Στόχο έχει την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των διαδρομών επίσκεψης, αναδεικνύοντας το αρχαιολογικό και ιστορικό περιεχόμενο του επισκέψιμου χώρου. Ακολουθούνται οι υφιστάμενες διαδρομές, ενώ το δίκτυο επεκτείνεται σε τμήματα του αρχαιολογικού χώρου που έως σήμερα δεν είναι επισκέψιμα από το κοινό. Με αυτόν τον τρόπο η νέα διαδρομή καλύπτει επαρκέστερα το πολυδιάστατο περιεχόμενο του χώρου. Παράλληλα, δημιουργούνται νέες στάσεις θέασης και διευθετούνται υδραυλικά ζητήματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προδιαγραφές για ΑμεΑ, με κατασκευή ραμπών και νέων διαδρομών που συνδέονται με τις υπάρχουσες. Το δίκτυο διαδρομών καλύπτει το σύνολο των μνημειακών ενοτήτων του χώρου, συνδέουν τις στάσεις θέασης σε σημαντικά σημεία του αρχαιολογικού χώρου.
Αρχαία Αγορά
Οι διαδρομές και οι οδεύσεις, τις οποίες ακολουθούν, σήμερα, οι επισκέπτες της Αρχαίας Αγοράς, δεν έχουν ενιαίο σχεδιασμό. Με εξαίρεση την καθαρή χάραξη της οδού Παναθηναίων, το σύνολο των υπόλοιπων διαδρομών αναπτύσσεται δυναμικά μέσα από τις αρχαιολογικές ενότητες, με κυρίαρχες εκείνη που οδηγεί στη Στοά του Αττάλου και έμμεσα συνδέεται με την οδό Παναθηναίων, καθώς και εκείνη που οδηγεί στα δυτικά προς τον λόφο του Ναού του Ηφαίστου. Το υπό κατασκευή έργο διαχωρίζει τις διαδρομές σε τρεις ενότητες: Την οδό των Παναθηναίων, τα βασικά αρχαία δίκτυα -Δυτική Οδός, οδός έμπροσθεν της Μέσης Στοάς και Πειραϊκή Οδός-, όπου καταγράφονται ζητήματα κατάστασης διατήρησης, προσπελασιμότητας και συσχέτισης με όμορες αρχαιότητες, και τα σύγχρονα μονοπάτια.
Αποκαθίσταται το αρχαίο οδικό διίκτυο των διαδροµών κίνησης των επισκεπτών, με παράλληλη πρόβλεψη για ΑμεΑ και εμποδιζόμενα άτομα, ενώ διαμορφώνονται νέοι χώροι στάσης-θέασης. Οι επεμβάσεις αφορούν στο τμήμα του οργανωμένου και επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου που εκτείνεται από την οδό Αδριανού έως τον χωματόδρομο της οδού Αστεροσκοπείου και περιλαμβάνει το Κεντρικό τετράγωνο, τη Βιοτεχνική περιοχή, τον λόφο του Αγοραίου Κολωνού, την περιοχή της Βιβλιοθήκης Πανταίνου και την περιοχή της Βασιλείου Στοάς, νότια των γραμμών του ΗΣΑΠ. Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού είναι η αποκατάσταση των αρχαίων διαδρομών – Οδός Παναθηναίων, η Δυτική Οδός, η Νότια Οδός, η Πειραϊκή Οδός, η Οδός Αρείου Πάγου, η Οδός Μαρμαρογλυπτών, η Ανώτερη Νότια Οδός και το Άνδηρο της Μεσαίας Στοάς- και ο περιορισμός των σύγχρονων μονοπατιών. Ετσι, μπορεί να γίνει πιο κατανοητή η διάρθρωση του χώρου, του αρχαίου οδικού δικτύου και των μνημείων, ενώ, παράλληλα, δημιουργείται μια σαφής πορεία και να επιτυγχάνεται η κυκλική περιήγηση, ώστε η χωρική αφήγηση να είναι άμεση και διδακτική. Τα μονοπάτια που διασχίζουν μνημεία καταργούνται, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο για την αντίληψη του χώρου. Για τη διαμόρφωση των προσπελάσεων και της κυκλοφορίας για εμποδιζόμενα άτομα, προβλέπεται η δημιουργία επιμέρους διαδρομών προς σημαντικά μνημεία, με κατάλληλη δαπεδόστρωση και ράμπες. Δημιουργείται μια κυκλική διαδρομή σε σημαντικά σημεία θέασης και μια διαδρομή πρόσβασης στον Ναό του Ηφαίστου. Νέοι χώροι στάσης δημιουργούνται σε επιλεγμένα σημεία, τόσο στον αρχαιολογικό χώρο, όσο και επί της οδού Αστεροσκοπείου, ενώ προβλέπεται η αναβάθμιση ορισμένων υφιστάμενων στοιχείων του αστικού εξοπλισμού.
Διαβάστε ακόμη
- Λος Άντζελες: Εκτός ελέγχου η φωτιά, στάχτη χιλιάδες στρέμματα και περιουσίες
- Η Ριάνα είναι η «βασίλισσα του Αγίου Βαλεντίνου»: «Υποκλιθείτε» λέει
- Καιρός: Εισβολή ψυχρής μάζας φέρνει χιόνια – Ποιες περιοχές θα «ντυθούν» στα λευκά
- Βασίστηκε το Squid Game σε μια πραγματικά ανατριχιαστική ιστορία από το 1986;