Πώς αντέδρασε η εταιρεία
Για τους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, υπάρχουν κανόνες σχετικά με θέματα όπως οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις, αλλά όχι για τις προσβολές από έντομα. Η βασική προσφυγή των επιβατών γίνεται μέσω των τμημάτων εξυπηρέτησης πελατών των αεροπορικών εταιρειών ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, μέσω της Δικαιοσύνης.
Η Turkish Airlines, που διαχειρίζεται στόλο σχεδόν 400 αεροσκαφών και εξυπηρετεί περισσότερους από 300 προορισμούς, ισχυρίζεται ότι πραγματοποιεί γενικό καθαρισμό πριν από κάθε πτήση και βαθύ καθαρισμό κάθε 21 ημέρες. Ωστόσο, επιβάτες έχουν αμφισβητήσει την αποτελεσματικότητα αυτών των διαδικασιών.
Ο αερομεταφορέας προσέφερε στον κ. Myers έκπτωση 10% σε μελλοντικά ταξίδια, η οποία ίσχυε έως τον Δεκέμβριο του 2024. Αυτό ταίριαζε με την αποζημίωση που προσφέρθηκε σε έναν χρήστη του X, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι υπέστη δαγκώματα από κοριούς σε πτήση της Turkish Airlines τον Αύγουστο του 2024 και έστειλε σχετικές φωτογραφίες στην αεροπορική εταιρεία.
Η κυρία Titcombe, μέσω Facebook και email, ανέφερε ότι η Turkish Airlines δεν συντόνισε τις απαντήσεις της. Παρότι παρείχε λεπτομέρειες για την πτήση της, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι «δεν υπήρξε καμία αναστάτωση». Παρόμοια ήταν η εμπειρία της κυρίας Bourgeois, της οποίας το ιστορικό της πτήσης αφαιρέθηκε από την εφαρμογή της εταιρείας όταν προσπάθησε να υποβάλει καταγγελία.
Αφού η κ. Bourgeois υπέβαλε την καταγγελία της, η αεροπορική εταιρεία ανέφερε σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι απαιτούσε «ιατρική έκθεση εγκεκριμένη από γιατρό με υπογραφή, σφραγίδα και ημερομηνία» πριν από τη διερεύνηση. Όταν προσπάθησε να δώσει συνέχεια, η κ. Bourgeois είπε ότι οι εκπρόσωποι ισχυρίστηκαν ότι δεν μπορούσαν να εντοπίσουν την κράτησή της, στη συνέχεια την βρήκαν ξαφνικά και έκλεισαν το τηλέφωνο. Το ιστορικό των πτήσεών της αφαιρέθηκε στη συνέχεια από την εφαρμογή της αεροπορικής εταιρείας για κινητά, είπε. Στις 3 Δεκεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία προσέφερε στην κ. Bourgeois 5.000 μίλια αν δεν μπορούσε να προσκομίσει ιατρικά έγγραφα.
Οι κοριοί, πρόβλημα στον ταξιδιωτικό τομέα
Οι κοριοί είναι συχνό πρόβλημα στον ταξιδιωτικό τομέα. Το 2023, το Παρίσι αντιμετώπισε ευρεία έξαρση κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας, με κοριούς να εμφανίζονται σε μέσα μεταφοράς και ξενοδοχεία. Την ίδια χρονιά, η Νότια Κορέα ξεκίνησε μια πανεθνική εκστρατεία πρόληψης με στόχο τους κόμβους μεταφοράς.
Οι κοριοί ζουν σε στρώματα, κλινοσκεπάσματα, χαλιά και ρούχα και μπορούν εύκολα να μεταφερθούν με τις αποσκευές. Τυπικά δαγκώνουν τη νύχτα, αφήνοντας συστάδες από εξογκώματα στο δέρμα που μπορεί να προκαλέσουν φαγούρα, ερυθρότητα και πρήξιμο και κάψιμο. Είναι επίσης δύσκολο να απαλλαγούμε από αυτά, με τους ανθρώπους να πρέπει να σφραγίσουν όλα τα πράγματά τους σε πλαστικές σακούλες ή να υπομείνουν πολλαπλούς υποκαπνισμούς.
Η αντιμετώπιση κοριών στα αεροπλάνα είναι εξαιρετικά απαιτητική, σύμφωνα με τον Rob Tuck, πρόεδρο της Jet Research. Η απομάκρυνση ενός αεροσκάφους για απολύμανση διαρκεί 2-5 ημέρες και μπορεί να κοστίσει 75.000-125.000 δολάρια. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από τις γρήγορες εναλλαγές δρομολογίων και τις διαφορετικές κλιματικές ζώνες στις οποίες πετούν τα αεροσκάφη.
Τι λένε οι ειδικοί στον καθαρισμό αεροσκαφών
Αν και πιο συχνά συνδέονται με σπίτια και διαμερίσματα στις μεγάλες πόλεις, δεν είναι εντελώς ασυνήθιστοι οι κοριοί στα αεροπλάνα, σύμφωνα με τον Reuven Noyman, ιδιοκτήτη της NYC Steam Cleaning, η οποία προσφέρει υπηρεσίες καθαρισμού για ιδιωτικά αεροπλάνα.
«Είναι πιο συνηθισμένα στα αεροπλάνα από ό,τι θέλουν να παραδεχτούν οι άνθρωποι», δήλωσε ο Noyman.
Οι κοριοί μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαλλαγούν, συχνά απαιτείται υποκαπνισμός προκειμένου να εξαλειφθεί μια μόλυνση. Ωστόσο, τα αεροπλάνα δεν μπορούν να απολυμανθούν εύκολα, επειδή τα χημικά που σκοτώνουν τους κοριούς έρχονται συχνά σε μορφή σκόνης, η οποία θα μπορούσε να κολλήσει στα ηλεκτρικά καλώδια της καμπίνας και να προκαλέσει ζημιά, δήλωσε ο Noyman.
Άλλα συνηθισμένα έντομα που βρίσκονται στα αεροπλάνα είναι οι σκόροι, όπως εκείνα που κατοικούν σε ανοιγμένες ντουλάπες, δήλωσε ο Noyman. Σε σπάνιες περιπτώσεις ο Noyman δήλωσε ότι έχει βρει κοινά οικιακά παράσιτα, όπως ποντίκια και κατσαρίδες, τα οποία έλκονται από τα τρόφιμα που βρίσκονται στην κουζίνα ενός αεροπλάνου. Ωστόσο, όταν τα ποντίκια καταφέρνουν να δραπετεύσουν από την καμπίνα και καταλήγουν στο κύτος του αεροπλάνου, τότε τα πράγματα μπορεί να γίνουν ακόμη πιο δυσάρεστα, σύμφωνα με τον Noyman. «Βρίσκεις ποντίκια που είναι νεκρά», δήλωσε ο Noyman. «Αν βάλεις ένα ποντίκι στο κάτω μέρος του αεροπλάνου, θα παγώσει και θα πεθάνει».