Παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 παρήγγειλε ο όμιλος Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη. Τα πλοία θα είναι χωρητικότητας 22.000 κυβικών μέτρων και θα ναυπηγηθούν στις γιάρδες της Hyundai Mipo Dockyard.
Είναι τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία αυτού του τύπου που έχουν παραγγελθεί. Οι Κορεάτες σχολιάζουν ότι οι παραγγελίες αυτές είναι το έναυσμα για να ηγηθούν στη ναυπήγηση τέτοιου τύπου πλοίων.
Το συνολικό κόστος ανέρχεται σύμφωνα με εκτιμήσεις στα 142 εκατομμύρια δολάρια. Θα έχουν μήκος 159,9 μέτρα και πλάτος 27,4 μέτρα. Θα έχουν δυνατότητα να υγροποιούν και να μεταφέρουν το CO2 ενώ θα μπορούν να μεταφέρουν αμμωνία και LPG.
Έχουν δοθεί έως τώρα άλλες δύο παραγγελίες για μικρότερης όμως χωρητικότητας πλοία CO2 ήτοι 7.000 κυβικών μέτρων για λογαριασμό της Northern Lights. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Global CCS Institute ο τομέας δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 θα αυξάνει τις δραστηριότητές του κατά 30% κάθε χρόνο.
Οι παραγγελίες του Ομίλου της Capital σηματοδοτούν το άνοιγμα σε έναν νέο και πολλά υποσχόμενο τομέα στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας που είναι η μεγάλη πρόκληση.