Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε, ενώ οριστικοποιήθηκε και η προκήρυξη, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως σήμερα (24/05) στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το έργο προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM στα ελληνικά σχολεία, υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (NextGenerationEU).

Το έργο αφορά περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής για παιδιά 4 – 15 ετών νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου, προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα και μαθησιακές ανάγκες.

Τα σετ αποτελούνται από δομικά στοιχεία / τμήματα εξοπλισμού, καθώς και λογισμικό, που επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο εκπαίδευσης.

Συνοδεύεται, επιπλέον, από υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για δασκάλους και μαθητές, για τη βέλτιστη αξιοποίησή του κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Στόχοι της εξασφάλισης των ρομποτικών συστημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι, μεταξύ άλλων:

  • Η εξοικείωση των μαθητών με τον προγραμματισμό και την τεχνολογία.
  • Η προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας.
  • Η ενίσχυση της ομαδικής εργασίας.
  • Η ενασχόληση των μαθητών με την επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση).
  • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).
  • Η καλλιέργεια της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας.

Το έργο ενισχύει στην πράξη τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εγκύψουν ομαδοσυνεργατικά στην κατασκευή και τον προγραμματισμό νέων προγραμμάτων ρομποτικής.

Συμπληρώνει, παράλληλα και άλλες δράσεις στην ίδια κατεύθυνση που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 για την εκπαίδευση, όπως το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα».

Ο προγραμματισμός ρομποτικών κατασκευών δημιουργεί ένα εντελώς νέο περιβάλλον εργασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, με χαρακτηριστικά όπως η παρακίνηση, η ανάδειξη πολλαπλών λύσεων και όχι μίας μοναδικής και η υποστήριξη μεταγνωστικών διεργασιών μάθησης, δεδομένου ότι η προγραμματιστική δραστηριότητα οδηγεί στη συγκρότηση, την ανάλυση και την εξωτερίκευση γνωστικών διεργασιών.

Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων από την εφετινή σχολική χρονιά μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, σε νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο, ενώ προβλέπεται και στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις καινοτόμες αυτές διδακτικές μεθόδους.

Η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τόνισε ότι «προχωρά το έργο προμήθειας των σετ ρομποτικής για τα σχολεία μας, στο πλαίσιο μίας σύγχρονης, τεχνολογικά προηγμένης, δημιουργικής διαδικασίας μάθησης, που καλλιεργεί τη σκέψη, ψηφιακές και άλλες δεξιότητες.

Με νέα εργαλεία μάθησης, προγράμματα σπουδών, εργαστήρια δεξιοτήτων, σύγχρονο εξοπλισμό, τα παιδιά μας αποκτούν πολύτιμα εφόδια για ένα καλύτερο σήμερα, ένα πιο αισιόδοξο αύριο».