«Σέντρα» κάνει σήμερα η συνεργασία των Cosmote TV και Νova για την ανταλλαγή αθλητικού περιεχομένου.
Πρόκειται για μια συμφωνία τριετούς διάρκειας, στην οποία κατέληξαν οι δύο πάροχοι τον περασμένο Ιούλιο και είναι πρωτόγνωρη για την ελληνική αγορά, αν και υπάρχουν παραδείγματα ανταλλαγής περιεχομένου στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και την Κύπρο.
Βασικός στόχος των δύο εταιρειών είναι η καταπολέμηση της πειρατείας στη μετάδοση αθλητικών γεγονότων, καθώς το κόστος για τον συνδρομητή μειώνεται αισθητά.
«Η ανταλλαγή των αθλητικών προγραμμάτων δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους πρωταθλήματα σε μία πλατφόρμα, δεδομένου του συνεχώς εντεινόμενου κατακερματισμού περιεχομένου που έχει οδηγήσει στα πολύ υψηλά επίπεδα πειρατείας στη χώρα μας», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Nova Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, που θέτει και το ζήτημα της υπερφορολόγησης της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Υψηλό ενδιαφέρον προσελκύουν τα πακέτα της Cosmote TV και της Nova για την αμοιβαία διάθεση του αθλητικού περιεχομένου που ξεκινάει σήμερα 23 Αυγούστου, σε συνέχεια της τριετούς συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι δύο πάροχοι τον Ιούλιο.
«Η συμφωνία δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική αγορά, αν και υπάρχουν παραδείγματα ανταλλαγής περιεχομένου στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και την Κύπρο», σημειώνει » ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος.
Η ανταλλαγή των αθλητικών προγραμμάτων «δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους πρωταθλήματα σε μία πλατφόρμα, δεδομένου του συνεχώς εντεινόμενου κατακερματισμού περιεχομένου».
«Ο κατακερματισμός έχει οδηγήσει στα πολύ υψηλά επίπεδα πειρατείας που παρατηρούνται στη χώρα μας, με τον κλάδο της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα να βρίσκεται σήμερα στην προτελευταία θέση διείσδυσης, με μόλις 31%, όταν η υπόλοιπη Ευρώπη βρίσκεται στο 67%. Τίθεται θέμα βιωσιμότητας της ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης και των σημαντικών επενδύσεων που υλοποιεί σε αθλητικό περιεχόμενο», τονίζει.
Οπως προσθέτει, «ένας συνδρομητής μόλις με 21 ευρώ, σε συνδυασμό με Nova σταθερή, μπορεί να έχει νόμιμη συνδρομή και να απολαμβάνει 27 αθλητικά κανάλια, και 106 συνολικά, με σπουδαία πρωταθλήματα και πρόσβαση σε περισσότερους από 6.000 τίτλους ταινιών και σειρών».
«Εκτιμάμε ότι με αυτή τη συμφωνία κινητοποιούμε θετικά και οικονομικά τον πελάτη να αποκτήσει νόμιμη συνδρομή», αναφέρει, θεωρώντας ότι η συμφωνία με την Cosmote TV θα συμβάλει στη ραγδαία μείωση της πειρατείας.
Κι αυτό διότι, όπως εξηγεί, μέσω των πειρατικών συνδρομών όχι μόνο τίθενται σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των πελατών, αλλά τα παράνομα έσοδα καταλήγουν στη χρηματοδότηση δραστηριοτήτων του οργανωμένου εγκλήματος.
Ωστόσο, παρότι, όπως τονίζει ο CEO της Nova, η συμφωνία ανταλλαγής περιεχομένου αθλητικών καναλιών είναι τολμηρή κίνηση, δεν αρκεί.
«Χρειαζόμαστε ένα στιβαρό νομικό πλαίσιο για να μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε την πειρατεία περιεχομένου. Πλέον είναι η ώρα για παρέμβαση από το υπουργείο Πολιτισμού, έτσι ώστε να ενισχυθεί, επιτέλους, το νομοθετικό πλαίσιο κατά της πειρατείας», τονίζει.
Εκτός, όμως, από την πειρατεία, η συνδρομητική τηλεόραση είναι αντιμέτωπη με την υπερφορολόγηση.
«Οι πάροχοι με έδρα στο εξωτερικό, όπως το Netflix, η Disney, το Amazon Prime, δεν υπόκεινται στους φόρους που επιβαρύνουν στην Ελλάδα τη συνδρομητική τηλεόραση. Το οξύμωρο είναι ότι “τιμωρούνται” όχι μόνο οι ελληνικοί πάροχοι, αλλά και οι συνδρομητές τους. Ενας από τους φόρους συνδρομητικής αντιστοιχεί σε 10% της μηνιαίας συνδρομής, ενώ η φορολόγηση που βαρύνει συνολικά τις ελληνικές εταιρείες υπερβαίνει το 7% των εσόδων τους. Ολα αυτά όταν οι πάροχοι του εξωτερικού αποδίδουν μόνο ΦΠΑ», τονίζει ο κ. Γεωργιόπουλος.
Η επιβάρυνση αυτή αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία αλλά και στο ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο και στην αρχή της ίσης φορολόγησης.
«Αν συνεχιστεί αυτή η διάκριση εις βάρος της ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης, δεν θα έχουμε άλλη επιλογή από το να εξετάσουμε σοβαρά το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης των υπηρεσιών pay TV στο εξωτερικό. Πιστεύω ότι θα αποφύγουμε ένα τέτοιο σενάριο και ότι κυβέρνηση και πάροχοι θα συνεχίσουμε να οικοδομούμε ένα θετικό πλαίσιο για τους καταναλωτές, με πρωτοβουλίες όπως αυτή για την ανταλλαγή αθλητικού περιεχομένου», καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος.