Θετικές προοπτικές διαγράφονται για τον κατασκευαστικό όμιλο ΑΒΑΞ που αναμένει φέτος σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών – της τάξεως του 40% – με περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του. Οι αισιόδοξες προβλέψεις βασίζονται στο γεγονός ότι ο όμιλος διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο 2,2 δισ. ευρώ, διεκδικεί πολλά νέα έργα, ενώ παράλληλα αυξάνει τα έσοδα του από συμμετοχές και από τη διαχείριση-εκμετάλλευση παραχωρήσεων.
Στην περυσινή χρήση ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 360 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 14% και διαμορφώθηκαν σε περίπου 65 εκατ. ευρώ.
Για την τρέχουσα χρήση προβλέπεται κύκλος εργασιών της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 35% από πέρυσι, με παράλληλη σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων και δραστική περιστολή των δανειακών υποχρεώσεων. Όπως επισημάνθηκε πρόσφατα από τον πρόεδρος ΔΣ Χρήστο Ιωάννου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Κωνσταντίνο Μιτζάλη (που είναι και βασικοί μέτοχοι), η νέα γενιά έργων έχει ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους, που θα στηρίξουν την αναπτυξιακή δυναμική των επιχειρήσεων του κλάδου.
Ο όμιλος ΑΒΑΞ πρωταγωνιστεί στην κατασκευή μεγάλων έργων όπως είναι τα έργα υποδομής Α’ φάσης στο Ελληνικό, τη μεγαλύτερη επένδυση αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Σε φάση κατασκευής βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου
Στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων, η ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με τη γαλλική Alstom έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Ο όμιλος έχει αναδειχθεί επίσης ανάδοχος στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, στο οποίο θα εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης σε σιδηροδρομική γραμμή μήκους 81,4 χλμ.
Παράλληλα, διαθέτει ισχυρή διεθνή παρουσία με έργα τα οποία επικεντρώνονται στην ενέργεια, όπως ο νέος σταθμός παραγωγής στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650 ΜW και αξίας €533 εκ.. Συμμετέχει επίσης σε επιχειρηματικά σχήματα κατασκευής-διαχείρισης-εκμετάλλευσης οδικών αξόνων σε διάφορες χώρες. Μία πολύ σημαντική επένδυση έχει γίνει στις ακτές της Κροατίας, με την κατασκευή του πρωτοποριακού αυτοκινητοδρόμου Ston Bypass. Πρόκειται για το πρώτο πολυθεματικό θέρετρο στην Ευρώπη και υπολογίζεται πως θα προσελκύει ετησίως 300.000 επισκέπτες στο νησί.
Πέραν την διεκδίκησης μεγάλων κατασκευαστικών έργων, ο όμιλος θα δώσει έμφαση στον τομέα των παραχωρήσεων,επιδιώκοντας να αποκτήσει νέες σταθερές πηγές εσόδων τα επόμενα χρόνια. Ηδη έχει δημιουργήσει ξεχωριστή θυγατρική για τις Παραχωρήσεις, προκειμένου να αποτυπώνει ευκρινέστερα τη συγκεκριμένη αξία χαρτοφυλακίου. Στη νέα θυγατρική έχουν μεταφερθεί η συμμετοχή του ομίλου ΑΒΑΞ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (23,61%) και το 19,1% που κατέχει στην Ολυμπία Οδό.