Την ανάγκη ρύθμισης της κατάστασης που επικρατεί στον Κηφισό και έχει εξελιχθεί σε ‘εφιάλτη’ για χιλιάδες οδηγους καθημερινά και με εκατομμύρια χαμένες εργατοώρες, ανέφερε στο συνέδριο Αthens Investment Forum , o Γενικός Διευθυντής του Ομίλου AKTOR, κ. Αναστάσιος Αρανίτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του radar.gr , ο όμιλος Aktor έχει επικοινωνία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με συγκεκριμένες προτάσεις που μπορούν μέσα σε ορίζοντα 3-5 ετών να λύσουν το πρόβλημα.
Πρόκειται για τεχνικές προτάσεις που θα περιλαμβάνουν συγκεκριμένες διαπλατύνσεις του υπάρχοντος οδικού άξονα (Εθνική Οδό) και υπό προϋποθέσεις θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα fly over , κατά τα πρότυπα της περιφερειακής οδού στη Θεσσαλονίκη, έτσι ωστέ η κίνηση προς τον Πειραιά να μοιράζεται σε διάφορες κατευθύνσεις χωρίς να δημιουργείται το ‘μποτιλιάρισμα’ που όλοι ξέρουμε.
Το κόστος και η βιομηχανική-επιχειρηματική ζώνη
Ωστόσο, οι λύσεις αυτές που είναι εφικτές, θα απαιτήσουν γερές εκταμιεύσεις για απαλλοτριώσεις από το Κράτος.
Επίσης χρειάζεται ξεχωριστή μελέτη βιωσιμότητας για τα έργα που θα εστιάζει στο γεγονός ότι εκατέρωθεν της Εθνικής Οδού, από την Μεταμόρφωση και μέχρι τον Πειραιά υπάρχει η μεγαλύτερη βιομηχανική και επιχειρηματική ζώνη της Ελλάδος.
Αυτό είναι το θέμα που καθυστερεί την επίλυση του προβλήματος εδώ και χρόνια. Θα πρέπει να γίνουν οι διαπλατύνσεις και το fly over χωρίς να θιχτούν οι λειτουργίες των επιχειρήσεων που βρίσκονται σ’ αυτή την περιοχή.
Η χρηματοδότηση του ΣΔΙΤ – Οι εκθέσεις των συμβουλευτικών οίκων
Η ιδέα της δημιουργίας ενός ΣΔΙΤ που θα έχει ως μοναδικό στόχο την δημιουργία λύσεων στο θέμα του Κηφισού έχει ωριμάσει.
Υπάρχουν εκθέσεις και προτάσεις για την χρηματοδότηση του έργου και από τους ελεγκτικές και συμβουλευτικές εταιρείες στην Ελλάδα , οι οποίες έχουν σχηματιστεί σε διαφορετικές εποχές. Αυτό που απομένει στην κυβέρνηση είναι να ενεργοποιήσει την διαδικασία προσφορών (εκθέσεων) , να τις αξιολογήσει και να προχωρήσει αυτή που συμφέρει περισσότερο ή αυτή που είναι πιο εύκολη ανάλογα με τις συγκυρίες.
Σε ότι αφορά την χρηματοδότηση του έργου – οι προτάσεις- αφορούν κυρίως αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων και σε μικρότερο βαθμό την αυτοχρηματοδότηση.
Επίσης έχει «πέσει στο τραπέζι» και η δημιουργία κάποιου ειδικού ταμείου ή και η εγκατάσταση διοδίων.
Αλλά αυτά όπως μας είπαν οι πηγές μας από την πλευρά μηχανικών είναι οι επόμενες κινήσεις. Προηγείται η ληψη της πολιτικής απόφασης.
Διαβάστε ακόμη:
- ΕΧΑΕ: Εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΔΣ η αναθεωρημένη Δημόσια Πρόταση της Euronext
- Η επόμενη κίνηση της Fed: Πόσο «βαθιά» θα πάει η μείωση επιτοκίων
- ΔΝΤ: Αυτές θα είναι οι μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης το 2026
- Στη φυλακή ο ιερέας Youtuber κατηγορούμενος για διακίνηση ναρκωτικών και μεταναστών