Ο μέσος καταναλωτής «βομβαρδίζεται» καθημερινά με άπειρες διαφημίσεις, πιο συγκεκριμένα από 500 μέχρι 2.000 την ημέρα. Άλλες είναι διασκεδαστικές, άλλες συγκινητικές, άλλες ενημερωτικές, άλλες πονηρές και άλλες τόσο προκλητικές που «κόβονται» από τις αρμόδιες επιτροπές που έχουν συσταθεί για αυτόν ακριβώς το λόγο.
Κυκλοφόρησαν κάποιες αμφιλεγόμενες διαφημιστικές καμπάνιες, που λογοκρίθηκαν και απαγορεύτηκαν είτε παγκοσμίως είτε σε κάποιες μεμονωμένες χώρες για διάφορους λόγους πχ πολύ αδύνατα μοντέλα, έμμεσα έως άμεσα χρήση ναρκωτικών, ή λόγω γύμνιας και έντονης σεξουαλικότητας
Calvin Klein, 1985
Η πρώτη και τόσα χρόνια μετά τόσο εμβληματική διαφημιστική καμπάνια των Calvin Klein Jeans με μια 15χρονη Brooke Shields να παραδέχεται ότι δεν μπαίνει τίποτα ανάμεσα σε εκείνη και το τζιν της. Eπί λέξη: “Do you know what comes between me and my Calvins? Nothing.” Σεξουαλικά υπονοούμενα από έφηβη, ο λόγος της απαγόρευσης αλλά το brand πέτυχε τον σκοπό του και με το παραπάνω.
Calvin Klein 1995
Ακάθεκτος ο οίκος, εδώ κατηγορήθηκε για παιδική πορνογραφία. Στη μέση μέχρι που μπήκε και το Υπουργείο Δικαιοσύνης για να διερευνήσει την υπόθεση, όπου τελικά το αποτέλεσμα ήταν ότι κανένα από τα μοντέλα δεν ήταν ανήλικο.
Sisley 2001
To μοντέλο Josie Maran δείχνει τα ρούχα της εταιρείας ενώ ταυτόχρονα πίνει προκλητικά γάλα από το στήθος μιας αγελάδας. «Εμείς απλά θέλαμε να τονίσουμε τη σημασία της φύσης και του νατουραλισμού!» δήλωνε η εταιρεία. Κανένας δεν τους πίστεψε. Banned.
Yves Saint Laurent, Opium
Ποίος ήταν στο τιμόνι του οίκου YSL όταν εμφανίστηκε αυτή η γιγαντοαφίσα με τη παντελώς γυμνή Sophie Dahl για το άρωμα “Opium”? O Tom Ford, ποιος άλλος; Χιλιάδες τα παράπονα καταναλωτών- η καμπάνια δεν είχε πολύ τύχη και σύντομα εξαφανίστηκε. «Σεξουαλικά υπονοούμενα που δεν πρέπει να τα βλέπουν μάτια παιδιών» ο λόγος της απαγόρευσης από το Advertising Standards Authority.
YSL M7, 2002
Το αγαπημένο μου αντρικό άρωμα όλων των εποχών ήταν φυσικά και αυτό δια χειρός Tom Ford. Ο Tom εμπνεύστηκε από τον ίδιο τον μοναδικό Yves, που είχε ποζάρει ακριβώς έτσι εν έτη 1971. «Το άρωμα φοριέται πάνω σε γυμνό σώμα, δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να το κρύβουμε. Η καμπάνια είναι αγνή, πρόκειται για … ακαδημαϊκό γυμνό.» ήταν η δήλωση του ανεπανάληπτου Tom μετά την κατακραυγή. Να μην σας πω γιατί απαγορεύτηκε, έτσι; (καθίστε μην απαγορευτεί και το bb τώρα, με αυτά που ανεβάζω…)
GUCCI 2003
Τσούπ! Ποιος βρίσκεται πίσω από αυτή την καμπάνια; Μην τα ξαναλέμε, και πάλι ο Tom αυτή τη φορά όταν ήταν στο τιμόνι του οίκου Gucci. Η φωτογράφηση by Mario Testino εξακολουθεί και είναι μια από τις πιο διάσημες όλων των εποχών. Φοβερό το artistic G εδώ που τα λέμε, με τη μία απαγορεύτηκε η καμπάνια σε όλο τον κόσμο.
Sisley 2007
Ta μοντέλα της Sisley είναι fashion junkies. «To λατρεύω τόσο πολύ αυτό το ρούχο που έτσι μου έρχεται να το … εισπνεύσω.» μάλλον αυτό υπονοούν. No, no, no. Πλήρης απαγόρευση για το glam drug use, κατ εμέ σωστά.
Tom Ford 2007, το άρωμα Tom Ford for Men.
Τον αγαπώ. Τέλος. Οι Ιταλοί προφανώς όχι και τόσο. Απαγόρευση στη γείτονα.
American Apparel 2009
Και πάλι ο λόγος ήταν «παιδική πορνογραφία» απαγόρευση στο UK, αλλά το μοντέλο ήταν 23 και όχι 16.
Μiu Miu
H 14χρονη τότε ηθοποιός Hailee Steinfeld, κάθεται και κλαίει όχι γιατί δεν την παίζουν οι φιλενάδες της, αλλά γιατί αργεί το τρένο (;). Ήταν ανάγκη και αυτή να κάθεται ΠΑΝΩ στις γραμμές του τρένου; Αυστηρή απαγόρευση (και πάλι στο UK) “ένα παιδί σε μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση” ο λόγος.
Benetton
Η φωτό ήταν πέρα για πέρα αληθινή, όταν σε κάποιο επίσημο ταξίδι ο Καθολικός Πάπας Benedict XVI φιλήθηκε στο στόμα με τον Μουσουλμάνο ιμάμη Sheik Ahmed el-Tayeb. Ο κακός χαμούλης στο Βατικανό που δήλωσε ότι το brand – που επίσης έκανε και καμπάνια κατά του φόβου για το AIDS- μπέρδεψε την αδελφική αγάπη με σεξουαλικά υπονοούμενα. Μιλάμε ότι κατέβηκε μετά από λίγες ώρες- ούτε καν μέρες.
Saint Laurent 2015
Ποζάρει η 18χρονη Kiki Willems για τον οίκο.Yπερβολικά αδύνατο μοντέλο «που δίνει λάθος και εξαιρετικά «ανεύθυνα» μηνύματα σε νέες κοπέλες.» Γερό χτύπημα για τον οίκο γιατί η απαγόρευση ήρθε λίγες μέρες μετά από ψήφισμα στη Γαλλική Βουλή κατά της παρουσίασης πολύ αδύνατων μοντέλων σε πασαρέλες και διαφημιστικές καταχωρήσεις.
Gucci 2016
Ακριβώς το ίδιο με το παραπάνω- εξαιρετικά αδύνατο μοντέλο- και απαγόρευση στο UK. O οίκος θύμωσε και δήλωσε «δεν φαίνονται σχεδόν καθόλου κόκαλα!» αλλά το Advertising Authority, δεν έκανε σπιθαμή πίσω.