Παραγγελίες για τη ναυπήγηση τεσσάρων υπερ-δεξαμενόπλοιων VLCC μεταφορικής ικανότητας 300.000 τόνων το καθένα, με option για άλλα δύο έβαλε η εταιρεία Capital Maritime & Trading συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη σε κινεζικά ναυπηγεία.
Πρόκειται για δεξαμενόπλοια με δυνατότητα χρήσης δύο ειδών καυσίμου πετρέλαιο και LNG –(LNG double fuel). Σύμφωνα με ναυλομεσιτικού οίκους το κόστος ναυπήγησης του κάθε VLCC δεξαμενόπλοιου ανέρχεται στα 140 εκατομμύρια δολάρια με μηχανές MEGI.
Η επιλογή LNG ως καυσίμου συνάδει με την πολιτική του ομίλου Μαρινάκη για πράσινη μετάβαση.
Παράλληλα, η Capital Maritime & Trading διπλασίασε τις παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2.
Πιο συγκεκριμένα, έβαλε άλλες δύο παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας 22.000 κυβικών μέτρων το καθένα στα κορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στα τέσσερα.
Το συνολικό κόστος για τα δύο πλοία ανέρχεται στα 160 εκατομμύρια δολάρια ήτοι 80 εκατομμύρια το καθένα. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές είναι ακριβότερα από τα δύο πρώτα που παρήγγειλε η Capital Maritime & Trading 72,5 εκατομμύρια το καθένα ήτοι 145 εκατομμύρια στο σύνολο.
Μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού διεθνώς εισέρχονται στον τομέα των νεότευκτων VLCC δεξαμενόπλοιων εκμεταλλευόμενοι τις λιγοστές υπάρχουσες παραγγελίες –low order book. Ανάμεσα τους η Μαρία Αγγελικούση και ο Γιώργος Προκοπίου.