Ο 64χρονος ερμηνευτής, συνθέτης, συγγραφέας  και ηθοποιός έχει εναντιωθεί στους κανόνες της φύσης από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, ωστόσο, η μετατροπή του από ένα αληθινά επικίνδυνο είδος ροκ σταρ στον επιβλητικό τύπο που είναι σήμερα, είναι αυτή που τον εδραίωσε στο πάνθεον. Είναι ένας καλλιτέχνης που δεν αγωνίστηκε ποτέ ενάντια στον χρόνο, και αντ ‘αυτού αποφάσισε απλώς να πάρει σοβαρά την τέχνη του.

Γεννήθηκε στο Warracknebeal της Αυστραλίας και ήταν μέλος χορωδίας από νεαρή ηλικία. Η μητέρα του, με το ποιητικό όνομα Αυγή, ήταν βιβλιοθηκάριος και ο πατέρας του καθηγητής της αγγλικής γλώσσας. Ο Κέιβ ξεκίνησε να γράφει όταν ο πατέρας του σκοτώθηκε σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα όταν ήταν 19 ετών. Τα άσχημα νέα του παραδόθηκαν από την μητέρα του, την ώρα που αποφυλακιζόταν (είχε κατηγορηθεί για κλοπές).

“The Boys Next Door”

Το πρώτο συγκρότημα που δημιούργησε με τίτλο “The Boys Next Door” μεταλλάχτηκε και μετονομάστηκε σε “The Birthday Party” στις αρχές της δεκαετίας του ’80, το οποίο ήταν ιδιαίτερα γνωστό για τους γκόθικ ροκ ρυθμούς, τους προκλητικούς στίχους και το βίαιο ήχο με επιρροές από τη free jazz, τη μπλουζ και την πανκ. Oι Aυστραλοί ροκάδες άφησαν τη στάμπα τους στη λονδρέζικη μουσική σκηνή με “εμπρηστικές” εμφανίσεις και συναυλίες. Το συγκρότημα μετακόμισε στο δυτικό Βερολίνο και διαλύθηκε το 1983. Στην συνέχεια δημιουργήθηκε η μπάντα “Nick Cave and the Bad Seeds”, με τα μέλη της να παρουσιάζουν μια εκπληκτική ωριμότητα.

Ναρκωτικά

Η προσωπική ζωή του Κέιβ ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα θορυβημένη από τη βαριά εξάρτηση του στα ναρκωτικά, ακόμη και ότι κατέφυγε στην πώληση ηρωίνης στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς την απεξάρτηση του από τα ναρκωτικά την δεκαετία του ’90, είχε μια σειρά από ερωτικά ειδύλλια, πριν παντρευτεί το μοντέλο Σούζι Μπικ από την Μεγάλη Βρετανία.

Η ζωή του Κέιβ στιγματίστηκε ανεξίτηλα το 2015, όταν ο 15χρονος γιος του σκοτώθηκε πέφτοντας από γκρεμό. Η αστυνομία του Σάσεξ επιβεβαίωσε ότι ο 15χρονος Άρθουρ πέθανε μετά από πτώση στην περιοχή Ovingdean Gap. Αργότερα,δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της έρευνας. Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις της αστυνομίας, το νεαρό αγόρι, πριν τη “βουτιά” θανάτου στο γκρεμό είχε κάνει χρήση του ναρκωτικού LSD.

Όπως και η μουσική του, η οποία χαρακτηρίζεται από συναισθηματική ένταση, ευρεία ποικιλία επιρροών και λυρικές εμμονές με τη θρησκεία, τον θάνατο, την αγάπη και τη βία, έτσι και το στυλ του Κέιβ έχει κάτι το σκοτεινό. Σε απόλυτη αντίθεση με τoυς συνομίληκους του, ο Κέιβ φοράει ένα κοστούμι – σχεδόν πάντα σκούρο και πάντα διακοσμημένο – με ένα πουκάμισο – μερικές φορές απλό, μερικές φορές τολμηρό. Είναι ένα στυλ που χαρακτηρίζεται από συναισθηματική ένταση και εμμονές με τη θρησκεία. Ερωτηθείς για το ποιος επιμελείται το στυλ του, ο Κέιβ απάντησε απλά ότι “ένας gentleman δεν μιλάει ποτέ για τον ράφτη του”.

“Η σταδιοδρομία ενός μουσικού της ροκ είναι βραχυπρόθεσμη” είπε κάποτε ο Κέιβ. “Για να την επεκτείνεις, πρέπει να κάνεις άλλα πράγματα για να κρατήσεις τον εαυτό σου φρέσκο”. O Κέιβ συμμετείχε ως ηθοποιός, συνθέτης ή σεναριογράφος σε αρκετές ταινίες, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται και οι ταινίες του Βιμ Βέντερς “Wings of Desire” και “Until the end of the World”. Το 1989 προβλήθηκε η ταινία “Ghosts of the Civil Dead”, στην οποία ο Κέιβ συμμετείχε ως σεναριογράφος, ηθοποιός και συνθέτης. Ο ίδιος έχει επίσης εκδόσει βιβλία μυθοπλασίας, τραγούδια, θεατρικά έργα, μυθιστορήματα και κόμικ.

Ο Κέιβ είναι ένας από τους πολύ λίγους καλλιτέχνες που θα τους θυμόμαστε για τις σημαντικές συμβολές τους, όχι μόνο στο πιο διάσημο πεδίο τους, αλλά σε όλους τους κλάδους που έχουν χρησιμοποιήσει το ταλέντο τους. “Αν κοιτάξετε γύρω” έχει πει ο Κέιβ, “ο εφησυχασμός είναι η μεγάλη ασθένεια στα τελευταία χρόνια ενός ανθρώπου. Δουλεύω σκληρά για να αποτρέψω αυτό.”