Το σχέδιο αποχώρησης της Ιταλίας μπορεί να δημιουργήσει κατεστημένο για μια σταδιακή έξοδο από την πρωτοβουλία για το παγκόσμιο εμπόριο και τις υποδομές της Κίνας, θέτοντας τις βάσεις για μελλοντικές εξόδους.

Η Ιταλία παραμένει η μόνη από την ομάδα των 7 βιομηχανικών χωρών που έχει υπογράψει την υπογραφή Belt and Road Initiative (BRI) του Πεκίνου, κεντρικό στοιχείο του προγράμματος εξωτερικής πολιτικής του Προέδρου Xi Jinping που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία.

Σε μια εποχή μεταβαλλόμενων γεωπολιτικών ευθυγραμμίσεων που κατακερματίζουν την παγκόσμια οικονομία, η Ρώμη δέχεται πιέσεις να αναδιατυπώσει τη σχέση της με το Πεκίνο για να κατευνάσει τους δυτικούς συμμάχους της, την ίδια ώρα που η Ιταλία αναλαμβάνει την εκ περιτροπής προεδρία της Ομάδας των 7 ανεπτυγμένων οικονομιών το 2024.

«Η σκέψη στην Ουάσιγκτον είναι ότι εάν η Ιταλία αποχωρήσει και το κάνει με έναν βαθμό πραγματικής συνεργασίας και χαμογελάσει με το Πεκίνο – που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άτυπες κυρώσεις και ανταπαντήσεις – αυτό θα σημαίνει ότι άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες, ίσως ακόμη και χώρες της Ανατολικής Ευρώπης οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στο BRI μπορεί να είναι σε θέση να αποχωρήσουν», σχολίασε ο Giulio Pugliese, λέκτορας στη Σχολή Παγκόσμιων και Περιοχικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, στο CNBC.

Υπενθυμίζεται ότι η φιλόδοξη πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας είναι ένα σύνθετο δίκτυο συνδέσεων υποδομών με στόχο να συνδέει την Κίνα με χώρες σε όλη την Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική μέσω σιδηροδρόμων, αγωγών, δρόμων και αυτοκινητοδρόμων.

Διαβάστε ακόμη: