Διοικούν αεροσκάφη και δη στρατιωτικά οι απόστρατοι αντιναύαρχοι; Στην Ελλάδα του σήμερα φαίνεται πως ναι!
Όλα εξηγούνται αφού στην ΕΑΒ, από τις 7 Δεκεμβρίου, όταν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο η αρμοδιότητα για την ανάπτυξη της εταιρείας μεταφέρεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης.
Μου λένε πως αυτό ήταν μέσα στις αποφάσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν ανέθεσε το χαρτοφυλάκιο στο Νίκο Δένδια.
Θεωρείται επίσης βέβαιο πως νέο «αφεντικό» της ΕΑΒ θα οριστεί από τον κο Δένδια ο απόστρατος αντιναύαρχος Αλέξανδρος Διακόπουλος.
Μαθαίνω επίσης πως το περιβόητο «Σχέδιο εξυγίανσης» της εταιρείας, θα έρθει στην Βουλή στις 22 Δεκεμβρίου αν και μέχρι σήμερα δεν γνωρίζουν παρά ελάχιστοι, τί ακριβώς θα περιλαμβάνει.
Και αυτό επειδή δεν είναι μόνο στρατιωτικό το παιχνίδι στην ΕΑΒ αλλά και ολίγον power game όπως καταλαβαίνω ως καχύποπτος.
Το βέβαιο είναι πως η θρυλούμενη από καιρό είσοδος της Lockheed Martin ως στρατηγικού επενδυτή με το 49%, πάει, μας τελείωσε και πάμε για φρέσκα που λένε.
Αν θυμάμαι καλά τώρα, ο απόστρατος αντιναύαρχος ήταν σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας στο γραφείο του Πρωθυπουργού και ένα ωραίο πρωί, μας …τελείωσε και αυτός, σαν τη Lockheed Martin ένα πράγμα.
Επίσημα παραιτήθηκε το καλοκαίρι του 2020, λόγω κάποιων δηλώσεών του για το τουρκικό πλοίο «Ορουτς Ρείς».
Ήταν μόνο αυτό ή και θέμα ειδικής ασυμφωνίας ή γενικότερης ανεπάρκειας;
Δεν μάθαμε ποτέ τους πραγματικούς λόγους, μόνο τις γνωστές διαρροές ακούγαμε για καιρό…
Πάντως η επανεμφάνιση του κου Διακόπουλου συνδέεται με την «περίοδο Δένδια» στο ΥΠΕΘΑ και στην ΕΑΒ.
Τα εξοπλιστικά προγράμματα πλέον αναθεωρούνται σχεδόν από μηδενική βάση με την αλλαγή Υπουργού (!) , σε μία κυβέρνηση όμως με τον ίδιο Πρωθυπουργό και μάλιστα ενισχυμένο με το 41% των εκλογών.
Η θητεία του κου Δένδια θα κριθεί εκ του αποτελέσματος φυσικά, ασχέτως αν ήδη ακούγονται διάφορα «βαριά» σχόλια από το …μεγάλο κτίριο στο κέντρο της Αθήνας λόγω μίας συνέντευξης που έδωσε.
Το ίδιο βέβαιον είναι ότι θα κριθεί στην πράξη και ο απόστρατος αντιναύαρχος ο οποίος από τα πολεμικά πλοία θα …μετατεθεί στα αεροπλάνα που προφανώς δεν γνωρίζει.
Ο κος Διακόπουλος παραλαμβάνει πάντως σημαντικό έργο από τον αποχωρούντα διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Παπακώστα.
Ο τελευταίος, έκανε την ΕΑΒ κερδοφόρα από το 2021 μετά από πολλά ‘πέτρινα’ χρόνια επί ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αύξησε σημαντικά τα έσοδα.
Η ΕΑΒ έγραψε το 2022 καθαρά κέρδη μετά από φόρους 3,8 εκατ. Ευρώ, ενώ το 2021 το αντίστοιχο ποσό Καθαρών Κερδών ήταν 1,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 18,7 εκατ. ευρώ το 2020.
Επίσης η ΕΑΒ έκανε πολύ σημαντικό στρατηγικό άνοιγμα τα τελευταία έτη, σε προγράμματα εκπαίδευσης πιλότων από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μπαχρέιν, αναπτύσσοντας νέες υποδομές με κτίρια στην Τανάγρα και με τις επενδύσεις να γίνονται από ιδία κεφάλαια της εταιρείας, όχι με δανεισμό.
Τα κτίρια αυτά είναι ένα «μικρό αεροπορικό Πανεπιστήμιο» για τους πιλότους των φίλων αραβικών χωρών.
Αλλά και νέα προϊόντα στην αγορά είναι καθ’ οδόν με τα αναπτυξιακά προγράμματα ΑΡΧΥΤΑΣ και ΓΡΥΠΑΣ για συστήματα UAV, το σύστημα ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ αντιμετώπισης drone και η είσοδος στα προϊόντα διαστημικής τεχνολογίας και αναπτυξιακά προγράμματα του ΝΑΤΟ.
Με βάση αυτά τα δεδομένα θα κριθεί σύντομα από όλους (και από το Μέγαρο Μαξίμου όπως μαθαίνω) η θητεία του κου Διακόπουλου και όχι από το «όλα τώρα θα τα δώ από μηδενική βάση» όπως διατείνεται ο ίδιος σε φίλους του.
Ελπίζουμε για το γενικότερο καλό, να μην τον αποκαλούμε σε λίγο καιρό «ψευτο-Πτεραρχούκο» διότι το προσωνύμιο «Ναυαρχούκος» και «Γελεβουρδέζος που στρίμωξε το καράβι στον Ισθμό» το καπάρωσε ήδη ο παρακοιμώμενος απόστρατος ναύαρχος του κου Κασσελάκη στο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο οποίος απόστρατος μάλιστα, αρχικά ήταν φανατικός υποστηρικτής της κας Αχτσιόγλου, θυμίζω προς όλους.
Μετά πήγε επίσκεψη στη Μακρόνησο και …είδε το φώς του!
Αυτό το τελευταίο ας μην το ερμηνεύσω διότι θα γυρίσουμε πολλά χρόνια πίσω…