Τα κοινωνικά δίκτυα επηρεασμένα από την παρατεταμένη καραντίνα λόγω της πανδημίας έχουν αλλάξει τη μορφή του εμπορίου. Αρκετοί επιχειρηματίες έχουν επιλέξει να πωλούν πλέον τα προϊόντα τους κυρίως μέσω Facebook και Instagram. Σύμφωνα με στοιχεία του Eμπορικού Συλλόγου Αθηνών μόλις το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων έχουν e-shop.

«Στην Ελλάδα είμαστε ακόμα στην αρχή αυτού του πράγματος. Θα προχωρήσουμε», ανέφερε ο αντιπρόεδρος Ένωσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Μάκης Σαββίδης.

Η άμεση σχέση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τα κοινωνικά δίκτυα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη βιομηχανία τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με το Globe Newswire, η χώρα μας αναμένεται να αγγίξει σχεδόν τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026, το μέγεθος της Παγκόσμιας Ηλεκτρονικής Αγοράς.

Η ευκολία ηλεκτρονικών αγορών ευνοεί το ηλεκτρονικό εμπόριο

Η ανθρωπότητα πλέον σπαταλά αρκετές ώρες την ημέρα μπροστά στο κινητό ή τον υπολογιστή. Γεγονός που δεν περνά ανεκμετάλλευτο στις μεγάλες εταιρείες και στους μικρομεσαίους καταστηματάρχες. Μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προσεγγίζουν συνεχώς νέους πελάτες. Επιπλέον, το διαδίκτυο επιτρέπει στους καταναλωτές να συγκρίνουν και να αποφασίσουν βάσει των κριτικών που έχουν κάνει οι πελάτες.

Ανακατατάξεις και διακοπές στις συνεργασίες

«Μόλις έκανα ηλεκτρονικό κατάστημα οι περισσότερες εταιρείες που συνεργάζομαι οι οποίες είχαν ήδη e-shop, δεν το είδαν με καλό μάτι. Όχι όλες, αλλά υπήρχε μια εταιρεία που σταμάτησε μαζί μας τη συνεργασία γι’ αυτό τον λόγο. Γιατί φοβήθηκε ότι θα της πάρουμε τη δουλειά από το ηλεκτρονικό της κατάστημα», ανέφερε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η ‘Αννα Κοτσαμπασάκη, η οποία διατηρεί κατάστημα γυναικείας ένδυσης στο Σύνταγμα.

«Πολυεθνικές και μεγάλες μπράντες ξεκινάνε και πουλάνε οι ίδιες τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα μεγάλη εταιρεία κοσμημάτων έχει σταματήσει όλο το δίκτυο στην Ελλάδα και πουλάει είτε με τις boutique, είτε με συγκεκριμένους πελάτες. Δυο-τρεις σε όλη την Ελλάδα. Δεύτερο παράδειγμα, εταιρεία αθλητικών ειδών έχει κόψει γύρω στους 80 μεσαίους συνεργάτες που είχε και πουλάει μόνο μέσω των μεγάλων συνεργατών. Είτε, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας. Έτσι, οι μεγάλες εταιρείες πάνε να κεφαλαιοποιήσουν τη διαφήμιση και όλη την προώθηση που έχουν κάνει τα προηγούμενα χρόνια για τις μάρκες τους», ανέφερε ο Μάκης Σαββίδης που είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου και μέλος στο Δ.Σ.

«Όταν μεγάλες εταιρείες αθλητικών ειδών κόβουν τον Έλληνα λιανέμπορο από το δίκτυο τους τότε ο Έλληνας λιανέμπορος θα αναγκαστεί να αναζητήσει άλλα προϊόντα και δη ελληνικά. Το είδαμε να γίνεται τη δεκαετία του ‘80 και μέχρι το 1995. Τότε κατά κόρον πωλούνταν τα ελληνικά προϊόντα και γι’αυτό η οικονομία ήταν σε άνθιση σε όλους τους τομείς. Εν προκειμένω, το ελληνικό παπούτσι ήταν το Accics. Παράγονταν στην Ελλάδα και πωλούνταν από όλες τις επιχειρήσεις της Ελλάδας. Δεν είχε τόσο μεγάλη έκταση το πολυεθνικό προϊόν».

Νέα ώθηση στις οικονομίες των κρατών-μελών

Η πανδημία άλλαξε την οικονομία με πρωτόγνωρο τρόπο και συνεχίζει να την αλλάζει. Η συμφωνία των Ευρωπαίων ηγετών για διάθεση 750 δισ. σε επιχορηγήσεις και δάνεια μέσω του Next Generation EU αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στις οικονομίες των κρατών-μελών.

«Η Ελλάδα θα εισπράξει το μεγαλύτερο ποσό που έλαβε ποτέ από την ένταξή της στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Πρόκειται για ένα ιστορικής σημασίας χρηματοδοτικό πακέτο, το οποίο θα αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά, για να ανακάμψει ταχύτερα και με μεγαλύτερο δυναμισμό η ελληνική οικονομία, αλλά και για να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την επίτευξη υψηλής, διατηρήσιμης, έξυπνης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε ομιλία του στη Βουλή.

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις  από την  Ελλάδα  και τον  Κόσμο,  τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.