Μέχρι πριν δύο μήνες προσπαθούσαν διεθνείς και εγχώριοι “οικονομολόγοι” και κάθε λογής οικονομικοί αναλυτές/αρθρογράφοι να μας πείσουν όχι μόνο πως δεν έχουμε πληθωρισμό, αλλά πως μάλιστα βρισκόμαστε σε φάση αποπληθωρισμού!

Το radar.gr υπήρξε το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ελληνικό μέσο που προειδοποίησε εγκαίρως για το τρομαχτικό φαινόμενο του στασιμοπληθωρισμού που ζυμώνεται το τελευταίο διάστημα και που βρίσκεται ήδη εδώ. Και δε χρειάζεται να φανεί σε δυσνόητους οικονομικούς δείκτες τιμών καταναλωτή, εμπορευμάτων κλπ. Δε χρειάζεται να ρωτήσεις κάποιον χαρτογιακά αναλυτή, ο οποίος άλλωστε θα σου πει ψέματα (και εξηγήσαμε το γιατί).

Αρκεί να ρωτήσεις έναν αγρότη που νιώθει στο πετσί του τις πανάκριβες ζωοτροφές, αρκεί να ρωτήσεις ένα ναύτη σε ένα οποιοδήποτε φορτηγό πλοίο που άλλοτε κινούσε κοντέινερ με $1.500, και πλέον χρειάζεται πάνω από 10 χιλιάρικα!

Πρόκειται για ασύλληπτη αύξηση, η οποία ΦΥΣΙΚΑ και όπως πάντα θα μετακυλιστεί στο φινάλε στον καταναλωτή. Δυστυχώς έρχονται αυξήσεις, αυξήσεις, αυξήσεις παντού…

Ξεπέρασε τα $10.000 το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ!

Σε ένα χρόνο πενταπλασιάστηκαν τα ναύλα!

Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε κοντέινερ στην Ευρώπη από την Ασία αυξήθηκε πάνω από 10.000 δολάρια για πρώτη φορά, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Το υψηλό κόστος πιέζει τόσο τους εξαγωγείς όσο και τους εισαγωγείς σε σφιχτές αλυσίδες εφοδιασμού στον καιρό της πανδημίας, ενώ εντείνονται οι φόβοι για μετακύλιση κόστους στη λιανική.

Ο δείκτης Drewry World Container Index έδειξε ότι η τιμή για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ αυξήθηκε στις 10.174 δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 3,1% σε μια εβδομάδα και άλμα 485% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Ο σύνθετος δείκτης οκτώ μεγάλων εμπορικών δρομολογίων αυξήθηκε 2% στις 6.257 δολάρια σε μια εβδομάδα νωρίτερα. Μέσα σε ένα χρόνο έχει εκτιναχθεί 293% υψηλότερα. Και οι δύο δείκτες έχουν χτυπήσει φρέσκα ρεκόρ.

Στις ΗΠΑ και αλλού, πολλοί μεταφορείς κοντέινερ χρειάστηκαν να πληρώσουν πάνω από 10.000 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο φέτος για θαλάσσιες μεταφορές, όπου οι συμφωνίες με ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων περιλαμβάνουν υψηλές χρεώσεις για να διασφαλιστεί η έγκαιρη παράδοση ή η εγγυημένη φόρτωση.

H αύξηση του κόστους δεν αποκλείεται να περάσει στη λιανική, λένε ειδικοί του χώρου, καθώς οι εταιρείες και οι έμποροι θα μετακυλίουν επιβαρύνσεις.

Τον αποκαλούν παροδικό υπερπληθωρισμό, όμως μόνο παροδικός δε θα είναι. Καθώς η οικονομία βγαίνει από τη ΜΕΘ, αποκαλύπτεται η πρώτη μεγάλη επιπλοκή, και το όνομα αυτής: στασιμοπληθωρισμός. Διαβάστε περισσότερα εδώ.