Έχοντας αφήσει πίσω της τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπιστεί ποτέ στην ιστορία της αεροπορικής βιομηχανίας, η Aegean Airlines κατάφερε να πραγματοποιήσει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη το 2022 και μετά, θέτοντας νέα υψηλά σε επιχειρησιακό και οικονομικό επίπεδο, αποκομίζοντας τα οφέλη από τον αναπτυσσόμενο εγχώριο τουριστικό τομέα και έτσι τονώνοντας την παρουσία της τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αυτό αναφέρει το τμήμα ανάλυσης της Optima Bank σε report (Flying in Clear Blue Skies; Included in our 2024e Top Picks ) με το οποίο περιλαμβάνει τη μετοχή της αεροπορικής εταιρείας στις κορυφαίες επιλογές για το 2024, τοποθετώντας παράλληλα την τιμή στόχο στα 14,70 ευρώ.
Από τα υψηλότερα περιθώρια EBITDA
Η Optima Bank υπογραμμίζει ότι η Aegean Airlines απολαμβάνει ένα από τα υψηλότερα περιθώρια EBITDA στην Ευρώπη και είναι σε θέση να επωφεληθεί:
α) από την ισχυρή ζήτηση του ελληνικού τουρισμού και την αυξημένη διάθεση για ταξίδια,
β) από τις συνεχείς επενδύσεις στο στόλο με νέα αεροσκάφη που παρέχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα θέσεων και αποτελεσματικότητα κόστους και
γ) από τα υγιή οικονομικά μεγέθη και την υψηλή παραγωγή ταμειακών ροών.
Αναφορικά με την αποτίμηση, η Optima Bank αποτιμά τη μετοχή της Aegean Airlines μέσω ενός συνδυασμού αποτίμησης πολλαπλασιαστών EV/EBITDA για το 2024 και προεξόφλησης ταμειακών ροών (DCF) σε δύο στάδια (50% βαρύτητα το καθένα).
Ο πολλαπλασιαστής EV/EBITDA για το 2024 της ομάδας ομολόγων αποδίδει μια δίκαιη αξία 13,10 ευρώ ανά μετοχή, η οποία συνεπάγεται περιθώριο ανόδου 15,3%.
Το υπόδειγμα DCF (το οποίο ενσωματώνει το σύνολο προβλέψεων για την περίοδο έως το 2027, αποδίδει δίκαιη αξία 16,20 ευρώ ανά μετοχή (42,6% περιθώριο ανόδου).
Μετά την εφαρμογή στάθμισης 50/50 στις προαναφερθείσες εκτιμώμενες μετοχικές αξίες, εξάγει την τιμή στόχο στα 14,70 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο συνεπάγεται συνολικό περιθώριο ανόδου 29,4% από τα τρέχοντα επίπεδα τιμών.
Ανοδικοί καταλύτες
Όπως σημειώνεται οι κύριοι ανοδικοί καταλύτες για την Aegean Airlines θα προκύψουν από πιθανές μειώσεις των τιμών των καυσίμων, δημιουργώντας χώρο για καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας, καθώς το κόστος των καυσίμων αεροσκαφών αντιπροσωπεύει περίπου το 30% του συνολικού κόστους της εταιρείας.
Παράλληλα, η αυξημένη επιβατική κίνηση στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανεβάσει τους συντελεστές φορτίου για την Aegean AirlinesΑΡΑΙΓ +3,35% και πιθανές αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων θα βελτιώσουν περαιτέρω τις αποδόσεις. Επιπλέον, τονίζει η Optima, η δυνατότητα ταχύτερης επίλυσης του ζητήματος συντήρησης των αεροσκαφών Neo θα αυξήσει τον διαθέσιμο αριθμό αεροσκαφών και θα μειώσει το κόστος μίσθωσης αεροσκαφών το 2024-25.
Η Optima επισημαίνει ότι η Aegean Airlines αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται με την Pratt & Whitney για αποζημίωση που θα καλύψει σε κάποιο βαθμό τη ζημία που προκλήθηκε από έκτακτη συντήρηση των κινητήρων neo που ανακοίνωσε η τελευταία.