Από αύριο, 17 Μαρτίου, και για τέσσερις εβδομάδες, μέχρι τις 11 Απριλίου 2025, η Ελλάδα συμμετέχει στις εξετάσεις PISA 2025, στο πλαίσιο της διεθνούς εκπαιδευτικής αξιολόγησης του ΟΟΣΑ.
Στη φετινή διαδικασία παίρνουν μέρος 245 σχολεία, εκ των οποίων 230 δημόσια και 15 ιδιωτικά, με τη συμμετοχή να ξεπερνά τους 9.000 μαθητές. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, η επιλογή των σχολείων έγινε με αυστηρές δειγματοληπτικές μεθόδους, ώστε να διασφαλιστεί αντιπροσωπευτικότητα.
Οι μαθητές θα εξεταστούν στα βασικά γνωστικά αντικείμενα:
📌 Μαθηματικά
📌 Κατανόηση κειμένου
📌 Φυσικές επιστήμες
Φέτος, η αξιολόγηση επεκτείνεται και σε νέα πεδία, όπως η γνώση της αγγλικής γλώσσας και η μάθηση στον ψηφιακό κόσμο, προσαρμόζοντας το τεστ στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η Ελλάδα στις τελευταίες εξετάσεις: Χαμηλές επιδόσεις και προκλήσεις
Η PISA 2022 ανέδειξε την ανησυχητική πτώση των ελληνικών επιδόσεων, καταγράφοντας τα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών στις εξετάσεις του ΟΟΣΑ. Η κατανόηση κειμένου και οι φυσικές επιστήμες παρουσιάζουν σταθερή υποχώρηση από το 2009, ενώ στο πεδίο της δημιουργικής σκέψης, η Ελλάδα κατετάγη 38η ανάμεσα σε 64 χώρες, με 27 μονάδες έναντι 33 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ.
🔴 Η Ελλάδα καταγράφει συνεχή πτώση από το 2009
🔴 Η δημιουργική σκέψη παραμένει κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ
🔴 Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται αναπροσαρμογή στις νέες απαιτήσεις
Μετά τα αποτελέσματα της PISA 2022, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων, όπως:
✅ Προσθήκη λογοτεχνικών βιβλίων στο πρόγραμμα σπουδών
✅ Δημιουργία «τράπεζας θεμάτων» στα πρότυπα της PISA
✅ Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης
✅ Τεχνολογική αναβάθμιση σχολείων & οικονομική ενίσχυση εκπαιδευτικών
Ο «αρχιτέκτονας» της PISA στην Ελλάδα – Συνάντηση με τον πρωθυπουργό
Την προηγούμενη εβδομάδα, στην Αθήνα βρέθηκε ο διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, Αντρέας Σλάιχερ, ο οποίος θεωρείται ο «πατέρας» της PISA.
Κατά τη διήμερη παραμονή του στη χώρα, είχε συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου, στη συζήτηση τονίστηκε η σημασία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, με έμφαση:
📌 Στην τεχνολογική ενσωμάτωση στη μάθηση
📌 Στην αυστηροποίηση των κανόνων χρήσης κινητών στα σχολεία
📌 Στην ανάπτυξη προτύπων σχολείων
Ο Σλάιχερ υπογράμμισε την ανάγκη η ελληνική εκπαίδευση να προσαρμοστεί στη νέα ψηφιακή εποχή, επισημαίνοντας ότι η βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας και η αυτονομία των σχολείων είναι κρίσιμες για την αναβάθμιση του συστήματος.
«Η εκπαίδευση πρέπει να καινοτομεί, ώστε να διατηρείται συμβατή με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ πρότεινε μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση των σχολικών μονάδων, καθώς στην Ελλάδα μόλις το 1% των σχολείων έχει λόγο στην επιλογή εκπαιδευτικών, έναντι 60% του ΟΟΣΑ.
Με τις εξετάσεις της PISA 2025 προ των πυλών, το ερώτημα είναι: Θα καταφέρει η Ελλάδα να αναστρέψει την πτωτική πορεία της και να εκσυγχρονίσει το εκπαιδευτικό της σύστημα;
Διαβάστε ακόμη:
- Εύα Λονγκόρια: Οι σέξι φωτογραφίες γενεθλίων που δημοσίευσε στο Instagram
- H Ταϊλάνδη επιστρέφει δυναμικά: 5 συγκλονιστικά resorts για διακοπές
- Ο Αρχιεπίσκοπος «κατά» του Πρωθυπουργού για τα έργα που φιλοξενεί η Εθνική Πινακοθήκη!
- Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Με εχέγγυο το …κτηματολόγιο έρχεται να φέρει την «άνοιξη» στον σιδηρόδρομο