Πολλά είναι τα παγκόσμια brand που σήμερα θεωρούνται θρύλοι της αυτοκίνησης, όμως η πορεία τους δεν ξεκίνησε πίσω από ένα τιμόνι. Πριν τα Citroen 2CV, τα Opel GT, τις BMW M, τα Honda Civic και τα φλογερά Lamborghini, υπήρχαν… ραπτομηχανές, γρανάζια, μοτοσικλέτες και τρακτέρ.

Με αφορμή αυτή τη λιγότερο γνωστή ιστορία των μεγάλων ονομάτων της αυτοκίνησης, παρουσιάζουμε πώς πέντε ιστορικές μάρκες έκαναν το πρώτο τους βήμα σε εντελώς διαφορετικούς κόσμους, πριν γράψουν χρυσές σελίδες στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

Citroen – Από τα γρανάζια στα θρυλικά 2CV και DS

Η Citroen, σήμερα μέλος του ομίλου Stellantis, ξεκίνησε επίσημα την αυτοκινητική της διαδρομή το 1919, με το Type A.

Πριν από αυτό, ο Andre Citroen είχε χτίσει μια εταιρεία που ειδικευόταν σχεδόν αποκλειστικά στη μικρομηχανική: κατασκευή γραναζιών, ειδικά των διάσημων ελικοειδών γραναζιών σε σχήμα V που αργότερα ενέπνευσαν και το λογότυπο της μάρκας.

Από τα γρανάζια πέρασε στα αυτοκίνητα – και από εκεί δημιούργησε μοντέλα–σύμβολα, όπως το 2CV, το DS και τις σύγχρονες προσιτές προτάσεις που έχουν έντονη σχεδιαστική ταυτότητα.

Opel – Ραπτομηχανές, ποδήλατα και μετά… αυτοκίνητα

Η Opel ιδρύθηκε το 1862 από τον Adam Opel στη Ρύσελσχαϊμ και είχε μηδενική σχέση με την αυτοκίνηση κατά την πρώτη της εποχή.

Η εταιρεία κατασκεύαζε αρχικά ραπτομηχανές, ενώ στη συνέχεια στράφηκε στα ποδήλατα με μεγάλους τροχούς, τα οποία γνώρισαν μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία.

Το πρώτο αυτοκίνητο, το Patent Motor Car, παρουσιάστηκε το 1899. Ήδη από τη δεκαετία του ’20, η Opel έγινε η πρώτη γερμανική εταιρεία με γραμμή μαζικής παραγωγής.

Από εκεί και έπειτα, έγραψε ιστορία με μοντέλα όπως τα GT, Admiral, Calibra V6, αλλά και τα δημοφιλή Astra OPC και Corsa OPC.

BMW – Αεροπλάνα, μοτοσικλέτες… ακόμη και τηγάνια

Η ιστορία της BMW ξεκινά με τον πλέον αναπάντεχο τρόπο. Το 1910, ως Otto Flugmaschinenfabrik, κατασκεύαζε εξαρτήματα αεροσκαφών και κινητήρες.

Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η Γερμανία περιορίστηκε στρατιωτικά, η BMW στράφηκε σε ό,τι μπορούσε να παραγάγει: μοτοσικλέτες, εξαρτήματα γεωργικών μηχανημάτων, φρένα για τρένα, ακόμη και… τηγάνια.

Το 1923 παρήγαγε τη R32, τη θρυλική πρώτη μοτοσικλέτα της. Το 1928 μπήκε στην αυτοκινητική βιομηχανία και από τότε αποτελεί σημείο αναφοράς για οδηγοκεντρικά μοντέλα.

Honda – Από μοτοσικλέτες-φαινόμενο σε παγκόσμιο κολοσσό

Ο Soichiro Honda ίδρυσε την εταιρεία το 1946, ξεκινώντας με μοτοσικλέτες που γρήγορα κατέκτησαν τον κόσμο. Μέχρι το 1959, η Honda ήταν ήδη ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών διεθνώς.

Η αυτοκινητική της ιστορία άρχισε το 1963 με μικρά, πρακτικά μοντέλα για την Ιαπωνία.

Σύντομα εξελίχθηκε σε μια από τις κορυφαίες μάρκες στον κόσμο, με ειδίκευση στα αξιόπιστα και υψηλής απόδοσης μοτέρ, τα Civic Type R, αλλά και το εμβληματικό NSX.

Lamborghini – Από τρακτέρ σε supercars

Πριν δημιουργήσει μερικά από τα πιο επιθυμητά supercars στον κόσμο, ο Ferruccio Lamborghini είχε μια εντελώς διαφορετική επιχειρηματική δραστηριότητα:

Η εταιρεία του κατασκεύαζε τρακτέρ και γεωργικά μηχανήματα – μια δραστηριότητα που συνεχίζεται ακόμη, αν και υπό διαφορετική ιδιοκτησία.

Απογοητευμένος από την ποιότητα και την εξυπηρέτηση της Ferrari, αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία το 1963. Από τα πρώτα GT μοντέλα μέχρι τα σημερινά Aventador, Huracán και Revuelto, η Lamborghini έχει γίνει συνώνυμη των απόλυτων επιδόσεων.

Από γρανάζια, ραπτομηχανές, μοτοσικλέτες και τρακτέρ, μέχρι μηχανές που έγραψαν ιστορία, οι πέντε αυτές μάρκες αποδεικνύουν ότι το ταξίδι προς την κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να ξεκινήσει από τα πιο απρόσμενα μέρη.

Η παράδοσή τους, όμως, είναι κοινή: καινοτομία, τόλμη και το πάθος που μετέτρεψε άσχετους κλάδους σε μύθους της αυτοκίνησης.

Διαβάστε ακόμη: