Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημοσιογραφία για δημιουργία περιεχομένου αντιμετωπίζεται από τους επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης ως μια ευκαιρία, αλλά και ως απειλή, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής, η οποία δημοσιοποιήθηκε από το πρόγραμμα Journalism AI του London School of Economics, που υποστηρίζεται από το Google News, βολιδοσκοπήθηκαν μέλη περισσότερων από 100 μέσων ενημέρωσης σε 46 χώρες από τον Απρίλιο ως τον Ιούλιο.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) αυτών που απάντησαν είπαν πως η γενετική τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή εργαλεία όπως το Chat GPT ή το Google Bard που είναι ικανά να δημιουργούν κείμενα, αντιπροσωπεύουν «νέες ευκαιρίες για τη δημοσιογραφία, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητα».
Σε ποσοστό 85%, οι ερωτηθέντες έχουν δοκιμάσει την τεχνητή νοημοσύνη για τη συγγραφή περιλήψεων ή τίτλων. Όμως περισσότεροι από 60% εξέφρασαν επίσης ανησυχίες όσον αφορά τις δεοντολογικές επιπλοκές της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και για την ποιότητα των κειμένων, για την ακρίβεια, την ισορροπία και τη διαφάνεια.