Με μία εσωτερική εκδήλωση για το προσωπικό, αποχαιρέτησαν AEGEAN και Olympic Air το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Q400 του στόλου, καθώς ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι το πρόγραμμα αντικατάστασης από τα νέα αεροσκάφη ATR 72 και ATR 42.

Στην τεχνική βάση της εταιρείας, ιπτάμενοι, προσωπικό καμπίνας, μηχανικοί και διοίκηση αποχαιρέτησαν το αεροσκάφος –και μαζί με αυτό τον συγκεκριμένο τύπο ελικοφόρων αεροσκαφών– μνημονεύοντάς εμπειρίες, περιστατικά αλλά και… ευτράπελα από τις πτήσεις που πραγματοποίησε, όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Τα αεροσκάφη Q400

Τα Q400 αποκτήθηκαν από την Olympic Air το 2009 και με την εξαγορά από την AEGEAN το 2013 εντάχθηκαν στο στόλο της. Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητες των τζετ αεροσκαφών, παρότι είναι ελικοφόρα (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα) και ανταποκρίνονταν στις επιχειρησιακές ανάγκες του δικτύου και της στρατηγικής της εταιρείας εκείνη την εποχή.

Επιχειρούσαν, κυρίως, σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε άρχιζε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού. Σήμερα, τις περισσότερες από αυτές τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία τις εξυπηρετεί με τα Airbus 320 και 321, ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της εταιρείας σε αυτές τις χώρες.

Το συγκεκριμένο Q400 προσέφερε και σημαντικό κοινωνικό έργο καθώς στο πλαίσιο της συνεργασίας της εταιρείας με το ΕΚΑΒ κατά τον προηγούμενο χρόνο, μετέφερε επιβάτες έκτακτων ιατρικών περιστατικών.

Ο στόλος των Q400 άρχισε να αντικαθίσταται σταδιακά από τις αρχές τρέχοντος έτους και ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι, με το τελευταίο αεροσκάφος να αποχωρεί από την εταιρεία, τις επόμενες ημέρες.

AEGEAN.

Τα καινούργια αεροσκάφη ATR

Σήμερα, ο στόλος των ελικοφόρων αεροσκαφών της Olympic Air και της AEGEAN διαθέτει δεκατέσσερα αεροσκάφη τύπου ATR–600, με τα πρώτα από εκείνα να έχουν ενταχθεί στην εταιρεία ήδη από το 2016 προκειμένου να εξυπηρετούν κυρίως τις ανάγκες των μικρών αεροδρομίων.

Ωστόσο, από τις αρχές του 2022, η εταιρεία προχώρησε σε σταδιακή αύξηση των αεροσκαφών αυτού του τύπου, αντικαθιστώντας τα Q400, και εντάσσοντας τα στο συνολικό πρόγραμμα αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου, που έχει εκκινήσει το 2018, με αφετηρία τη μεγάλη παραγγελία των 46 Airbus 320 και 321 neo.

Τα ATR ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων αλλά και τις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού, ενώ, χρησιμοποιούνται από περισσότερες από διακόσιες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως σε πτήσεις αντίστοιχων αποστάσεων και χαρακτηριστικών.

Τα ATR υπολογίζεται να έχουν από 25% έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, σε σχέση με τα Q400 και συμβάλλουν κατ’ αυτόν τον τρόπο στη περεταίρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και στη δέσμευση για περισσότερο βιώσιμες, περισσότερο «πράσινες» πτήσεις, ενώ είναι πιστοποιημένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (Sustainable Aviation Fuel, SAF).

Τέλος, διαθέτουν βελτιωμένους κινητήρες, σύγχρονα συστήματα πλοήγησης, περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα για τον επιβάτη ενώ διασφαλίζουν επίσης χαμηλότερο λειτουργικό κόστος αλλά και κόστος συντήρησης.

Ολοκληρώνοντας την εκδήλωση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, τόνισε πως «η AEGEAN, αποχαιρετώντας το Q400, εισέρχεται σε μία νέα εποχή, η οποία ανήκει στη νέα γενιά, τους νέους ανθρώπους της.

Άλλωστε, την περίοδο που μας πέρασε, εργασθήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την AEGEAN, τους επιβάτες μας αλλά και το αεροπορικό ταξίδι, συνολικά. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία, με πλατφόρμα τα νέα μας αεροσκάφη. Αναπτύξαμε και προσφέραμε νέες υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας.

Επενδύσαμε στην ανάπτυξη του δικτύου μας αποκαθιστώντας πλήρως το δίκτυο σε αριθμό δρομολογίων και προορισμών, προσθέτοντας και νέους. Αναζητήσαμε εφαρμόσιμες λύσεις για να γίνουν οι πτήσεις μας περισσότερο “πράσινες” και φυσικά, παραμένουμε προσηλωμένοι στο επενδυτικό μας πλάνο με την παραλαβή δώδεκα επιπλέον νέων Airbus 321 και 320 neo μέσα στο 2022.

Επενδύουμε στους νέους ανθρώπους με το πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς που υλοποιούμε. Μάλιστα από τις εβδομήντα υποτροφίες πιλότων που έχουμε προσφέρει, οι τριάντα πρώτοι βρίσκονται ήδη στα πιλοτήριά μας και οι επόμενοι σαράντα, θα είναι εκεί από τις αρχές του νέου χρόνου.

Έχουμε προκηρύξει σαράντα υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη έχουμε τους είκοσι πρώτους υποτρόφους στη σχολή, ενώ τον Μάρτιο θα έχουμε και τους επόμενους είκοσι.

Τις επόμενες ημέρες, θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που έχουμε σχεδιάσει.

Προσθέτως, με τις συνεχείς εξελίξεις και αναβαθμίσεις των ανθρώπων, που κάνουμε στην εταιρεία, ακόμα και μέσα στην περίοδο της πανδημίας, καταφέρνουμε να έχουμε περισσότερες από εκατό αναβαθμίσεις, κάθε χρόνο, τα τελευταία έξι χρόνια», κατέληξε ο κ. Γερογιάννης.

Διαβάστε ακόμη: