Όλο και πληθαίνουν οι καταγγελίες πολιτών στις δύο νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης μέχρι σήμερα φαίνεται ότι έχουν υποβληθεί συνολικά 5.559 καταγγελίες στην πλατφόρμα «Καταγγελίες Πολιτών», η πλειονότητα των οποίων είναι ανώνυμες. Επίσης, τουλάχιστον 158.939 είναι οι καταγγελίες από πολίτες μέσω της εφαρμογής «Appodixi» με την ΑΑΔΕ να σημειώνει πως οι φορολογούμενοι συμβάλλουν σημαντικά στην προσπάθεια για περιορισμό της φοροδιαφυγής, καταγγέλλοντας περιπτώσεις που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα για τις καταγγελίες

Μέσω της πλατφόρμας «Καταγγελίες Πολιτών», οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, επιχειρήσεις που κάνουν παραβάσεις σε μία ή περισσότερες από τις εξής θεματικές κατηγορίες:

  • Διαφθορά – παραβάσεις ακεραιότητας
  • Φορολογικές παραβάσεις
  • Τελωνειακές παραβάσεις

 

Οι υποβληθείσες καταγγελίες/πληροφορίες μέσω της εφαρμογής διοχετεύονται συστημικά και αυτοματοποιημένα, ανάλογα με το αντικείμενό και το περιεχόμενό τους στις αρμόδιες δομές για περαιτέρω διενέργεια έρευνας ή ελέγχου κατά περίπτωση.

Οι καταγγελίες φορολογικού περιεχομένου, για τις οποίες δεν έχει γίνει καμία ενέργεια σε ελεγκτικό επίπεδο εντός έξι ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο τηρείται για λόγους ιστορικότητας ή για τυχόν αξιοποίησή τους κατόπιν συσχετισμού του περιεχομένου τους με καινούργιες καταγγελίες. Σε περίπτωση που η καταγγελία/πληροφορία δεν έχει αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, εντός δέκα ετών από την υποβολή της, διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης καταγγελιών/πληροφοριών.

Αντίστοιχα, για τις καταγγελίες τελωνειακού περιεχομένου, που δεν έχει γίνει καμία ενέργεια ελέγχου εντός επτά ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο και εφόσον εντός δώδεκα ετών από την υποβολή της καταγγελίας δεν αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης καταγγελιών/πληροφοριών.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα «Appodixi»

Σε ότι αφορά την πλατφόρμα «Appodixi» τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής έχουν πραγματοποιηθεί 153.380 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 69.046 είναι επώνυμες και οι 84.334  ανώνυμες. Μάλιστα, περισσότεροι από 250.000 πολίτες έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή στο κινητό τους, καθώς αποτελεί σημαντικό «κίνητρο» το χρηματικό «έπαθλο» που αρχίζει από 100 ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 3.000 ευρώ, ανάλογα με το ποσό της παράβασης.

Για να λάβουν την αποζημίωση, το μόνο που έχουν να κάνουν οι φορολογούμενοι είναι να σκανάρουν το QR Code. Εφόσον διαπιστωθεί μη-διαβίβαση ή απόκλιση στα στοιχεία της απόδειξης, οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να την αποστείλουν επώνυμα στην ΑΑΔΕ.

Να σημειωθεί ότι, η χρηματική επιβράβευση δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία εισοδήματος και απαλλάσσεται από κάθε φόρο, κράτηση, τέλος ή εισφορά υπέρ του Δημοσίου, Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ή τρίτων, είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά τους πρόσωπα, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Διαβάστε ακόμη: