Έχασε και τη δυναμική της, έχασε τον δρόμο της συνεχούς ανανέωσης του στόλου της και της προσαρμογής στις νέες συνθήκες. Σύμφωνοι, η οικονομική κρίση έπαιξε το ρόλο της, αλλά 10 και πλέον χρόνια χωρίς καμία νέα ναυπήγηση, χωρίς κανένα νεότευκτο πλοίο είναι πολλά. Με αποτέλεσμα να χρειάζεται επειγόντως η υιοθέτηση μιας νέας επενδυτικής δραστηριότητας στον κλάδο, πολύ περισσότερο αν τα πλοία άνω των 25 ετών (πρέπει να) αποσυρθούν
Τα δάνεια που έχουν φορτωθεί όλες είναι πολλά και σίγουρα δεν επιτρέπουν αξιόλογες επενδυτικές κινήσεις, αλλά η λύση φυσικά δεν είναι η συνεχής αύξηση των εισιτηρίων, που φέτος μέσα σε 3 μήνες έφτασαν κατά μέσο όρο στο 25%-30%, εξέλιξη που απειλεί τον τουρισμό, εσωτερικό κυρίως, αλλά και εισαγόμενο. Απαιτούνται υγιή κεφάλαια και οι τράπεζες δεν φέρονται διατεθειμένες να χρηματοδοτήσουν εκτεταμένα προγράμματα ανανέωσης του υπάρχοντος δυναμικού πλοίων
Παράγοντας του κλάδου, με τον οποίο συνομίλησε η στήλη, εξέφρασε την άποψη ότι “σε αυτή τη χρονική συγκυρία, μόνο εφοπλιστικά κεφάλαια μπορούν να σηκώσουν ένα εκτεταμένο σχέδιο ανανέωσης του γερασμένου στόλου μας”. Έγιναν κάποιες επαφές ήδη; Έγιναν, αλλά η προσοχή των εφοπλιστών μας αυτό το διάστημα έχει στραφεί στις μεταφορές πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αερίου και τις τελευταίες ημέρες σιτηρών, πέραν των υπογεγραμμένων συμβολαίων για γενικές μεταφορές προϊόντων. Και οι όποιες συζητήσεις μεταφέρονται για το μέλλον, γενικώς και αορίστως. Κρίμα, εδώ το κέρδος φαίνεται να μην συμβαδίζει και τόσο με τον πατριωτισμό…