Mε τελεσίγραφο προς το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση η Cosco Shipping ζητά εντός δύο μηνών να ενεργοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να του δοθεί το υπόλοιπο 16% των μετοχών. Το αίτημα πραγματοποιήθηκε μέσω επιστολής η οποία διέρρευσε στον Τύπο και η κινεζική διοίκηση έκανε λόγο για «χτύπημα» κάτω από την μέση.
Aπο τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 293 εκατ. ευρώ, έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2019 επενδύσεις 71 εκατ. ευρώ, ενω οι Κινέζοι είχαν υποσχεθεί και πρόσθετες επενδύσεις 187 εκατ. ευρώ. Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο διότι οι Κινέζοι ισχυρίζονται ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προέβλεπε η σύμβαση δεν προχώρησαν επειδή σημειώνονται αντιδράσεις.
Το έργο του σταθμού κρουαζιερόπλοιων, όσον αφορά τις εργασίες στη θάλασσα, έχει μπλοκαριστεί και στο Συμβούλιο της Επικρατείας έπειτα από προσφυγές κατοίκων και φορέων.
Ωστόσο, η Cosco με τα αιτήματά της για ναυπηγεία, τις μονοπωλιακές πρακτικές κατά τον εκτελωνισμό έχει προκαλέσει σχεδόν όλο τον Πειραιά καθώς υπάρχουν αντιδράσεις από τα ελληνικά μικρά ναυπηγεία, τους εκτελωνιστές κ.ά. Αντιδράσεις σημειώθηκαν και από τον Δήμο Πειραιά καθώς ο επιχειρηματίας και δημοτικός σύμβουλος κ. Ε. Μαρινάκης τόνισε ότι η Cosco δεν κάνει καλό στον Πειραιά και ζήτησε να απαγορευθεί η διέλευση φορτηγών της Cosco από τον Πειραιά.
Ο πρωθυπουργός κ. Κ.Μητσοτάκης σε πρόσφατες δηλώσεις του είχε τονίσει ότι τα θέματα με τον ΟΛΠ θα λύνονται, καθώς θέλει να καταστήσει σε Logistic Hub το λιμάνι του Πειραιά. H μετοχή, πάντως, προεξοφλεί ότι η ιδιωτικοποίηση θα πραγματοποιηθεί με διάθεση του 16% καθώς κινήθηκε και πάνω από τα 19 ευρώ.