Με ανοιχτή επιστολή τους που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο, νυν και πρώην υπάλληλοι της Blue Origin δηλώνουν ότι δεν θα ταξίδευαν με το διαστημικό σκάφος της εταιρείας επειδή αμφιβάλλουν για την ασφάλειά του.

Ο ιδρυτής της εταιρείας Τζεφ Μπέζος έγινε πρωτοσέλιδη είδηση τον Ιούλιο όταν εκτοξεύτηκε με το σκάφος New Shepard σε πτήση αναψυχής μέχρι το όριο του Διαστήματος. Έκτοτε η Blue Origin άρχισε να δέχεται κρατήσεις και τέσσερις πελάτες της προγραμματίζεται να εκτοξευτούν στις 12 Οκτωβρίου.

Η ανοιχτή επιστολή των εργαζομένων καταγγέλλει ότι η εταιρεία αγνόησε τις ανησυχίες τους για θέματα ασφαλείας, βάζοντας σε πρώτη προτεραιότητα την εμπορική αξιοποίηση του New Shepard και την «πρόοδο για χάρη του Τζεφ».

Η επιστολή αναρτήθηκε στο δικτυακό τόπο Lioness από την Αλεξάντρα Άμπρααμς, τέως υπεύθυνη εσωτερικής επικοινωνίας στη Blue Origin. Στη σύνταξη του κειμένου, λέει η ίδια, συμμετείχαν ακόμα 20 νυν και πρώην εργαζόμενοι της εταιρείας. Πέντε από αυτούς μίλησαν στο CBS News και δύο επιβεβαίωσαν ότι δεν θα ένιωθαν ασφαλείς να πετάξουν με το New Shepard.

Η επιστολή καταγγέλλει ακόμα σεξιστικές συμπεριφορές και παρενοχλήσεις στο εσωτερικό της Blue Origin.

Τουλάχιστον 16 μηχανικοί και άλλα στελέχη αποχώρησαν από την εταιρεία το περασμένο καλοκαίρι, πολλοί από αυτούς μετά την πτήση του Μπέζος, είχε αναφέρει τον Αύγουστο το CNBC.

Σε ανακοίνωση που εστάλη στο Business Insider, η Blue Origin υποστήριξε ότι η Άμπρααμς απολύθηκε πριν από δύο χρόνια έπειτα από επανειλημμένες προειδοποιήσεις για αστοχίες της. Η ίδια πάντως διέψευσε ότι δέχτηκε τέτοιες προειδοποιήσεις.

«Πιστεύουμε ότι το New Shepard είναι το ασφαλέστερο διαστημικό όχημα που έχει σχεδιαστεί ή κατασκευαστεί μέχρι σήμερα» επέμεινε η εταιρεία.

Το New Shepard είχε πετάξει 15 φορές χωρίς επιβάτες πριν από την εκτόξευση του Μπέζος. Διαθέτει σύστημα έκτακτης ανάγκης που εκτινάσσει την κάψουλα επιβατών μακριά από τον πύραυλο σε περίπτωση κινδύνου.

Ωστόσο η επιστολή αναφέρει ότι «κατά τη γνώμη ενός μηχανικού που έχει συνυπογράψει αυτό το κείμενο, η Blue Origin είναι τυχερή που δεν έχει συμβεί κάτι μέχρι τώρα.

Σύμφωνα με το κείμενο, «πάνω από 1.000 αναφορές προβλημάτων» που αφορούν τους κινητήρες του σκάφους είχαν υποβληθεί από εργαζομένους μέχρι το 2018, η εταιρεία όμως δεν τα επέλυσε.

Επιπλέον, οι εργαζόμενο υποστηρίζουν ότι η Blue Origin είχε επανειλημμένα αρνηθεί αιτήματα για πρόσθετο προσωπικό ή δαπάνες. «Οι εργαζόμενοι δέχονταν σημαντικά την οδηγία να «είναι προσεκτικοί με τα χρήματα του Τζεφ», να «μην ζητούν πολλά» και να «είναι ευγνώμονες» γράφει η Άμπρααμς.

Στις ΗΠΑ δεν υπάρχει σήμερα ομοσπονδιακή υπηρεσία αρμόδια για την ασφάλεια των επιβατών σε ιδιωτικά διαστημικά σκάφη, αν και η Blue Origin ελέγχεται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) για θέματα που αφορούν την ασφάλεια άλλων πτήσεων στην ίδια περιοχή ή την ασφάλεια προσώπων και εγκαταστάσεων στο έδαφος.

Ωστόσο η FAA δήλωσε στο Business Insider ότι θα εξετάσει τους ισχυρισμούς των εργαζομένων του Μπέζος. Η υπηρεσία «λαμβάνει σοβαρά τις καταγγελίες για θέματα ασφάλειας και εξετάζει τις πληροφορίες» είπε.