να επιστρέψει στην ανάπτυξη, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι συσκευές ξεκινούν να πωλούνται σε περίπου 40 χώρες σε πρώτο στάδιο, μεταξύ άλλων στην Αυστραλία, το Χονγκ Κονγκ, την ηπειρωτική Κίνα, τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Τα μοντέλα iPhone 15 Pro και Pro Max θα αντιπροσωπεύουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Apple καθ’ όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.

Μέχρι στιγμής, οι νέες συσκευές έχουν πάει καλά για την Apple, με βάση τις αρχικές διαδικτυακές πωλήσεις του προϊόντος. Οι νέες ηλεκτρονικές παραγγελίες για τα μοντέλα iPhone 15 της υψηλότερης κατηγορίας δεν θα φθάσουν στους πελάτες τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου σε αρκετές χώρες, ενώ οι κρατήσεις για παραλαβή στο κατάστημα εξαντλήθηκαν γρήγορα.

Οι αρχικοί αγοραστές του τελευταίου iPhone συνήθως το παραγγέλνουν online, γεγονός που καθιστά δυσκολότερη τη μέτρηση της ζήτησης με βάση το μέγεθος των ουρών που σχηματίζονται. Εκτός από τα δύο πρώτα λανσαρίσματα του iPhone το 2007 και το 2008 – καθώς και το ντεμπούτο του iPhone 5s το 2013 – η Apple προσέφερε προπαραγγελίες για το iPhone με παράδοση την ημέρα κυκλοφορίας.

Οι μεγάλες ουρές

Παρόλα αυτά, μεγάλες ουρές για το iPhone 15 σχηματίστηκαν στο Ντουμπάι, την Αυστραλία και την Κίνα, γεγονός που δείχνει ότι όσοι δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν τις παραγγελίες ηλεκτρονικά κατά την πρώτη ημέρα είναι ακόμα πρόθυμοι να στηθούν και τις πρωινές ώρες για να είναι από τους πρώτους που θα αποκτήσουν ένα νέο iPhone – ακόμα και ένα νέο Apple Watch.

Η Κίνα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον επειδή η κυβέρνηση επεκτείνει την απαγόρευση χρήσης iPhone σε ορισμένες υπηρεσίες και κρατικές επιχειρήσεις και η αντίπαλη Huawei Technologies Co μόλις παρουσίασε το πολυδιαφημισμένο Mate 60 Pro. Παρόλα αυτά, οι πελάτες συνέρρευσαν στα καταστήματα της Apple σε πόλεις όπως το Πεκίνο καθώς άρχισαν οι πωλήσεις. Η αγορά της Κίνας αντιπροσωπεύει περίπου το ένα πέμπτο των εσόδων της Apple.

Ανάμεσα στο πλήθος σε ένα κατάστημα Apple στο Σίδνεϊ ήταν και ο Colin Seton, ο οποίος αγοράζει προϊόντα Apple από τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Ο Seton περίμενε στην ουρά για να αγοράσει το νέο Apple Watch Series 9.

«Έχω στην κατοχή μου τα περισσότερα από αυτά που πουλάει η Apple», είπε, δείχνοντας την τσάντα του, που περιείχε τα AirPods, το iPhone, το MacBook Air και το iPad.

Μεγάλη ζήτηση

Ο Φέλιξ Χόφμαν περίμενε στην ουρά για ένα νέο τηλέφωνο, αφού εγκατέλειψε το παλιό του, όταν άφησε τη δουλειά του στο real estate. Το γεγονός ότι ήταν μεταξύ των δύο δουλειών δεν τον εμπόδισε να ξοδέψει 1.849 δολάρια Αυστραλίας (1.184 δολάρια) για το νέο iPhone 15 Pro. “Απλώς δεν μου αρέσει να αγοράζω παλιά τεχνολογία”, δήλωσε.

Ενώ για το iPhone 15 Pro παρατηρήθηκε μεγάλη ζήτηση στις αρχές, τα άλλα νέα προϊόντα της εταιρείας είχαν πιο συγκρατημένη ανταπόκριση στο διαδίκτυο. Τα κανονικά μοντέλα iPhone 15 και 15 Plus, εκτός από τα νέα AirPods με θήκη USB-C, το Apple Watch ULTRA 2 και το Apple Watch Series 9 εξακολουθούν να παρουσιάζουν ισχυρή ζήτηση, εκτός από ορισμένες διαμορφώσεις της ζώνης του Apple Watch.

Το iPhone αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των συνολικών εσόδων της Apple και η εταιρεία βασίζεται στη συσκευή για να τη βοηθήσει να σπάσει ένα σερί πτώσης των πωλήσεων και να επιστρέψει στην ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της κρίσιμης περιόδου των Χριστουγέννων, η οποία είναι το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2024.

Η έναρξη

Με την έναρξη των πωλήσεων του iPhone την Παρασκευή, η εταιρεία θα δει περίπου μια εβδομάδα εσόδων από τα τελευταία μοντέλα στο πλαίσιο των πωλήσεων του τέταρτου τριμήνου της, τις οποίες συνήθως αναφέρει στα τέλη Οκτωβρίου.

Η Wall Street αναμένει επί του παρόντος ότι η Apple θα ανακοινώσει έσοδα ύψους περίπου 89,3 δισ. δολαρίων για την τρέχουσα περίοδο, με τα 43,6 δισ. δολάρια από αυτά να προέρχονται από το iPhone. Αυτό θα ήταν μια μείωση από τα περσινά έσοδα των 90,1 δισ. δολαρίων, με 42,6 δισ. δολάρια να προέρχονται από το iPhone, κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου και θα σηματοδοτούσε την τέταρτη τριμηνιαία μείωση στη σειρά.

Αλλά η Apple έχει περισσότερους λόγους για αισιοδοξία κατά το τρίμηνο των γιορτινών ημερών, το οποίο διαρκεί από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο. Οι πωλήσεις των iPhones που διαθέτουν νέα σχέδια συνήθως ωθούν περισσότερους πελάτες που αναβαθμίζονται από ό,τι τα έτη με πιο μικρές βελτιώσεις. Ο σχεδιασμός του iPhone 15 Pro σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή με τη μετάβαση σε ένα σχεδιασμό τιτανίου στον οποίο η Apple εστιάζει στο μάρκετινγκ της.

Διαβάστε ακόμη: