Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
Δευτέρα, 18 Ιαν 2021
Radar.gr
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Art Business
  • Lifestyle
  • Υγεία
  • Γυναίκα
  • Σπορ
  • Media
  • Εφημερίδες
Radar.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
Αρχική Οικονομία

Προσπάθεια για να αποφύγει την εντατική το εμπόριο

13/01/2021/ 15:40
σεΟικονομία
Προσπάθεια για να αποφύγει την εντατική το εμπόριο
Share on FacebookShare on Twitter

Χιλιάδες επαγγελματίες και εμπορικές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα περιμένουν τις εισηγήσεις της κυβέρνησης ,καθώς την Παρασκευή, ημέρα όπου μάλιστα στη Βουλή θα συζητηθεί εφ΄ όλης της ύλης το θέμα της πανδημίας, αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις.

Ήδη πάντως οι φορείς του λιανεμπορίου επιμένουν ότι θα πρέπει να γίνει επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων από την Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, με τη μέθοδο του click in shop στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και χρυσοχοΐας.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, όπως ανέφερε χτες βράδυ σε συνέντευξη στον Αντ1, τα καταστήματα αυτά έχουν ήδη πληγεί λόγω εγγενούς αδυναμίας αξιοποίησης της «παράδοσης εκτός» ενώ παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων. Συνεπώς είναι προφανές ότι η κυβέρνηση εξετάζει το πώς θα ανοίξουν εφόσον βέβαια και η επιτροπή των ειδικών επιστημόνων που μελετά τα επιδημιολογικά δεδομένα, είναι θετική.

Στο τραπέζι έχουν πέσει με βάση πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης σειρά προτάσεων για κανόνες προστασίας και πρωτόκολλα ώστε να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα με τυχόν επιδημιολογική επιβάρυνση.

Στο μεταξύ χθες και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σημείωσε ότι «μοναδική ελπίδα σωτηρίας μέρους των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου της χώρας, είναι το άμεσο άνοιγμα τους. Έστω και με τη μέθοδο «παράδοση εντός» ή click in shop. Να δοθεί δηλαδή η δυνατότητα φυσικής παρουσίας του καταναλωτή σε κάποιο κατάστημα με προκαθορισμένο ραντεβού και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Ήδη, λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, υπάρχει άμεση ανάγκη για τη λήψη έκτακτων μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων, όπως το «κούρεμα» οφειλών και η αποπληρωμή του υπόλοιπου του χρέους τους σε δόσεις που θα φτάνουν τις 120. Όσο καθυστερεί το άνοιγμα τους, έστω και υπό προϋποθέσεις και με αυστηρά υγειονομικά μέτρα, τόσο αυξάνεται η ανάγκη για περισσότερα μέτρα στήριξης» είπε.

Πάντως ήδη η κατάσταση είναι επιβαρυμένη για πολλές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Νίκος Κουγιουμτζής υπάρχει κίνδυνος να μην ανοίξει ποτέ το 25% των καταστημάτων, λόγω των επιπτώσεων από τα παρατεταμένο lockdown. Μάλιστα όπως τονίζει ότι η κατάσταση στην αγορά είναι πολύ δύσκολη μετά από 4 μήνες.« Οι διάφορες υποχρεώσεις τρέχουν, σωρεύονται. Δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε με μηδενικό τζίρο», τόνισε προσθέτοντας ότι είναι ανάγκη να κουρευτεί ένα μέρος αυτών των υποχρεώσεων.

Παράλληλα έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Ελληνικών Λιανεμπορικών Επιχειρήσεων ( ΣΕΛΠΕ) δείχνει ότι παραμένει αρνητικό το καταναλωτικό κλίμα το τελευταίο εξάμηνο και με χαμηλές προσδοκίες για το επόμενο 6μηνο του 2021 με τον ένα στους δυο καταναλωτές να δηλώνει ότι σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για τα αποτελέσματα της 3ης μελέτης καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Όπως καταγράφει η έρευνα οικονομική πίεση ήδη αντιμετωπίζει το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό με το 70% να ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος του σε μηνιαία βάση, ενώ το 9% ξοδεύει πάνω από 100%, που σημαίνει ότι πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του. Οι δαπάνες για αγορές προϊόντων αντιπροσωπεύουν περίπου το 31% των συνολικών δαπανών. Στην κατανομή των λιανικών αγορών στις παραπάνω δαπάνες αποτυπώνεται η επίδραση της κρίσης του COVID-19.Η κύρια κατηγορία αγορών όσον αφορά τις δαπάνες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου τη μισή αξία, είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 49% αυξημένα από πέρσι (41% το 2019). Η εστίαση η οποία πέρυσι βρισκόταν στη δεύτερη θέση υποχωρεί από 12% σε 5% και τα εισιτήρια ξενοδοχεία από 5% σε μόλις 1%. Αντίθετα, αύξηση παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη από 7% σε 15%. Παράλληλα το 44% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2021 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 10% ότι θα είναι αυξημένες

Ετικέτες: Γιάννης ΧατζηθεοδοσίουεμπόριοΣΕΛΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βελτιώθηκε η ανταγωνιστικότητα εν μέσω κρίσης
Οικονομία

Βελτιώθηκε η ανταγωνιστικότητα εν μέσω κρίσης

...

Σταϊκούρας: Παραθυράκι στο να παραταθούν οι αναστολές πληρωμών και μετά τον Απρίλιο
Οικονομία

Σταϊκούρας: Παραθυράκι στο να παραταθούν οι αναστολές πληρωμών και μετά τον Απρίλιο

...

Το κόστος της πανδημίας και οι διαρθρωτικές αδυναμίες
Οικονομία

Το κόστος της πανδημίας και οι διαρθρωτικές αδυναμίες

...

ΓΣΕΒΕΕ: θετική η απόφαση για την αγορά
Οικονομία

ΓΣΕΒΕΕ: θετική η απόφαση για την αγορά

...

  • Προσωπικά δεδομένα
  • Επικοινωνία

© 2020 Radar.gr - All rights reserved

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Art Business
  • Lifestyle
  • Υγεία
  • Γυναίκα
  • Σπορ
  • Media
  • Εφημερίδες

© 2020 Radar.gr - All rights reserved

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Αποδέχομαι Περισσότερα...
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

Go to mobile version