Σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα διατηρεί η Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΒΙΚΟΣ ΑΕ σαν αποτέλεσμα των επενδύσεων που πραγματοποίησε τα τελευταία χρόνια με σκοπό την εξοικονόμηση του κόστους κατά τη διαδικασία παραγωγής.

Όπως ανέφερε πρόσφατα σε ενημερωτική εκδήλωση ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς Chief Marketing Officer της εταιρείας τα λανσαρίσματα νέων καινοτόμων προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών δίνουν νέο χώρο στο ράφι για τα προϊόντα της Βίκος, ενισχύουν τα μερίδια της εταιρείας και μεγαλώνουν την ψαλίδα σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

“Η εταιρεία έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια συγκράτησης του κόστους απορροφώντας τα αυξημένα λειτουργικά κόστη (ενέργεια, χερσαίες μεταφορές, υλικά συσκευασίας κ.ά) ενώ η κερδοφορία της έχει επιβαρυνθεί σημαντικά. Το 2022 η Βίκος προχώρησε σε μέση ανατίμηση 8% ενώ εφέτος” είπε ο ίδιος και υπογράμμισε ότι δεν προγραμματίζονται νέες ανατιμήσεις.

“Μία οικογενειακή επιχείρηση μπορεί να κρίνει διαφορετικά, σε σχέση με τις πολυεθνικές, κέρδη, αποδόσεις κτλ. Οι τελευταίες ανατιμήσεις των πολυεθνικών παικτών είναι της τάξης του 12-14%. Η ‘ψαλίδα’ στις τιμές στο ράφι θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και σε αυτό ποντάρουμε για να διευρύνουμε μερίδια αγοράς και όγκους” σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Σεπετάς.

Το επενδυτικό πρόγραμμα

Οσον αφορά στα επόμενα βήματα η ΒΙΚΟΣ δίνει μεγάλη έμφαση στην τεχνολογία αιχμής, για το λόγο αυτό ολοκλήρωσε επένδυση ύψους €6 εκατ. στο μη αποσπώμενο καπάκι. Πλέον όλες οι συσκευασίες αναψυκτικών της Βίκος ήδη κυκλοφορούν με μη αποσπώμενα καπάκια ενώ στο φυσικό μεταλλικό νερό η αναβάθμιση της συσκευασίας τοποθετείται το 2024. “Συνεχίζουμε τις επενδύσεις σε μια δύσκολη περίοδο με αυξημένα κόστη. Κινηθήκαμε άμεσα γιατί ο ανταγωνισμός είναι έντονος και πρέπει να φέρνουμε πρωτοποριακές σύγχρονες καινοτόμες λύσεις στον καταναλωτή” ανέφερε ο κ. Σεπετάς. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι οι επενδύσεις που έχει υλοποιήσει η εταιρεία την τελευταία διετία ανέρχονται στα €28 εκατ.

Έχοντας ενσωματώσει νέες τεχνικές στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο τη μείωση του πλαστικού στο περιβάλλον, η Βίκος χρησιμοποιεί το τελευταίας τεχνολογίας GME 30/40 μη αποσπώμενο καπάκι, ενισχύοντας έτσι την διαδικασία της ανακύκλωσης. Το νέο καπάκι αποτελεί custom σχέδιο, αποτέλεσμα εσωτερικού R&D που διήρκησε έναν χρόνο και εγγυάται καλύτερο performance – μπορεί να ανοιγοκλείσει έως και 100 φορές χωρίς να υποστεί αλλοίωση – αλλά και λιγότερο πλαστικό – 35% μείωση πλαστικού, από 2,85 γρ. σε 1,85 γρ.

Παράλληλα, αυξάνεται η παραγωγική δυναμικότητα των μονάδων της Βίκος, η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 92,571 πώματα σε μία ώρα. Η επένδυση περιλαμβάνει τη νέα state – of -the – art γραμμή παραγωγής στην Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων καθώς και την αναβάθμιση δύο γραμμών στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η νέα γραμμή παραγωγής έχει την υπογραφή της εταιρείας Husky και με αυτή την προσθήκη η Petcom Plastics πλέον διαθέτει 18 γραμμές παραγωγής.

Η εταιρεία επενδύει στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μη αλκοολούχων mixers. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, Το λανσάρισμα του Βίκος Pink Grapefruit δικαίωσε την επιλογή της διοίκησης καθώς γνωρίζει πολύ σημαντική επιτυχία. Αποτελεί δημοφιλές προϊόν στο καταναλωτικό κοινό και επιτυχημένο παράδειγμα που ανοίγει σημαντικές προοπτικές σε αυτή τη κατηγορία. Με το συγκεκριμένο προϊόν, η Βίκος διευρύνει την ανταγωνιστικότητά της τόσο στην ευρύτερη κατηγορία των mixers όσο και σε νέα κανάλια διανομής. Μάλιστα μέσα στο 2023 δρομολογείται ο εμπλουτισμός του κωδικολογίου της κατηγορίας. Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το Βίκος Pink Grapefruit από το λανσάρισμά του τον Μάρτιο του 2022, κατάφερε να καταγράψει διψήφιο μερίδιο μόλις τον τρίτο μήνα, ενώ τον Ιανουάριο του 2023 πέρασε στη δεύτερη θέση με μερίδιο  σε όγκο πωλήσεων 18,6% (με στοιχεία NielsenIQ).

Σημειώνεται ότι στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των Pink Grapefruit στο σύνολο για το 2022 σημειώθηκε αύξηση όγκου κατά 42,2% ενώ το Βίκος Pink Grapefruit κατάφερε μέσα σε δέκα μήνες να καταγράψει διψήφιο μερίδιο (13,4%).