Σήμερα το άνοιγμα σχολείων με μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού και των αναπνευστικών λοιμώξεων.

Άλλωστε, μετά την κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων που προκάλεσε ανησυχία σε εκπαιδευτικούς και γονείς, ο ΕΟΔΥ προχώρησε σε συστάσεις για να επιστρέψουν με ασφάλεια οι μαθητές στα σχολεία.

Σε περίπτωση που τα παιδιά παρουσιάζουν συμπτώματα, οι επιστήμονες συμβουλεύουν τους γονείς να μη τα στείλουν στα μαθήματα. Tο άνοιγμα των σχολείων αναμένεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα κρούσματα του κορωνοϊού, ενώ η πληρότητα σε νοσοκομειακές κλίνες αγγίζει ήδη το 100%.

Πού είναι κλειστά τα σχολεία

Ωστόσο, κλειστά είναι όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Ζάκυνθο, καθώς και οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί με απόφαση του δημάρχου Ζακύνθου, Γεωργίου Στασινόπουλου.

Η αναστολή λειτουργίας τους αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στο νησί μας τα τελευταία 24ωρα, προκειμένου οι σχολικές μονάδες στο σύνολο τους να ελεγχθούν για τυχόν φθορές.

Ακόμη, κλειστά είναι το 2ο νηπιαγωγείο Πυλαίας και το 4ο δημοτικό σχολείο Πυλαίας, όπως ενημερώνει ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη. Σε ανακοίνωσή του ο δήμος αναφέρει ότι η αναστολή λειτουργίας οφείλεται στην πτώση δένδρων στην περίφραξη των σχολείων και την καταστροφή των εγκαταστάσεων φυσικού αερίου λόγω της κακοκαιρίας.

Τέλος, με απόφαση του δημάρχου Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχη Βέρρου, το δημοτικό σχολείο Μολύβου είναι κλειστό λόγω των ζημιών που προκλήθηκαν στη στέγη του από τους πολύ ισχυρούς ανέμους που πνέουν στην περιοχή.

«Το άνοιγμα των σχολείων θα αυξήσει τα κρούσματα κορωνοϊού»

Τα σχολεία άνοιξαν μετά τις διακοπές των εορτών και κάτι τέτοιο, «θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη ποσοτική αύξηση των κρουσμάτων, χωρίς να μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια ο πραγματικός αριθμός των μολύνσεων στην κοινότητα», επισημαίνει η πνευμονολόγος Σταματούλα Τσικρικά.

Ο ΕΟΔΥ συστήνει την τήρηση βασικών μέτρων για τη μείωση του κινδύνου μετάδοσης λοιμώξεων σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος:

  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών
  • Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
  • Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενωνχώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ)
  • Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων
  • Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό
  • Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
  • Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.
  • Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).

Μέχρι πέντε ημέρες δικαιολογημένες οι απουσίες λόγω κορωνοϊού

Παράλληλά, δημοσιοποιήθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού η εγκύκλιος για το θέμα των απουσιών των μαθητών λόγω νόησης από τον COVID-19.

Όπως είχε προαναγγείλλει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος στο εν λόγω θέμα «με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών των σχολικών μονάδων, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στη νόσηση από κορωνοϊό COVID-19, για το σχολικό έτος2023-24.

Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών ή των ιδίων αν είναι ενήλικοι/ες, μαζί με την οποία προσκομίζεται σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, επιδεικνυόμενης ταυτόχρονα θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR)».

Διαβάστε ακόμη: