Στα 775 εκατομμύρια ανέρχονται τα sms μετακίνησης που απεστάλησαν κατά την περίοδο της πανδημίας, δηλαδή τους μήνες που ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Γιώργο Γεωργαντά.
Τα στοιχεία έδωσε το μεσημέρι της Δευτέρας, 29 Μαρτίου, στη Βουλή ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αρμόδιος για την Απλούστευση των διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κλέωνα Γρηγοριάδη, για τη χρήση του πενταψήφιου αριθμού 13033 και την αποστολή γραπτών μηνυμάτων.
Ο κ. Γεωργαντάς σημείωσε ότι το υπουργείο θέλησε να δώσει μία εναλλακτική λύση στους πολίτες για την κατ΄ εξαίρεση μετακίνησή τους προσθέτοντας ότι αυτό συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, αλλά αναφέροντας μόνο το παράδειγμα της Κύπρου και εκφράζοντας την ευχή «να είμαστε κοντά στη στιγμή που θα χρειαστεί να τα καταργήσουμε».
Αναφερόμενος στο αποτύπωμα του 13033, ο κ. Γεωργαντάς απευθυνόμενος στον κ. Γρηγοριάδη είπε: «Σκέφτεστε στα ίδια αυτά διαστήματα να είχα χρησιμοποιηθεί άσκοπα 775 εκατομμύρια φύλλα χαρτιού, ενώ έχουμε αυτή τη δυνατότητα»; Να σημειωθεί ότι πέρυσι με τη λήξη των περιοριστικών μέτρων τον Μάιο το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε ανακοινώσει συνολικά την αποστολή περίπου 110 εκατομμυρίων γραπτών μηνυμάτων για κατ΄ εξαίρεση μετακίνηση στο 13033. Εάν λοιπόν από το σύνολο των μηνυμάτων των δύο περιόδων αφαιρεθούν τα περσινά, προκύπτει ότι από τον περασμένο Νοέμβριο έως και σήμερα, δηλαδή μία περίοδο πέντε μηνών έχουν σταλεί περί τα 665 εκατομμύρια SMS ή 133 εκατομμύρια ανά μήνα, αριθμός αυξημένος συγκριτικά με αυτόν του πρώτου lockdown.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει των στοιχείων που είχε δώσει το αρμόδιο υπουργείο, κατά την πρώτη φάση του 13033 και στις 42 ημέρες λειτουργίας του είχαν διεκπεραιωθεί 110 εκατομμύρια γραπτά μηνύματα. Το μέσο ημερήσιο ποσοστό επιτυχίας, δηλαδή το ποσοστό των μηνυμάτων που είχαν τη σωστή δομή για τη δήλωση της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης, διαμορφωνόταν σε 94,2% ενώ υπήρξαν πολλές ημέρες κατά τις οποίες το ποσοστό ξεπέρασε το 99%.
Κατά μέσο όρο το 13033 εξυπηρετούσε 1.818 μηνύματα το λεπτό ενώ στην ώρα με τη μεγαλύτερη κίνηση διεκπεραιώθηκαν 7.500 μηνύματα για την κατ’ εξαίρεση μετακίνηση ανά λεπτό.
Ερωτηθείς από τον κ. Γρηγοριάδη ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, ο κ. Γεωργαντάς επανέλαβε: «Κανείς, ούτε οι αρμόδιες αρχές που πραγματοποιούν τους ελέγχους, ούτε και το επιστημονικό προσωπικό δεν έχει κατηγορήσει ή καταγγείλει περιστατικά παραβίασης προσωπικών δεδομένων καθώς μετά την επιστροφή του μηνύματος διαγράφονται όλα τα αρχεία». Πρόσθεσε, μάλιστα ότι η αποστολή μηνυμάτων δεν είναι υποχρεωτική δεδομένου ότι «όποιος θέλει μπορεί να χρησιμοποιήσει την έγχαρτη διαδικασία».
Από την πλευρά του ο κ. Γρηγοριάδης επεσήμανε ότι «πρέπει να αποφασίσουμε αν εμπιστευόμαστε τον ελληνικό λαό δεδομένου ότι και οι στατιστικές σας δείχνουν ότι ελάχιστοι συμπολίτες μας δεν τηρούν τα μέτρα».