Κωμικοτραγικές καταστάσεις λαμβάνουν χώρα στο υπουργείο υγείας. Μεσούσης της μεγάλης εβδομάδος ζητήθηκε η παραίτηση της γενικής γραμματέως δημόσιας υγείας, της γιατρού, προκειμένου να έρθει στη θέση της η …στρατιωτική νοσηλεύτρια. Προφανώς, όποιος την ζήτησε, δεν έδειξε την ίδια ζέση για να διαπιστώσει τυχόν κωλύματα της νέας επιλογής. Αποτέλεσμα; Εδώ και τόσες μέρες η γενική Γραμματεία παραμείνει ακέφαλη και όλοι ψάχνουν να δουν τι θα γίνει. Επιτελικό κράτος, όχι αστεία…
Πότε θα καταλάβει ο Κυρανάκης ότι τα τρένα δεν θα γίνουν πιο ασφαλή με εφαρμογές στα κινητά και μέτρα εντυπωσιασμού;
Όπως ανακοίνωσε χθες ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών δημιουργείται το Railway.gov.gr μια εφαρμογή επιτρέπει real-time παρακολούθηση όλων των αμαξοστοιχιών, σταθμών και δρομολογίων, με πλήρη γεωγραφική κάλυψη στα περίπου 2.000 χλμ. του δικτύου, όπου κάθε πολίτης θα βλέπει πού βρίσκονται τα τρένα σε πραγματικό χρόνο.
Ο ειδικός αλγόριθμος λεει θα ανιχνεύει έγκαιρα τυχόν πορείες σύγκρουσης, ακόμη και αν τα τρένα βρίσκονται σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων, επιτρέποντας την άμεση ενεργοποίηση των απαραίτητων μηχανισμών αποτροπής.
Αντί να σταθούμε στο Α και το Ω της ασφάλειας των σιδηροδρόμων που είναι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών ( ETCS ), το οποίο σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τα πολλά ασύμβατα συστήματα που χρησιμοποιούνται από τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους και τους σιδηροδρόμους εκτός Ευρώπης, εμείς φτιάχνουμε εφαρμογές που στοχεύουν όχι στην ασφάλεια αλλά στον επικοινωνιακό εντυπωσιασμό.
Η Ελλάδα ως γνωστόν βρίσκεται υπό επιτήρηση για τα τρένα και ανά δίμηνο λογοδοτεί ως προς την πρόοδο σε 4 άξονες:
- 1ον. Σηματοδότηση
- 2ον. Τηλεδιοίκηση
- 3ον. ETCS
- 4ον. GSM-R
Όταν ήταν επικεφαλής του Υπουργείου ο Χρήστος Σταϊκούρας έστελνε ανά δύο μήνες έκθεση προόδου για τα συγκεκριμένα θέματα, ενώ το Ελληνικό Σύστημα Εντοπισμού HEPOS των τρένων πάνω στο οποίο επενδύει το σημερινό υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ΔΕΝ υπάρχει πουθενά στο χάρτη.
Και πάνω σε αυτούς τους 4 άξονες που προαναφέραμε έχει καταρτιστεί συγκεκριμένο και αναλυτικό σχέδιο δράσης το οποίο υλοποιείται, παρά το ότι ο Κυρανάκης ανακοινώνει σχέδια επί των ήδη …σχεδιασμένων.
Η λύσης αφού όμως κάναμε το κτηματολόγιο με εφαρμογές ας κάνουμε και τα τρένα, μιας και αυτό ξέρουμε προσφέρεται μόνο για δημοσιότητα.
Και το πιο αστείο απ’ όλα είναι ότι ο πολίτης λεει θα παρακολουθεί τα τρένα. Τι σημαίνει δηλαδή αυτό; Θα ελέγχει ο γονιός που είναι το παιδί του που ταξιδεύει με το τρένο (μάλλον). Αν όμως δει στην εφαρμογή ότι το τρένο πάει για σύγκρουση τι θα κάνει; Θα πατάει το κόκκινο κουμπί στην εφαρμογή και θα ακινητοποιεί τα τρένα;
Αυτό όμως που πρέπει να καταλάβουν στο Μαξίμου είναι ότι λειτουργόντας κατά τέτοιο τρόπο πάνε για «μετωπική» με την κοινωνία και ότι δεν πρόκειται να τους βγουν οι υποσχετικές και τα χρονοδιαγράμματα σχετικά με την ασφάλεια στα τρένα.
Ετοιμάζεται για show η Ζωή: Με το σύνθημα «Θα τους πάμε όλους φυλακή» θα επισκιάσει και θα περιθωριοποιήσει τον ρόλο του Σωκράτη Φάμελλου και του Νίκου Ανδρουλάκη
Με αγωνία περιμένει η Ζωή Κωνσταντοπούλου τη δικογραφία που περιλαμβάνει το όνομα του Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Για την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας, είναι μία ακόμη ευκαιρία να αναδείξει τις ρητορικές της ικανότητες και τις νομικές της γνώσεις φορτώνοντας στον Κώστα Αχ. Καραμανλή μία σειρά από κακουργήματα. Αλλωστε ο καθένας μπορεί να αποδίδει κατηγορίες χωρίς να δίνει λογαριασμό.
Με το σύνθημα «Θα τους πάμε όλους φυλακή», η Ζωή για μία ακόμη φορά θα επισκιάσει και θα περιθωριοποιήσει τον ρόλο του Σωκράτη Φάμελλου και του Νίκου Ανδρουλάκη.
Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ που έχουν εγκλωβιστεί στη μονοθεματική ατζέντα των Τεμπών, κινδυνεύουν με κατάρρευση.
Δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να κερδίσουν παίζοντας στο γήπεδο της Ζωής, η οποία εμφανίζει ποσοστά της τάξεως του 16% και στις νέες δημοσκοπήσεις ενώ το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζουν να πέφτουν.
Το ζήτημα που απασχολεί πλέον τα επιτελεία της Χαριλάου Τρικούπη και της Κουμουνδούρου είναι πώς θα μπορέσουν να απεμπλακούν από τη μονοθεματική αντιπολίτευση των Τεμπών, από την οποία κερδίζει μόνο η Ζωή.
Δυστυχώς είναι αργά για τον Νίκο Ανδρουλάκη και τον Σωκράτη Φάμελλο, που κατάφεραν να αυτοκτονήσουν πολιτικά και να αναδείξουν τη Ζωή σε αντίπαλο δέος του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Υπό επιτήρηση η Ομάδα των 17 Ανταρτών παρά το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς περάσαν την πόρτα του Μαξίμου και συζήτησαν με τον πρωθυπουργό
Το Μαξίμου συνεχίζει το καθεστώς επιτήρησης για τους αντάρτες βουλευτές.
Παρά το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς περάσαν την πόρτα του Μαξίμου και συζήτησαν με τον πρωθυπουργό και στενούς συνεργάτες του, συνεχίζουν το ιδιότυπο αντάρτικο με τις ερωτήσεις στη Βουλή.
Η Ομάδα των 17 περιλαμβάνει τους Ευριπίδη Στυλιανίδη, Γεώργιο Βλάχο, Θόδωρο Καράογλου, Μάξιμο Χαρακόπουλο, Φωτεινή Αραμπατζή, Μάνο Κόνσολα, Μιλτιάδη Χρυσομάλλη, Γιάννη Ανδριανό, Σίμο Κεδίκογλου, Ανδρέα Κατσανιώτη, Αναστάσιο Μπαρτζώκα, Ιωάννης Πασχαλίδης, Αναστάσιος Δημοσχάκης, Γιώργος Καρασμάνης, Θεόφιλος Λεονταρίδης, Βασίλης Γιόγιακας και Χαράλαμπος Αθανασίου.
Το Μαξίμου επιχειρεί αυτές τις ημέρες με μια νέα απόπειρα προσέγγισης με τους 17 ενόψει περιοδειών του Κυριάκου Μητσοτάκη σε κρίσιμες εκλογικές περιφέρειες.
Μετά την επιστροφή του από την Ισπανία όπου βρίσκεται για το συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συνεχίσει τις περιοδείες, κυρίως σε νομούς της Βόρειας Ελλάδας.
Το πρόγραμμα των περιοδειών θα συνεχίσει ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες, με κορύφωση την παρουσία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ όπου θα εξαγγείλει μία σειρά από τολμηρά μέτρα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Δεν αντέχει το δίκτυο
Ο κίνδυνος ενός γενικευμένου black-out στο ελληνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης είναι υπαρκτός. Το δίκτυο δεν αντέχει το φορτίο από την παραγωγή των φωτοβολταϊκών μονάδων. Μία να μπορέσει να λειτουργήσει με ασφάλεια, χρειάζονται μεγάλα έργα αναβάθμισης. Σε διαφορετική περίπτωση δεν αποκλείεται να αντιμετωπίσουμε επικίνδυνες περιπέτειες.
Έχοντας στα χέρια της τα συμπεράσματα από τα δύο crash test που πραγματοποιήθηκαν, στην ομάδα που έχει δημιουργηθεί συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΑΔΜΗΕ, του ΔΕΔΔΗΕ και της ΡΑΑΕΥ αναμένεται να γίνει η αποτίμηση των δοκιμών με τις υποχρεωτικές περικοπές ισχύος σε μικρές μονάδες ΑΠΕ, συνδεδεμένες στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ χωρίς δυνατότητα τηλεχειρισμού.
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ανανεώσιμες πηγές, τον ήλιο και τον άνεμο, που μας καθιστά από τους πρωτοπόρους διεθνώς. Εκτός από το θετικό πρόσημο που έχει η αξιοποίηση ανανεώσιμων πόρων, δημιουργεί και απαιτήσεις διαχείρισης.
Το πρόβλημα με το ελληνικό σύστημα ηλεκτρισμού έχει να κάνει με χιλιάδες φωτοβολταϊκά συνολικής ισχύος 3,5 GW τα οποία δεν μπορούν να ελεγχθούν και να τεθούν εκτός λειτουργίας με τηλεχειρισμό. Αυτά βρίσκονται στο δίκτυο διανομής του ΔΕΔΔΗΕ το οποίο δεν έχει τέτοια συστήματα ελέγχου και συνεπώς η διακοπή λειτουργίας θα πρέπει να γίνει χειροκίνητα.
Ο ΑΔΜΗΕ με εντολή του προς τον ΔΕΔΔΗΕ ζήτησε να ειδοποιηθούν οι συγκεκριμένοι ηλεκτροπαραγωγοί και να τεθούν σε ετοιμότητα για τον πλήρη περιορισμό της ισχύος των φωτοβολταϊκών (Ομάδα Β) που βρίσκονται διασυνδεδεμένοι στο δίκτυο διανομής. Κατόπιν αυτού, ο ΑΔΜΗΕ έθεσε σε κατάσταση «αυξημένης επιφυλακής» τους παραγωγούς με φωτοβολταϊκά, ζητώντας τον πλήρη περιορισμό της έγχυσης της ισχύος από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ του δικτύου διανομής που ανήκουν στην Ομάδα Β, από τις 11.00 έως τις 16.00.
Με βάση πρόσφατη νομοθεσία όσοι δεν ακολουθήσουν τις εντολές «χρεώνονται για κάθε περίοδο για την οποία έχουν επιβληθεί περιορισμοί έγχυσης, με το γινόμενο της μετρούμενης έγχυσης σε MWh και τιμής από 500€/MWh έως 1500€/MWh ανάλογα με το πλήθος των παραβιάσεων».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι παραγωγοί ΑΠΕ ανταποκρίθηκαν θετικά στις οδηγίες των διαχειριστών, με αποτέλεσμα περίπου 9,4 GWh ενέργειας από φωτοβολταϊκά να μη φτάνουν.
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ανανεώσιμες πηγές, τον ήλιο και τον άνεμο, που μας καθιστά από τους πρωτοπόρους διεθνώς. Εκτός από το θετικό πρόσημο που έχει η αξιοποίηση ανανεώσιμων πόρων, δημιουργεί και απαιτήσεις διαχείρισης.
Διαβάστε ακόμη:
- Theon: Εσοδα ρεκόρ €90,8 εκατ. αυξημένα κατά 19,8% το α΄τρίμηνο 2025
- Καιρός: Θυελλώδεις βοριάδες 100 χιλιομέτρων μέχρι και την Πρωτομαγιά
- Σαμίρ Μάνε: Τα Jumbo πάνε Μολδαβία με συνέταιρο τον Αλβανό δισεκατομμυριούχο
- Γιατί αγνοείται η τύχη του Νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;