Ο τζίρος του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς. Τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά σήμερα, Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, δίνοντας στους καταναλωτές επιπλέον χρόνο για τις εορταστικές τους αγορές. Παρά την αισιοδοξία, οι έμποροι αντιμετωπίζουν προκλήσεις, κυρίως λόγω της ακρίβειας που συνεχίζει να επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι Καταναλωτικές Τάσεις στις Εορταστικές Αγορές

Όπως αναφέρει η έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index, το 54% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα ξοδέψει περίπου τα ίδια με πέρυσι, ενώ μόνο το 4% σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα. Οι νεότεροι καταναλωτές (18-29 ετών) εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι, με το 26% να δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες του, ενώ στις ηλικίες 50-64, το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται.

Οι τιμές παραμένουν ο κυρίαρχος παράγοντας στις αποφάσεις των καταναλωτών, με το 95% να δίνει προτεραιότητα στην οικονομικότητα. Παράλληλα, η ποιότητα και οι προσφορές αποτελούν σημαντικά κριτήρια, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα επώνυμα προϊόντα.

Καταστήματα: Πληθωρισμός και Επιπτώσεις στο Εμπόριο

Ο πληθωρισμός συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στην αγορά, με την ακρίβεια να επηρεάζει 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές, ποσοστό υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (7/10). Οι περισσότερες αγορές προσανατολίζονται σε τρόφιμα και βασικά είδη, ενώ 3 στους 10 δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να αποφασίσουν τι θα κρατήσουν στο καλάθι τους.

Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ, σχολιάζει ότι οι Έλληνες έμποροι, αν και βρίσκονται αντιμέτωποι με δυσκολίες, έχουν αποδείξει πως μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αντίξοες συνθήκες.

Το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη» και το Εορταστικό Τραπέζι

Από τις 18 Δεκεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη», που περιλαμβάνει παιχνίδια σε προσιτές τιμές από μεγάλες και μικρές αλυσίδες καταστημάτων. Παράλληλα, το «Καλάθι των Χριστουγέννων» καλύπτει βασικά είδη διατροφής, όπως κρέατα και γλυκά, ενισχύοντας τη δυνατότητα των νοικοκυριών να καλύψουν τις ανάγκες τους για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Ευκαιρίες για Έρευνα Αγοράς στα Ανοιχτά Καταστήματα

Τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, προσφέροντας στους καταναλωτές χρόνο για έρευνα αγοράς. Ανοιχτά θα παραμείνουν επίσης τις Κυριακές 22 και 29 Δεκεμβρίου, ενώ οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να στηρίξουν τους τοπικούς επιχειρηματίες, ειδικά για αγορές όπως μελομακάρονα και κουραμπιέδες, που προσφέρουν καλύτερη ποιότητα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Η εορταστική περίοδος φέρνει θετικό πρόσημο στον τζίρο του λιανεμπορίου, αλλά οι πληθωριστικές πιέσεις και η οικονομική αβεβαιότητα παραμένουν βασικές προκλήσεις. Οι καταναλωτές επιλέγουν με μεγαλύτερη προσοχή πού θα ξοδέψουν τα χρήματά τους, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν με προσωποποιημένες στρατηγικές, αξιοποιώντας τόσο τα φυσικά όσο και τα online κανάλια πωλήσεων.

Διαβάστε ακόμη